Otin "tehokanoja" -ja muuta höpötystä-

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
ellikki

Re: Otin "tehokanoja" -ja muuta höpötystä-

Viesti Kirjoittaja ellikki »

Tuon kukon väritys kyllä sopii hienosti teidän muuhun sisustukseen :thumbright:
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Kerrankin olis kukko pärjänny haukalle siipens vieressä :smt003 Opetahan sille sit hyvät siirot niin saat hyvän pelikaverin talvi-iltojen ratoks :smt002
Mä repesin sitä sohvalle kerjäävää kanaa :smt043 :smt005 :smt037
Korpela

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Mä olen oikeesti sekoomassa noitten kanssa, iltasin nukkumaan mennessä mietin että miten saisin ne opetettua sisäsiisteiks että saisin ne pidettyä sisällä talven...
Sille kukolle vois tohon tulevaan talvikanalaan maalata shakkiruudut johonkin pöytään. Sit kun keväällä tulee tipuja niin niitä vois olla melkeen tarpeeks nappuloiks peliin. Saavat sit kesää odotellessa pelata. Tummat mustina ja vaaleet valkoisina.
Mistä sitä tietää mitä meidän kanat tekee kun me nukutaan?
-ni nii , nyt tarttee varmaan mennä nukkumaan- :smt001
Korpela

Jahas, päivitellään nyt sit tätäkin.
En ole ehtinyt mitään kirjotella, kun on tota remppaa sun muuta.
Olin kanalaa siivoomassa edellispäivänä ja pehkuja käännellessä tuli joku herkku esille, Reipas yritti ottaa sen ja Lady gaga nokkas sitä päähän, Reipas tietty suuttui ja Kotkotti, ikkunasta näkyi miten Albus otti vauhtia, siivet levällään, pää matalalla, juoksi pihan toiselta reunalta kanalaan, pysähtyi kanojen eteen , vilkaisi kumpaakin ja nokkas Ladyä päähän. Sit se käveli pois ja kanat jakoi aarteen.
Joka päivä oppii jotain uutta noiden kanssa :)
Tänään löytyi kiva ylläri munintakopista, niitä on siis lattiatasossa 3 ja ylhäällä yks pitkä johon mahtuis kanssa 3 samaan aikaan munimaan.
Koppa on pesty pari päivää aiemmin, mutta sen yli menee tikkaat ja orsi ja kanat pöllyttää vielä turvettakin, :)
Kuvassa Karoliina takana ja Niina Kana edessä:
Kuva
kotihömppä

Viesti Kirjoittaja kotihömppä »

Ihanaa lukea kanojesi "uudesta" elämästä ja sinun elämästä kanojen kanssa. Olen itse haaveillut kanoista liki 20 vuotta ja nyt kun sain niitä, ne on ollut monenkertaisesti hauskempia ihanempia tärkeimpiä kuin osasin kuvitella. Tuntuu mukavalta lukea kun voi samastua toisten kertomuksiin..
Korpela

Ihana että tykkäät :smt001
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Ja minä kun luulin että teidän kanat munivat sohvalle :smt005 eikä pesäkoppiin :smt037
Korpela

Iloisten Munatalo kirjoitti:Ja minä kun luulin että teidän kanat munivat sohvalle :smt005 eikä pesäkoppiin :smt037
Musta on tullu julma kylmä ihminen joka ei päästä kanoja sisälle :smt019
Eilen charlotte kävi taas ovella mut kun lähdin sitä vastaan se menei heti rappuset alas. Johtuu varmaan kukosta, siis että kun se tykkää nykyään Albuksesta, eikä pidä mua enää kukkonaan :smt001

Mut aattele miten helposti sais tuoreita munia jos kanat munis ne vaikka sohvalle... Se olis ihan huippu idea ilman kanankakkaa... Tosin kekkilä myy sitäkin pienissä purkeissa, 3€ purkki, välil olen miettiny et kannattaakohan sitäkään pois lapioida (siis kanalasta, ei meil sitä sisäl ihan lapioitavaks asti tullu :smt003 ) kun se kerran niin pirun arvokast on, ajatelkaas ny miten monta euroa jokainen meistä lapioi kompostiin joka vuosi... Mut tällast se sit on kun on millä mällätä :smt004

Ja hyvää huomenta :)
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

:smt005 :smt043 mitäs me kakkakeisarinnat !
Kotkottaja

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

..."Mut tällast se on kun on millä mällätä"

Niin toiset ne ostaa kanankakkarakeita purkissa ja heittelee pihamaalle :smt003 Meillä tuo raekoko on vaan vähän isompaa ja homma automatisoitu :smt005
Korpela

ja ruohonleikkuri.
Automaattinen :)
Mulla oli takapiha villiintynyt kasvustoksi, nyt se on sielä ja ruohoa eipahemmin näy :) Jos ens kesänä aitais toisen saman vertaa tilaa sivupihalta ja kanat sais mennä sielläkin, niin ruoho saattais kasvaa edes vähän :)
Vastaa Viestiin