Maatiaiset eivät mene kaupaksi? Onko muut huomanneet?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Maattari
- lindell
Re: Maatiaiset eivät mene kaupaksi? Onko muut huomanneet?
Mä olen kanssa myynyt ei oota ja monelle, tuntuu että kanoja olisi mennyt vaikka kuinka paljon. Ostajatkin ovat sanoneet että kiven alla ovat iittiläiset tänä vuonna. Munivia ovat pääasiassa halunneet mutta olisivat tyytyneet tipuihinkin jos niitä vaan olisi ollut.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
-
siimis
Mulle ja yhdelle ystävälle menisi muutama kananuorikko ihan kotitarvekanoiksi. Säilyttämään ei nyt riitä tilat ja energia
Mulla kun on enemmän noita kääpiörotuja, niin ei tahdo munat riittää ruokapöytään. Niitä tulee kyllä, mutta ne piilotetaan jonnekin tarhan nurkkaan ja haudotaan salaa
Eli saa tarjota! Ajattelin ensin hakea hybridejä jostain tuotantotilalta, mutta toisaalta kyllä maatiainen on maatiainen.
Eli saa tarjota! Ajattelin ensin hakea hybridejä jostain tuotantotilalta, mutta toisaalta kyllä maatiainen on maatiainen.
-
SannaT
Täällä päin on ainakin hiljaista myynnin kannalta. Viime kesänä jouduin sanomaan eioota, mutta nyt kun noita tuossa olisi, niin ei tule kyselyn kyselyä.
Kesäkuussa meni kolmiviikkosia tuohon lähelle kun olin jo viime syksynä luvannut heille hautoa satsin ja edellis viikolla meni yksi nuorikko kukko.
Johtuuko sitten siitä kun ei ole munivia kanoja vielä myynnissä?
Kesäkuussa meni kolmiviikkosia tuohon lähelle kun olin jo viime syksynä luvannut heille hautoa satsin ja edellis viikolla meni yksi nuorikko kukko.
Johtuuko sitten siitä kun ei ole munivia kanoja vielä myynnissä?
-
pirpeliini
Mie oisin kanssa kohta maattareita vailla, kuhan nuo tilat valmistuu. Alhon kantaa vähän ajattelin. Mut mitä oon myynti ilmotuksii katellu ni ei taida paljon täällä meillä päin olla tarjolla. Kamalan kaukaa kun ei viitti hakee 
-
ÄsVee
Mutta jos kiuruvetiset kelpaisivat ja säilyttäjäksi ajattelit, niin voisi löytyä läheltäkin... 
-
SannaT
Heh. Nyt kun avasin suuni, niin eikös jo 6 kanaa ja 1 kukko ole jo varattu
Tosin vasta varattuja mutta kuitenkin.
Mutta eipä ole täällä päin kuitenkaan kysyntää...
Tosin vasta varattuja mutta kuitenkin.
Mutta eipä ole täällä päin kuitenkaan kysyntää...
-
Ilona
Meillä on myös ollut yllättävää vaikeutta myymisessä. Aikaisempina vuosina olen joutunut myymään ei oota. Nyt on parikymmentä nuorikkoa, jotka pitäis saada ennen talvea maailmalle. Hiljaista on, vaikka laitoin lehti-ilmoituksenkin.
MTT:n ohjeiden mukaan teetin ib-testit ja yhdeltä linnulta löytyi vasta-aineita. 6 näytettä oli puhtaita. Näytteistä 2 oli muualta ostetuista linnuista, otaksun että vasta-aineet olivat toisella näistä. Itse sairautta meillä ei ole ollut, joten nuorikoilla tuskin on edes vasta-aineita. Olisko tämän asian kertominen säikäyttänyt kyselijöitä? Hölmöä kyllä , jos näin on, jos sitten ostellaan mieluummin vallan testaamattomia...
Mut täällä siis olis alhoja, teretulemas ostamaan, ken haluaa. Kukon tai vaikka monta saa kaupan päälle.
MTT:n ohjeiden mukaan teetin ib-testit ja yhdeltä linnulta löytyi vasta-aineita. 6 näytettä oli puhtaita. Näytteistä 2 oli muualta ostetuista linnuista, otaksun että vasta-aineet olivat toisella näistä. Itse sairautta meillä ei ole ollut, joten nuorikoilla tuskin on edes vasta-aineita. Olisko tämän asian kertominen säikäyttänyt kyselijöitä? Hölmöä kyllä , jos näin on, jos sitten ostellaan mieluummin vallan testaamattomia...
Mut täällä siis olis alhoja, teretulemas ostamaan, ken haluaa. Kukon tai vaikka monta saa kaupan päälle.
-
pirpeliini
Ei sulla sattus oleen niitä ihania Maissin ja Omenan värisiä..?ÄsVee kirjoitti:Mutta jos kiuruvetiset kelpaisivat ja säilyttäjäksi ajattelit, niin voisi löytyä läheltäkin...
Ja aika paljon taitaa olla Alhon säilyttäjii (jos oon oikeen katellu MTT:n sivuja) niin sattaas senkin takii vaihtaa johonkin jolla ei vielä niin paljon ole...
-
Norppaah
Me juuri etsitään maatiaiskanoja ja kukkoa 
-
Muusa
Mä oon aina ennen kaiket kesät joutunut myymään eioota, mutta nyt tipula pullistelee erikokoisia nuorikoita ja huonoa tuuria on ollut myymisessä sikälikin että multa on varattu noin kaksi kertaa enemmän tipuja kuin mitä sitten on ostajia ilmaantunut paikan päälle hakemaan
Lehti-ilmoittelua oon harkinnut, huomasin Ilona sun ilmoituksen ja olen hämmästynyt ettei siitäkään mitään poikinut! Mä olen saman lehden kanailmoituksiin soitellut ennenkuin otettiin noita tyrnäväläisiä, ekat kanamme onnistuin ostamaan sitä kautta ja siinä pitikin olla nopea, pari kertaa sen jälkeen yritin maatiaisia mutta aina ne oli menneet kaikki suunnilleen heti kun lehti oli tullut painosta!
Tyrniksiä tietty alkaa olemaan jo tosi hyvin muillakin tarjolla, mutta onko ylipäätään täälläpäin sitten kaikensorttisista kanoista ylitarjontaa?
Tein jo varasuunnitelman ja muunnan varsomiskarsinan kakkoskanalaksi että kaikki mahtuvat talven olemaan, kai sen kevääksi sentään saan tyhjennettyä
Lehti-ilmoittelua oon harkinnut, huomasin Ilona sun ilmoituksen ja olen hämmästynyt ettei siitäkään mitään poikinut! Mä olen saman lehden kanailmoituksiin soitellut ennenkuin otettiin noita tyrnäväläisiä, ekat kanamme onnistuin ostamaan sitä kautta ja siinä pitikin olla nopea, pari kertaa sen jälkeen yritin maatiaisia mutta aina ne oli menneet kaikki suunnilleen heti kun lehti oli tullut painosta!
Tyrniksiä tietty alkaa olemaan jo tosi hyvin muillakin tarjolla, mutta onko ylipäätään täälläpäin sitten kaikensorttisista kanoista ylitarjontaa?
Tein jo varasuunnitelman ja muunnan varsomiskarsinan kakkoskanalaksi että kaikki mahtuvat talven olemaan, kai sen kevääksi sentään saan tyhjennettyä
-
hurtta
Meiltä varasi kolmekin ihmistä noita nuorikkoja. No mutta kas kaksi varaajaa katosi, yksi ehkä noutaa. Sitten soitteli yksi ihminen ja tulivatkin hakemaan nuorikkoja, mukaan lähtikin tuplamäärä eli 9 kanaa kukkoineen
Muutama pariviikoinen tipu joutaa vielä jossain vaiheessa uussiin koteihin. Alhoja ovat ja kolmea eri sukua.
Eli ei voi valittaa etteikö ole maattarit menneet kaupaksi..
Muutama pariviikoinen tipu joutaa vielä jossain vaiheessa uussiin koteihin. Alhoja ovat ja kolmea eri sukua.
Eli ei voi valittaa etteikö ole maattarit menneet kaupaksi..