Mutta lähinnä nyt mietintämyssyssä on kysymys, että mihin laitan kuolleen kanan? Asumme taajama-alueella, mitä ihmettä teen sille..?
Apua! Mihin laitan kuolleneen kanan??
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
kuumakesä
Apua! Mihin laitan kuolleneen kanan??
Olimme reissussa ja sillä aikaa oli yksi kananen kuollut.
Kanojen hoitajan mukaan kanan takapuoli oli ollut verinen. Viime viikolla joku kanoista muni suuren munan (85g) kovan kotkotuksen seuraamana ja sen jälkeen tuli useampana päivänä 5 kanalta vain neljä munaa. Ehkäpä juuri se suuren munan munija piti taukoa? Olisikohan sen jättiläisen seurauksena tullut jokin repeämä joka johti tulehdukseen ja kuolemaan..?
Mitään poikkeavaa en ole kanojen käytöksessä huomannut. Paitsi juuri samana päivänä kuin kana kuoli, oli joku iso lintu kytännyt kanalaa ja hyökännyt kovalla vauhdilla pahki kanahäkkiä ja kanaset olivat kyllä olleet säikähtäneitä jonkun aikaa.
Mutta lähinnä nyt mietintämyssyssä on kysymys, että mihin laitan kuolleen kanan? Asumme taajama-alueella, mitä ihmettä teen sille..?
Tällä hetkellä on pussissa roskiksessa, kun eihän sitä kanalaankaan voinut jättää eikä hoitaja muutakaan keksinyt, mutta täytyykö se haudata jonnekin? Jos, niin minne?? Ihan hirvittää kyllä ajatuskin mennä kaivamaan roskiksesta kuollut kana 
-
SannaT
Re: Apua! Mihin laitan kuolleneen kanan??
Eikös täällä ollut puhetta siitä, että jotkut laittaa ylijäämä kukot marjapensaden ravinnoksi
Siihen en kyllä ota kantaa, että onko se taajama-alueella laillista...
Siihen en kyllä ota kantaa, että onko se taajama-alueella laillista...
-
Korpela
hei,mä asun kanssa taajama alueella ja olen asunut tässä samassa töllissä yli 30 vuotta. Meillä on AINA haudattu lemmikit pihalle...
Kaiva kuoppa, avaa se muovipussi ja kaada kananen kuoppaan. Voit vaikka istuttaa siihen päälle jonkun nätin kukan muistoksi tms. Monivuotinen orvokki? Joku perenna?
Kaiva kuoppa, avaa se muovipussi ja kaada kananen kuoppaan. Voit vaikka istuttaa siihen päälle jonkun nätin kukan muistoksi tms. Monivuotinen orvokki? Joku perenna?
-
kuumakesä
Vieläköhän sitä pussia uskaltais mennä aukomaan? On neljä päivää ollut kuolleena
Tontilla on tila aika vähissä, mutta ehkä jonnekin mahtuis vielä kananmentävä kuoppa. Voi voi. Haukka se lintu oli ollut, joka niitä oli käynyt säikyttelemässä. Muut on vähän hämillään, kun niiden "liideri" on poissa. Se oli mun lemppari, kaikista kauneimman värinen. Helmi-nimeltäänkin.
-
Muusa
Mä en ehkä menis avaamaan muovipussia jossa raato on mädännyt neljä hellepäivää
Kuolleet kanat pitää laittaa raatokeräilyauton kyytiin hävitettäväksi Honkajoelle.
Yllytetään siis rikkomaan lakia
; anna olla siellä roskiksessa vaan, ja seuraavalla kerralla hyötykäytä lannoitteena.
Ei kai taajamassakaan voi lemmikkien hautaaminen omaan pihaan olla kiellettyä
Paitsi jos se lemmikki on tuotantoeläin, muu kuin hevonen jonka saa haudata.
Kuolleet kanat pitää laittaa raatokeräilyauton kyytiin hävitettäväksi Honkajoelle.
Yllytetään siis rikkomaan lakia
Ei kai taajamassakaan voi lemmikkien hautaaminen omaan pihaan olla kiellettyä
-
vardenji
Ja mä hautasin lehtikuusen juurelle ja peitin haudan isoilla kivillä. Isoveli käski heittää roskiin ja vuokraisäntä totes et kyllä ne joku peto pois hakee jos pellonreunaan heittää(ja houkuttelis petojakin tosi tehokkaasti tohon kanalan kupeeseen
)eli mä olen vaan haudannu... Mä asun siis taajaman ulkopuolella, joten must ei taida olla apua.
-
kuumakesä
Re: Apua! Mihin laitan kuolleen kanan??
Mä kans mietin, et kun aurinko on paahtanut suht kuumasti koko viikon niin saattaa pussissa olla mukava ylläri.
Ei minusta taida sen avaamiseen olla
Laatta lentäis ja yöt kummittelis näky mielessä.
Niin.. hmm. Jos nyt antais olla ja jos seuraava menee muutoinkuin suunnitellusti, hautais sitten sen.
Ei kyllä viitsis alkaa houkutteleen petoja heittelemällä raatoja pellon reunoille, niinkuin vardenjia oli neuvottu.
Ai raatoautokin on olemassa? Täytyypä googletella jos löytyy jotain tietoa siitä, mutta toivottavasti ei tuu tarvetta enää.
Niin.. hmm. Jos nyt antais olla ja jos seuraava menee muutoinkuin suunnitellusti, hautais sitten sen.
Ai raatoautokin on olemassa? Täytyypä googletella jos löytyy jotain tietoa siitä, mutta toivottavasti ei tuu tarvetta enää.
-
mik
mä heitin kuolleen kanan kompostoriin. Yleensä syötän koirille, mut ku kuoli iteksiin, niin tuuppasin sinne. Siis en tavan kompostiin, vaan semmoseen umpinaiseen. Eiköhän se siellä muhi mullaksi.
-
kuumakesä
Re: Apua! Mihin laitan kuolleen kanan??
Hei sit mietin sellaistakin, että kun meillä nyt siis on jäljellä vain neljä kanaa, ja eilen oli tullut neljä munaa, niin kuinkahan on mahdollista, että tänään pesässä oli VIISI munaa??? Yksi munista meni kädessä rikki kun muut painui sitä vasten. Se ei ollut nahkamuna, mutta ei aivan normikovakaan. Kävikö kuollut kana tekemässä haamumunan?
Vai voiko oikeasti joku pukata sittenkin KAKSI munaa päivässä?
-
Korpela
jos olet eilen hakenut aikaisin aamulla munat ja tänään vasta iltapäivällä niin mikä ettei... 
-
vardenji
Eipä oo tullu heiteltyä raatoja täälläkään sinne pellon laitaan
Ison kiven alla haudassa on täällä paras paikka. Kokeilin jopa hakata sellatteella turhanpäiväsellä meisselilä nimiä, mut se meisseli meni rikki
Kaikkee tulee kokeiltua.
-
harrastaja
Pakko kai ne lakia rikkomalla on hävittää kun sille raatoautolle täytyis ymmärtääkseni olla mooooooonta kanaa.
-
kuumakesä
Kiitokset vastauksista 
Onkohan se suurikin rikos heittää kaatikselle? Hitsi. No, ei voi nyt mitään.
Edellisen päivän munat (4, joista 1 jättiläinen taas) oli haettu puolen päivän aikoihin ja mä hain sit aamupäivällä ne viisi. Ihme tyyppejä.
Nyt on sitten tullut neljää päivässä.
Onkohan se suurikin rikos heittää kaatikselle? Hitsi. No, ei voi nyt mitään.
Edellisen päivän munat (4, joista 1 jättiläinen taas) oli haettu puolen päivän aikoihin ja mä hain sit aamupäivällä ne viisi. Ihme tyyppejä.
-
iilimiili
Meidän tuttu, jolla on sikala, sanoi että lain mukaan raadot täytyy toimittaa raatoautolle.
Raadon haku maksaa. Ja jos raato ei ole "asianmukaisesti säilytetty" (=kylmässä) tulee lisää hintaa.
Yksittäisten kanojen tapauksissa tulis kuulemma todella kalliiksi tilata auto hakemaan.
Raadon haku maksaa. Ja jos raato ei ole "asianmukaisesti säilytetty" (=kylmässä) tulee lisää hintaa.
Yksittäisten kanojen tapauksissa tulis kuulemma todella kalliiksi tilata auto hakemaan.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Eikös siihen raatoautoon tarvitse olla 150 kiloa kanaa ennen kuin tulevat hakemaan?