Tipuseni ovat 2,5 viikkoisia ja ulkoilleet kerran 10 min. Sisällä meillä on 28 astetta ja tiput ovat akvaariossa jossa 60watin lamppu, siellä korkeampi lämpötila.
Tuntuu aika hurjalta pitää niitä tuossa lootassa ja ajattelin laittaa ne isoon koirahäkkiin ulos. Ulkona nyt 25 astetta.
Voisiko tiput olla esim. päivät tuolla ulkona jos laitan tuon lampun kaveriksi ja yöt olisivat sisällä?
Mä oon ihan ulkona näitten lämpöasioiden kanssa
Mulla on kolme konehaudottua kanaa n. viikon vanhoja ja yön ovat akvaariossa sisällä ja päivät ulkona. Mutta muista laittaa joku ´pesä` että pääsevät tuulensuojaan ja aurinko ei saa paahtaa suoraan häkkiin (no,sorry -itsestään selvyyksiä). Lauantaina kun oli 34 astetta varjossa niin aloitin ulkoiluttamisen; nyt on vähän viileämpää ja huomasin etteivät kovinpaljoa halua olla ulkona vaan ovat pesässä,siksi toin ne ajoissa sisälle.
Mites tässä vaiheessa kun tiput ovat juuri kuoriutuneet? Minkä ikäisinä konehaudottuja tipuja voisi alkaa käyttämään ulkona tai laittaa lamppua pois päältä välillä sisällä ollessa? Kiire ei ole, mutta jossain vaiheessa varmaan olisi hyvä tottua ulkonakin olemaan. Maatiaisista siis kyse.
Tähän olisin minäkin toivonnut lisäohjeita. Löysin että 6 viikoisiksi asti tarviivat lisälämpöä.
Mun tipuset meinasi paistua jo kk vanhoina, eli maalaisjärki mukaan
Ulkoilut oli aluksi vain 10 min. Mutta huomasin jälkeenpäin, että kun menee pihahommiin ja välillä vilasee
niin huomaa onko kylmissään. Näin alottelijana on vaan kovin huolissaan joka-asiassa. Mikä taas on varmaan vaan ihan hyväksi tipujen kannalta
Taidan siis tehdä pienen ulkoiluhäkin noille tipuillekin että pääsevät jossain vaiheessa sitten vähän käymään ulkonakin. Eikös emon kanssa olevat tiput voi olla ulkona jo ihan pienestä saakka, niin jotenkin ajattelisin että lyhyitä ulkoiluja voisi jo tehdä.