Orpingtonista

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
mik

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja mik »

Mäki kattelin noit orppeja talvella, mut järki voitti. Silloin...
hellu

Viesti Kirjoittaja hellu »

Ja minä haluaisin buff värisiä orppeja ja mustia lisää noiden kahden mustan lisäksi.
Orpit on ihania höyhenpalloja ja ihan mahdottoman seurallisia (melkein yhtä seurallisia kuin parttikset) :smt007
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mä laitoin hautomakoneen käyntiin nyt. Orpeilta on tullu 7 munaa viikossa ja Tailta 2. Haluan tietää tekeekö noit miehet hommans kanalassa, joten laitan koe-erän. Noista tipuista näyttää tulevan joko tummansinisiä tai mustia. Laku on aika selkeesti kukko ja Sake on kana. Laku on kans mustempi. Jännityksellä odotan mitä hautomakone näyttää viikon päästä. Tipukadon jälkeen tekis mieli niitä pikkusia ja uus kestävämpi tarha on tulossa :smt001
ellikki

Viesti Kirjoittaja ellikki »

Haaveita.... :smt004
Minkäkokoisen sisätilan orpit vaatii talvella? Siis jos olisi vaikka 5 orppia, niin mikä olisi kohtuullinen tila?
vardenji

Mä olen laskeskellu et m2/2lintua talvella, kun mulla ei oo ekstralämpöö, vaan kestopehku. Tarttis mitata kunnolla toi kanalana palveleva saunakamari, jotta tiedän sen neliöt.
Palustris

Viesti Kirjoittaja Palustris »

Mitä kaikkia värejä orpingtoneista tästä maasta löytyy? Löytyykö mitään erikoisempaa kuten suklaata tms? :smt001
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

Onkohan kellään buff-värisiä orpingtoneja jotka ei ois sukua smarilla oleville? Meidän kanoille hankittu splash ontuu niin pahasti että se tarvii varmaan lopettaa :smt022 ja ajattelin sitten jos hankkisin kuitenkin samanvärisen kukon kanoille. Oishan tossa pari kasvamassa itelläkin muttakun ovat sisaruksia niin en taho siitä jättää jos sitten joskus hautookin :)
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Omena; sitten KUN joku hautoo :smt005 Mulla ainakin kaikki munivat orpit ovat hautoneet :smt001
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Törmäsin googlen kuvahaulla mun silmääni aivan törkeän upeaan ilmestykseen - crele väriseen orpingtoniin! Tahtoo tuollaisia!!
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mä haluaisin punaisia
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
vardenji

Mä ostin yhden silverin mun parveen :smt060 Jostain syystä sen nimeks tuli Hopea. On sekin vaan niin kaunis väritys kanalla :smt007 Kukkokin olis ollu tyrkyllä, mutta tyydyin vaan tohon ihanaiseen :smt002
Löysin oikeen värisen kuvankun hain sanoilla 'orpington silver', se on toi mustavalkonen hopeapäinen.
Taidan suosiolla jättää buffit sikseen, kun jo nää värit alkaa jo mulle riittää.

Toi crelekin olis kyl aivan upee...
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

minkäs värisii mulle ois munissa tulossa? Mä ku haluisin mustaa, sinistä, splashia ja toi hopeeki on magee.

Mistä yhdistelästä tommoi hopeita voi tulla?
vardenji

Sulle on tulossa musta/splash/sininen linjaa :smt002 Hopea ei oo vielä munintaikänen. Se oli ostettaessa kolmikuinen ja siit on kaiketi... kolme viikkoo? Jotain sinnepäin. Aavistuksen se on nuorempi kun Laku ja Sake, mun smarilta haudotut vauvani.
Sakee tässä naurettiin nimensä takia muutaman japanilaisen turistin kanssa. Se kun on lyhenne salmiakista, mutta japaniks se on riisiviina :smt030
Tänään tuli taas orpinmuna, eilen jäi tulemati kun säikähtivät sitä koiraa :smt009 Sä tuut hakeen 4.9 joten laitan pois kaikki ennen 25.8 munitut. Sua odottaa täällä 10 munaa +tulevat.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

jipii! Sithän mä tod näk saan itelle riittävästi. En tarvii ku 4 tirppaa eli 1+3. Tarjoon sulle sit ylimääräsiä, jos niit tulee.
vardenji

Tarjoo vaan :smt001 Kanoja ei oo koskaan liikaa :smt002 Tai voihan niit olla, mut ei ainakaan vielä.... :-" Ja kukot voi aina kasvattaa pakkaseen.
Vastaa Viestiin