hmm...jotenkin mietityttää niin tavattomasti... Nuo myyrät vain alkavat hyppiä silmille ja mielellänäi niitä kissalla ''rajoittaisin''
Kuinka monella viirujen pitäjällä myös kissa/kissoja?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Hansu
Kuinka monella viirujen pitäjällä myös kissa/kissoja?
Eli meille on mietinnässä kissan hankkiminen, vaan mietityttää tämä llintusten pito jos kissan otan
. Kissa tulisi kulkemaan vapaasti sisään ja ulos ja ulkohäkeissä sitten olisi kesäisin viiriäiset ja kanaset (millet, silkit, tavan maatiaiset). Miten paljon nuo kissaa kiehtoisivat? Vapaana ulkona juoksentelevat kääpiöluppakorvakanit olisivat varmaan ihan liian iso kiusa myös
?
hmm...jotenkin mietityttää niin tavattomasti... Nuo myyrät vain alkavat hyppiä silmille ja mielellänäi niitä kissalla ''rajoittaisin''
-
mik
Re: Kuinka monella viirujen pitäjällä myös kissa/kissoja?
mun kissat ja viiriäiset eivät sopineet yhteen. Eli kissoista tuli ihan hulluja ne vaani 24/7 viiruhäkin ulkopuolella, kiipeili päälle jne. Ja viirut oli ihan paniikissa.
Voi toki olla, et pentu oppis, et viirut kuuluu perheeseen, kissat ovat älykkäitä. Mun aikuisia ei kiinnostanut viirujen lemmikkieläin-status, jos en ollut itse siin häkin vieressä.
Voi toki olla, et pentu oppis, et viirut kuuluu perheeseen, kissat ovat älykkäitä. Mun aikuisia ei kiinnostanut viirujen lemmikkieläin-status, jos en ollut itse siin häkin vieressä.
-
max3
Meillä on 10 kissaa ja viiriäisiä häkeissä ja (isoja) kanoja & hanhia pihalla vapaana... Meillä kissat on aina jättäneet kaikki rauhaan, jopa tiput sai olla vapaana rauhassa. 
-
Jemuli
Meidän kolme kissaa tulevat kanssa hyvin toimeen kanojen kanssa. Ensimmäisellä kertaa kun näkivät toisensa, oli kissalla selvästi ajatus paistista mielessä, mutta sitten tuli kuitenkin pupu pöksyyn. Ei siis ensimmäistäkään hyökkäystä kanoja kohtaan ja tiputkin saavat olla rauhassa, tosin emo pitää niistä kyllä huolen, ilman emoa voisi käydä ehkä huonosti. Nyt kissat vaan makoilee pihassa ja kanat häärää ympärillä 
-
mik
Kanat on eri asia, kuin viirut. Mun kokemuksen mukaan. Viirut kun ovat paljon pienempiä ja pyrähtävät lentoon tarhassa, kun säikähtävät. Siin ainakin mun kissoilla herää saalistus välittömästi. Mut toki pentukissa on eria asia, kun se tottuu, et ne on siinä ja lemmikkejä.
-
Nuki
Mulla on kolme kissaa ja hankin viiruja. Ekat viikot katit kyttäsi tarhan vieressä, nykyään niitä ei enää kiinnosta. Varmasti nappaisivat viiriäisen jos saisivat tilaisuuden, mutta ei ne enää jaksa vaania. Myös pikku-mille ja nuoret käppänäpojat kiinnosti, mutta ei katit niitä jahdanneet vaikka tirrit olikin vaan rastaan kokoisia ja pyörivät pihalla vapaana, toki vaan mun valvovan silmän alla.
-
PieniHopea
Mulle viirut tulivat 1,5 vuotta sitten kissan olessa n.7-vuotias. Asuvat samassa tallissa ja uskoisin minäkin, että kissa mielellään viirut söisi jos kiinni saisi, mutta ei alun kiinnostuksen jälkeen ole jaksanut niitä katsella, ihan rauhassa saavat olla.
Meidän kissan paras ystävä on kääpiöluppatyttö nimeltä Peppi, etenkin talvisaikaan, kesällä kissa seikkailee enemmän.
Mutta on varmaan ihan kissakohtaista, meillä on sujunut hyvin vaikka tällä ihan tavallinen saalisvietti onkin, pitää hiiret ja rotat poissa tallista.
Meidän kissan paras ystävä on kääpiöluppatyttö nimeltä Peppi, etenkin talvisaikaan, kesällä kissa seikkailee enemmän.
Mutta on varmaan ihan kissakohtaista, meillä on sujunut hyvin vaikka tällä ihan tavallinen saalisvietti onkin, pitää hiiret ja rotat poissa tallista.
-
ninnu
Mun kissojaei voisi vähempää viirujen touhut kiinnostaa
Mutta jos ihan vapaana pihalla pyrähtelisivät, varmasti popsisivat napaansa, on ne sellaisia herkullisia pyrähtelijöitä. Pikkutiput kyllä saa rauhassa pihalla kulkea. Viirut on isossa tarhassa, jossa tiheä, rappausverkko, ei saa kissat käpäläänsä tarhasta sisään.
-
Hansu
Hmm... Mahdollisten ongelmien minimmoimiseksi siis kannattaisi varmaan hankkia sitten ennemmin pentu kuin aikuinen (joita niitäkin tuntuu olevan tavattomasto tarjolla
). Jotenkin vain ajattelin noita pupujakin, kun näin toissakesänä miten naapurin maatiainen kävi jäniksen pojan kimppuun iltapimeässä... Tuli ihan telkkarin savanniohjelmat mieleen (leijona käy antiloopin kurkkuun...). Eikä se enää ihan pieni pupu ollut
. Meillä nuo vanhat kääpiölupat ovat tottuneet kesällä (tai no lumettomaan aikaan) pääsemään vapaasti navetasta ulos ja sisälle ja siinä ne pihalla köllöttelevät koiran vieressä. KOira parka koittaa aina hiipiä karkuun, mutta varsinkin tuo naaras on hanakkana aina kyljessä kiinni
.
No, mietitääs tätä vielä... JOtenkin vaan alkaa nuo myyrät hyppimään silmille... JOtain tartteis tehdä... Ja joku pieni terrieri tuskin niitä aisoihin saisi saatikka pysyisi pihalla/antaisi elukoiden olla rauhassa
No, mietitääs tätä vielä... JOtenkin vaan alkaa nuo myyrät hyppimään silmille... JOtain tartteis tehdä... Ja joku pieni terrieri tuskin niitä aisoihin saisi saatikka pysyisi pihalla/antaisi elukoiden olla rauhassa
-
Mimi30
Mä pitäisin varmuuden vuoksi viirut sellaisessa häkissä missä verkko on tosi pienisilmäistä,meillä rappausverkkoa..En usko että meidän kissoja ne kauheasti kiinnostaisi(meillä viirut kanalan sisällä kesälläkin) koska hiiriä,myyriä,päästäisiä on riittämiin mutta koska joskus harvoin ovat tappaneet pikkulintuja niin liian varovainen ei ehkä voi olla..Meillä on siis kolme kissaa jotka liikkuvat vapaasti sisälle ja ulos. Kanat ovat sitten jo niin isoja että meillä kissat kiertävät ne kaukaa..
Kanojenkin tarha on kyllä tehty rappausverkosta koska meillä on metsästysviettinen tuo toinen koira..