Ankan muninta

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Puuhapakki

Ankan muninta

Viesti Kirjoittaja Puuhapakki »

Meille muutti kesällä kolme nuorta ankkaa. Yksi on syntynyt toukokuussa (n.4kk) ja kaksi muuta kesäkuussa (n.3kk).
Nyt meiltä on alkanut löytymään ankanmunia ja minä untuvikkona ihmettelen miten ne nyt jo munii. Olen ymmärtänyt, että ankat munii vain keväällä. Olenkohan käsittänyt jotain aivan päin puskia?
ninnu

Re: Ankan muninta

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Kyllä nuo vaakut munii pitkin vuotta :smt045 Mulla taitaa kaikki olla tällä hetkellä munintatauolla (onneksi! Tai sitten munii piiloon, johonkin ojiin ja pusikkoihin, etten löydä) mutta todella pitkiä aikoja nuo putkeen munivat. Normaalisti munia tulee ihan ympäri vuoden, kun aina joku naaraista munii.
tanja

Viesti Kirjoittaja tanja »

Meillä ei muni vaikka harrastavat villiä *sensuroitu* siltikään ei munan munaa missään :shock:
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Täälä myös ankoilla (n. 20 kpl) munintatauko -ja kiihkeä sulkien vaihtaminen käynnissä, mutta viime vuonna meidän tytöt munivat syksystä lähtien melkein koko vuoden aina tämän vuoden heinäkuulle asti.
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mä jo luulin, että meidän ankkatytöt alkoittivat tauon, mutta ei! Ilmeisesti toinen nuorista tytöistä (nyt 5kk ikäinen) munii taasen. Toivottavasti ei Rebekka, kun se on mennyt aika huonoon kuntoon pitkän munintapätkän takia ja haluaisin sen jo aloittavan kunnon sulkasadon (höyhenpeitekin on huonossa kunnossa).
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Vastaa Viestiin