Uudet kanat kanalassa, miten sopeutan muiden joukkoon?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Henrietta
Uudet kanat kanalassa, miten sopeutan muiden joukkoon?
Kanalassa meillä kolme kanaa ja kukko. Haettiin joukkoon kaksi uutta, samanrotuista kanaa, jotka vanhempia muutaman vkon nuorempia. Uudet kanat vaan kyyhöttävät piilossa munintapesän alla.. tulivat toissapäivänä. Mitä tehdä?
-
Iloisten Munatalo
Re: Uudet kanat kanalassa, miten sopeutan muiden joukkoon?
Minä kokeilisin rohkaista jollakin suureksi herkuksi todetulla ruualla ja saada ne yhdessä muiden kanssa ruokailemaan
tai sitten on tämäkin aloittelija ihan hukassa 
-
kaakatin
Varmista, että uudet tulokkaat saavat myös syödäkseen. Onko sun mahdollista eristää uusille kanoille kanalassa pieni oma alue? Anna olla niiden siellä muutaman päivän. Sitten voit vähän avata aitausta, jotta kanat pääsevät pois jos tahtovat,mutta niillä on vielä mahdollisuus mennä turvaan. Kun tottuvat vähän toisiinsa, niin eiköhän yhteielo vähitellen onnistu. Jatkossakin kannattaa antaa uusille ruoka erikseen,(mutta yhtäaikaa) kunnes vanhemmat päästävät samalle ruokakupille. Ruuasta tulee aina kisa, vanhemmat pitävät kyllä nokkimisjärjestyksestä huolen.
-
kuusiaita.com
Olen itse täydentänyt kanalaumaani kaksi kertaa. Eka kerralla uudet tulokkaat kotiutuivat täysin noin kahdessa viikossa. Tämä viimeisin satsi oli tosi arkaa porukkaa, että nyt kahden kuukauden jälkeen ovat käytännössä kaikki samaa laumaa. Aluksi huolehdin, että uudet tulokkaat pääsivät väistämään vanhoja, tarvittaessa eristin uudet kanat vanhoista. Tärkeää on tosiaan tuo, että kaikki saavat varmasti syödäkseen ja juodakseen. Minun uusia tulokkaita auttoi myös se, kun istuskelin häkissä itse aina välillä, hakivat turvaa ihmisestä ja näin uskalsivat liikkua enemmän. Tämmösiä kokemuksia itsellä.