ottaa päähän!
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Iloisten Munatalo
Re: ottaa päähän!
Tommoseen napuriin autaisi varmaan sormustinkukkatee
Voimia sinulle
-
piipo
Kiitos kaikille sympatiasta! Soittihan se eukko tänäänki...
Kyseli että onko mulla lampaille lupa. Ilmoitin että ihan rekisteröitynyt lampaiden pitäjä olen ja siihen ei sen kummenpia lupia edes tarvita. Seuraavaksi syytti että pidän lampaita huonosti koska niillä ei ole laidunta... (no ei ole joo, kun en uskalla niitä siellä näiden koirien takia pitää) Lampaat (karitsat) ulkoilevat päivittäin irti pihalla, narussa, siirrettävässä aituuksessa, jossa katos ja auringon suoja ja öisin ovat koirien häkissä turvassa (ainakin jonkumoisessa) näiltä koirilta. ENsi kesäski teen ihan kunnon laitumenkin vaikka saa nähä kuinka kauan siellä saavat olla ennen kuin nää koirat käy nekin lahtaan... Sanoin vielä vapaasti voi eläinlääkärin kutsua tarkistamaan tilanne jos lampaiden olot mietityttää ja että sen jälkeen ne voikin mennä sitten niille tarkistamaan tilanne. (heillä on karjatila ja kuulopuheiden mukaan siellä on lehmien olot vähä niin ja näin) No eukko vaan jatkoi mesoamista että mun ei kannattais ottaa enää eläimiä eikä mulle niitä sais enää edes antaa kun en osaa niitä pitää... lopulta löin taas luurin korvaan kun syytökset jatkui ja jatkui...
Nyt jos se vielä kerran soittaa niin otan kyllä puhelun poliiseille. Niin paljo se saa pahaa mieltä mulle aikaseksi että enää en kuuntele... Siis ei näköjään riitä että oon kaks päivää itkeny lasten kanssa menetettyjä lemmikkejä että vielä tääki... jotenki tuntuu että olis niin paljo helpompi hyväksyä lemmikkien menetys kun tietäs että se oli vahinko ja että hekin olisivat pahoillaan asiasta.
Heillä ei koirat ole metästys käytössä. Ja etenki juuri metsämiehet ovat suivaantuneet tuosta talon koirien pidosta että sympatiat on sieltäkin kyllä mun puolella. Poliiseilta kysyin tuosta lopettamismääräyksestä niin sanovat että ei heillä ole oikeitta mennä noin vaan lopettaan siihen tarvitaan eläinlääkäri mukaan ja vähän isompia vahinkoja...? multa on nyt kuollut 8 kanaa ja 2 kania. Ja tästä naapureilta molemmilta puolilta ovat myös tappaneet yhteensä 6 kania. Ja kuinka monta lie muualta...
Ja korvaus vaatimukset menee ilman muuta sekä sakot saivat koirien irtipidosta. Mutta eipä näyt ottavan opikseen... Korvaus vaatimukset lupasin unohtaa mikäli nää kaks koiraa lopettavat mutta huutohan se vastaus tähänki oli...
ELäinten pito olis niin mukavaa jos ei tarvis pelätä että millon ne on kuolleena kun niitä menee kattoon...
Nyt jos se vielä kerran soittaa niin otan kyllä puhelun poliiseille. Niin paljo se saa pahaa mieltä mulle aikaseksi että enää en kuuntele... Siis ei näköjään riitä että oon kaks päivää itkeny lasten kanssa menetettyjä lemmikkejä että vielä tääki... jotenki tuntuu että olis niin paljo helpompi hyväksyä lemmikkien menetys kun tietäs että se oli vahinko ja että hekin olisivat pahoillaan asiasta.
Heillä ei koirat ole metästys käytössä. Ja etenki juuri metsämiehet ovat suivaantuneet tuosta talon koirien pidosta että sympatiat on sieltäkin kyllä mun puolella. Poliiseilta kysyin tuosta lopettamismääräyksestä niin sanovat että ei heillä ole oikeitta mennä noin vaan lopettaan siihen tarvitaan eläinlääkäri mukaan ja vähän isompia vahinkoja...? multa on nyt kuollut 8 kanaa ja 2 kania. Ja tästä naapureilta molemmilta puolilta ovat myös tappaneet yhteensä 6 kania. Ja kuinka monta lie muualta...
Ja korvaus vaatimukset menee ilman muuta sekä sakot saivat koirien irtipidosta. Mutta eipä näyt ottavan opikseen... Korvaus vaatimukset lupasin unohtaa mikäli nää kaks koiraa lopettavat mutta huutohan se vastaus tähänki oli...
ELäinten pito olis niin mukavaa jos ei tarvis pelätä että millon ne on kuolleena kun niitä menee kattoon...
-
Ilona
Tee nyt jo rikosilmoitus kotirauhan häirinnästä. Ei tollasia puheluita tarvitse vastaanottaa. Tuo ihminen on ihan selkeästi häiriintynyt. Tästä saa nyt sellaisen kuvan, että se käyttää koiraansa tahallisen ilkivallan ja kiusanteon välineenä. Just Hesassa poliisi takavarikoi pittbullterrierin, jota omistaja tahallaan usutti toisten koirien kimppuun ja pelotteli sillä ihmisiä. Kyllä poliisilla siis on mahdollisuus takavarikoida koira, jos sitä käytetään rikollisiin tarkoituksiin ja tää kuulostaa jo siltä. Poliisi ei siis (valitettevasti) voi hetimiten lopettaa koiraa, mutta voi kyllä määrätä sen takavarikkoon. Oikeus sitten päättää, saako omistaja sen takaisin vai meneekö valtiolle elikkäs monttuun, minne totta vie kuuluisi.
Ja ammattilaisen luulis tietävän, ettei laki vaadi laidunta lampaille. Niitä saa pitää vaikka sisällä kesät, jos jostain ihme syystä haluaa. Edes lehmille ei tarvi lain mukaan olla laidunta, pelkkä jaloittelutarha riittää. Eikä lampaiden pitäminen todellakaan vaadi mitään lupia.
Ja ammattilaisen luulis tietävän, ettei laki vaadi laidunta lampaille. Niitä saa pitää vaikka sisällä kesät, jos jostain ihme syystä haluaa. Edes lehmille ei tarvi lain mukaan olla laidunta, pelkkä jaloittelutarha riittää. Eikä lampaiden pitäminen todellakaan vaadi mitään lupia.
-
vardenji
Muista rikosilmotusta tehdessäs mainita et lampaiden laidunnus on koirien takia estyny, koska ne raatelee kaiken. Tollasta ei tosiaan tartte sietää!
Pistää oikein vihaks sun puolesta! Tää kuulostaa juur sellatteelta munkin korvaan kun Ilona tossa alla sano. Ne päästää ton koiran tietosesti irti vaikka se tappais sulta kaikki eläimet.
Tollaset koiranomistajat pitäis kuohita suoraan selliin
Koiria ei todellakaan saa pitää irti tollain!
Tollaset koiranomistajat pitäis kuohita suoraan selliin
Koiria ei todellakaan saa pitää irti tollain!