Pölinää mun rescue alhoista

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
fasunen

Pölinää mun rescue alhoista

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Eli mulle soitti eilen yksi rouva, joka kysyi suostunko pelastamaan alho lauman kirveen alta, kun oli itse kyllästynyt kanoihin ja oli kuullut että olen kokenut kanan hoitaja. No minä sitten lupasin ilman muuta sen kummempia ajattelematta ottaa koko parven enkä edes muistanyt kysäistä että montako lintua parvessa on. :smt005 Tänään soitin uudestaan että tulen hakemaan ja muistin jopa kysäistä lintujen määrää. :smt003 Sanoi että 13 kanaa siellä pitäisi olla ja lisäksi yksi kukko ja yksi tipu. No menin hakemaan niitä ja minulle selvisi että se ei olekkaan ihan pikainen kanan haku reissu. Kanat olivat nimittäin vapaana valtavassa romuja täynnä olevassa navetta rakennuksessa ja niillä oli hyvin ryteikköinen ulkotarha. Sieltä sitten löysimme kukon ja 11kanaa ja yhdentipun sijaan kolme tipua. :smt005 Kaksi kanaa jäi löytymättä ja saan ne sitten, kun ensin löytävät ne :smt005 Luultavasti nämä kaksi ovat jossain piilossa hautomassa ja niiden mukana tulee sitten poikueet. Kanat olivat aluksi hyvin säikkyjä mutta rauhoittuivat parissa tunnissa ja osa antoi jo silittää. :smt003 Yhtä pilkullista vaaleaa lukuun ottamatta kanat ovat vaaleita ruskealla päällä ja kaulalla ja pyrstöissä on enemmän tai vähemmän mustaa. Kukko on mustarintainen aapiskukko. Kukko sai nimekseen Hannu, pilkullinen kana on Terttu ja loput on sitten Kerttuja :smt005 Osan kanoista aion myydä mutta 6kanaa kukko ja poikaset olisi tarkoitus jäädä toistaiseksi kotiin. Olen ajatellut liittyä nyt alhojen säilyttäjäksikin, kun kerran tuollaisia on. :smt003 Vaikuttavat niin terhakoilta ja ovat niin pikkuisia (piikkiöläiseni näyttävät valtavilta :smt005 ) etten millään malta luopua kaikista :smt003
Salli

Re: Pölinää mun rescue alhoista

Viesti Kirjoittaja Salli »

Kuule kun meinaat myyskennellä niin laitapa vaikka yksäriä. Mä olen alhon säilyttäjä, ja asustellaan sellain kohtuullisella etäisyydellä että meille pari munivaista lisää kyllä voisin hakea :smt002
fasunen

Toinen emokanoista oli mennyt tipujen kanssa nukkumaan toisen emon alle :shock: Ja toinen vaan piti tyytyväisenä aikuistakin kanaa allaan :smt005
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

No onpas hautoja jos aikuistakin vielä hyysää! :smt005 Sä saitkin kerralla kunnon parven, onneks olkoon! Nyt mun pitää mennä heti kaiveleen kuvia alhoista kun näyt asuvan tässä lähellä ja kohta mun täytyy alkaa hommata niitä kanasiakin...
fasunen

Mulla ois nyt heti jo alkuporukasta vielä neljä myynnissä ja piikkiöläisiä kanoja myös iso liuta myytävänä :smt023
fasunen

Tänään oli löytynyt kaksi kateissa ollutta alho kanaa ja omistaja kävi ne tossa aamulla mulle tuomassa :smt003
fasunen

Miksiköhän nuo mun alhot ei muni juuri ollenkaan. Ymmärrän että muutto stressaa ja muninta loppuu mutta eiväthän ne sitä heti voi lopettaa vaan munia pitäisi viikon verran tulla normaalisti? Kanoilla ei ole mitään sulkasatoon viittaava. Alkaa jo epäilyttää että joko syövät muniaan tai joku otus käy rosvoamassa ne :smt017
Korpela

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Kyl meil oli niin et samana ja seuraavana päivänä tuli munat, sit tuli pitkä tauko ja sit alkoi hiljalleen tupsahdella...
Mitä ruokaa ovat saaneet edellisessä paikassa?
Noi on ihania noi sun jutut kanoista... jokusen kuvan jos linkittäis...
Vai onko galleriassa?
Lillerilalleri

Viesti Kirjoittaja Lillerilalleri »

Hei fasunen!

Ovatko alhot ruvenneet munimaan?
Vastaa Viestiin