Maatiaiset eivät mene kaupaksi? Onko muut huomanneet?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
fasunen
Maatiaiset eivät mene kaupaksi? Onko muut huomanneet?
Onko muilla ollut tänä vuonna ongelmia myydä maatiaisia. Mulla on tuolla kanala täynnä piikkiöläisiä kun ei kertakaikkiaan löydy ostajia. 
-
miemsl
Re: Maatiaiset eivät mene kaupaksi? Onko muut huomanneet?
Mulla taasen on ollut pari kuukautta uusi kanala valmis, hämeen mustaa ei vaan tunnu kukaan myyvän...
-
minnimanni
Juurihan Rekulla oli myynti ilmoitus hämäläisistä.
Taitaa olla niin että Kysyntää maatiaisista on mutta nytten ihannoidaan jotain tiettyä kantaa ja muut ei sitten mene kaupaksi . Sitten tietysti on nuo välimatkat, siellä Fasusen suunnalla ei taida sillain olla kysyntää mutta muualla päin suomea sitten oliskin kai.
Taitaa olla niin että Kysyntää maatiaisista on mutta nytten ihannoidaan jotain tiettyä kantaa ja muut ei sitten mene kaupaksi . Sitten tietysti on nuo välimatkat, siellä Fasusen suunnalla ei taida sillain olla kysyntää mutta muualla päin suomea sitten oliskin kai.
-
vardenji
Näin taitaa olla, mä metsästän ilmajokisia, mutta kaikki on niin kaukana et joudun vaan tyytymään postista siitosmuniin... Nyt alan kaivata sitä ajokorttia ja autoo.
-
piiparinen
joo ei mene ei...mullakin niitä kiuruveen kukkoja vaan taitaa nalli napsahtaa syksyllä kun ei niitä kukaan halua
enkä kyl oikeastaan kauppaa niitä kun ilmaseks annan...voi kun jotkut tuskailee ettei synny kukkotipuja...meillä niitä kyllä tulee ihan omiks ja muidenkin tarpeiks...
enkä kyl oikeastaan kauppaa niitä kun ilmaseks annan...voi kun jotkut tuskailee ettei synny kukkotipuja...meillä niitä kyllä tulee ihan omiks ja muidenkin tarpeiks...
-
Maatikko
Kukkopojathan ovat iloinen asia
Jos ei mene kaupaksi, niin nehän ovat herkkuruokaa. 
-
Suwitsu
Ja eihän kukkoja koskaan saa kaikkia kaupaksi vaikka ilmaiseksi antaiskin.
-
mik
mä olen nyt n 10 soittajalle joutunut myymään eioota. Et ennemminkin mua ihmetyttää, et kuin paljon kanoja ostetaan.
Kukkoja varmaan tulee ylimääräsiä, mut ajattelin laittaa niit koirille silloin tällöin. En mä niit jaksa ruokkii muita varten, ku ei niist omiaan pois saa. Kysymällä toki multa kukkoja saa, mut myymään en niit enää ala.
Kukkoja varmaan tulee ylimääräsiä, mut ajattelin laittaa niit koirille silloin tällöin. En mä niit jaksa ruokkii muita varten, ku ei niist omiaan pois saa. Kysymällä toki multa kukkoja saa, mut myymään en niit enää ala.
-
Suwitsu
En mäkään kukkoja toisia varten ruokkisi. Meillä päätyy ruokapöytään, osa lopetetaan heti kun erottaa kukoksi.
-
malla
Keski-Suomessa tuntuu oman kokemukseni mukaan olevan kysyntää lähinnä "kuhan vaan kanoista". Maatiaisen käsite on ihan hakusessa. Värillisyys merkkaa monelle "maatiaisuutta". Kesällä kanatipuja kyseltiin useampaan otteeseen, mutta yksikään ei ollut kiinnostunut nimenomaan ilmajokisesta maatiaiskanasta säilyttämismielessä. Monelle vinkkasin, että tiput kannattais varata hyvissä ajoin jo kevättalvesta. Kukkoja ei mene säilyttäjille eikä säilytysohjelman ulkopuolelle.Vähän muistuttavat tipupuhelut välillä yhtä lammaskeskustelua kuluneena kesänä... "Onko ne valkosia? Minä haluan valkosia IHAN TAVALLISIA lampaita, kyllä nuo taitavat olla liian erikoisia, kun pitäs semmosia tavallisia, ihan vaan valkosia..."
(Kyse oli affekaritsoista.)
-
Lyydia
Kaikki menee kaupaksi ja välillä ei ollut mitä myydä.Kukon saa aina kaupanpäälle 
-
kaakatin
Hyvin ovat alhokanat menneet kaupaksi, enemmänkin olis menny jos vaan olis ollut mitä myydä. Kukkopoikiakin aina lähtee jokunen silloin tällöin. Pata odottaa loppuja viimeistään syksyllä, ostin uuden pakastearkunkin niitä varten 
-
harrastaja
mulla yks rouva on ilonen saadessaan kukkopoikiaMaatikko kirjoitti:Kukkopojathan ovat iloinen asiaJos ei mene kaupaksi, niin nehän ovat herkkuruokaa.
ei mulla jää käteen vaik ite en syökkään
-
ÄsVee
Juuri näin, pakastearkkua myöten!kaakatin kirjoitti:Hyvin ovat alhokanat menneet kaupaksi, enemmänkin olis menny jos vaan olis ollut mitä myydä. Kukkopoikiakin aina lähtee jokunen silloin tällöin. Pata odottaa loppuja viimeistään syksyllä, ostin uuden pakastearkunkin niitä varten
-
Saara
Meillä on ilmajokisia tässä naapurissa Nummi-Pusulassa. Ota yhteyttä kun seuraavan kerran on tarvetta.vardenji kirjoitti:Näin taitaa olla, mä metsästän ilmajokisia, mutta kaikki on niin kaukana et joudun vaan tyytymään postista siitosmuniin... Nyt alan kaivata sitä ajokorttia ja autoo.