Otin "tehokanoja" -ja muuta höpötystä-

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Iloisten Munatalo

Re: Otin "tehokanoja" -ja muuta höpötystä-

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

:smt005
Korpela

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Exä kävi hakemassa muksut tänään viikoksi, sillä oli uus vaimo mukana kun sekin halus nähdä kukon.
Teki hyvän vaikutuksen kun antoivat mansikkaa ja Albus alkoi pilkkoa ja jakaa sitä kanoille :smt049
Charlotte ei ole vieläkään lämmennyt sille.
Lady gagan höyhenet on melkeen kunnossa :) Mut tänään aamulla huomasin et hän pitää toista silmää melkeen kokoajan kiinni. Välillä kun avaa sen se on ihan kirkas ja ok näköinen, ei tulehsusta tms. Meinasin että jos sillä on ollu roska silmässä ja siitä on jääny siihen silmän pintaa naarmu, sehän tuntuu pahalta päivän verran.
Jos se ei viikonlopun jälkeen ole kunnossa viel eläinlääkäriin. Tietty sit aiemmin jos tulehtuu, mut nyt näyttäis olevan kunnossa.
Albus oli tehnyt Kulta Pienelle pesän. Kultsi oli siellä kökkimässä ja muutenkin ne on paljon yhdessä. Kulta pieni on yleensä ekana paikalla kun Albus kutsuu syömään.
Ai niin, tänään näin ekaa kertaa kun kana läähätti. Oli varjossa 33 astetta tässäpihalla.
Kanalassa selvästi viileempää. Miksei ne menny sinne?
"vaan" 8 munaa tänään. 11 kanaa eli tosi hyvin :smt001
Muistan kyllä kiittää joka kerta kun saan munia.
Mahtaiskohan jossain ketjussa olla munankuorista juttua. Osa niistä on röpöläisiä kauttaaltaan, sellasia karheita. Ei mitään käryä mistä se johtuu. Mahtaa vaan tuntua ikävältä munia sellasta =/
Haaveilen edelleen hautovista kanoista.
Siinä tänään kaikki.
Korpela

Hei taas :)
Eilen 6 tänään 9, ensin luulin että 7 mutta kaks valkoista oli tullut nyt ukkosen jälkeen.

MAhtaakohan toi ukkonen vaikuttaa munintaan. Rakeitakin tuli niin paljon että pelkäsin ettei katot kestä. Meteli oli järisyttävä ja kun ukkonen iski tohon kalliolle niin maa järisi. Albus ei ensin meinannu viedä tyttöjä sisälle kun sade alkoi, mut sit kun alkoi tuulla kunnolla niin mä menin komentamaan niitä ja koska se ei auttanut (hullut kanat kun tykkäävät kaatosateesta, meni haltin takista läpi kun tuli niin paineella se vesi taivaalta,) houkuttelin ne puurolla sisälle. Paitsi Charlotten ja Liisan. Ne oli talon alla.
Charlotte on taas tossa takapihan kuistin kaiteella ja kattelee sisälle. Miten ihmeessä mä raaskin viedä sen kanalaan kun se kattoo mua tolleen :smt009
Mä oon paha ihminen :smt019 :smt019
Päivällä ukkosen jälkeen se saapasteli taas takaovesta sisälle ja hyppäs sohvalle ihan mun naaman eteen, siitä mun olalle ja siitä selkänojalle. vein sen ulos ja se tuli takas sisälle uudestaan. Vein sen kanalaan syömään puuroa ja nyt se on tossa kaiteella ja kurkkii ikkunasta sisään että joko kohta pääsis sinne soffalle :smt011
Ihmiset uskoo että jonkun spanielin silmät on suloset kun ne pyytää hotain HAH! eivät oo koskaan vissiin nähneet miltä kana näyttää kun se haluu sohvalle :smt007
-no niin- voimia Henna sä pystyt siihen! :smt045
Iloisten Munatalo

:smt044 Korpela, sä oot pulassa :smt036
KanaRouva

Viesti Kirjoittaja KanaRouva »

Hihii mä en ole kyllä ikinä kuullut kanasta joka kerjää sohvalle! :smt005

Meillä on muuten kanssa välillä sellasia toisestä päästä röpöläisiä munia välillä ja kerran oli sellanen missä oli vähän kuin vanne ympärillä. En mä tiedä kuin ikävältä sellasen pyöräyttäminen on mutta kun suhteuttaa sen munan kanan kokoon niin mä olen jokatapauksessa onnellinen etten ole syntynyt kanaksi! :smt044
Korpela

Samma här. Ei olis kiva työntää ulos mitään mikä olis oman kaulan paksuinen tai vielä aksumpi ja joka ikinen päivä...
Voisin vaikka linkittää noista erilaisista munista muutaman kuvan, jos joku osais sanoa että mitä ne on, tai onko joku puutos tms.
Se hiekkapaperi muna kiinnostaa ja sit se ruskea missä on pinnalla valkeita "kalkki"pilkkuja.

Ilo muna: Mä olen pulassa noiden kanojen kanssa, joo, se on selvä :smt003 .
Charlotte ei puhu mulle :smt009
Yritin tehdä niille lisää tilaa ja sinne reunalle missä Charlotte yleensä tykkää olla. Kyllä se siellä kävi ja potpotti tyytyväisenä kun tyrkki pehkuja ees taas.
Laitan tähänkin kuvan kun ei se vie tältä foorumilta tilaa kun on vaan linkkinä :)
Ai niin 7 munaa tänään, kaikki kanalasta, koska päästin neitokaiset ulos aamulla mutta vaan omaan ulkoaitaukseensa, en koko pihalle. Eilen oli joku käynyt munimassa pensaaseen... tai jotkut, kaks niitä löyty. Keskustelin kyllä sitten vakavasti uusien tulokkaitten kanssa että mihin kuuluu munia jos ei haluta variksia vieraaksi...
Kuva
Korpela

Rakas päiväkirja.
Mitä mun pitäis tehdä kun kukkokin alkaa tulla sisälle kun nukahdan sohvalle?
Olin siis perjantaina hunningolla -en tietenkään käytä alkoholia, kastettu ihminen, mutta siis meni vähän myöhään ja seuraavana aamuna oli hiukan heikko olo :oops: .
Sen jumalattoman päänsärkyni kanssa sitten tuskailin aamulla sohvalla, ovi oli auki että ilma kiertäis kun oli hippasen kuuma, ihan kun siinä olossa ei olis ollu tarpeeks.
Nukahdin , unen läpi kuului raapimista ja potpotusta, potpotusta...potpo... KUKKOKIEKUU!!!
Se seisoin shakkilaudalla mun olkkarin hyllyllä ja toden näköisesti huusi akkoja neuvomaan seuraavassa siirrossa tai jotain. Kuulu varmaan kiinaan ja takas se huuto.
OIKEESTI!!! mistä saa verkko-ovia tai jotain. Eikä muuten yhtään naurattanu sillon lauantaina. :smt003
Äitimuori joka asuu naapurissa oli käyny avaamassa kanalan oven ja päästänyt kanat pihalle koska se tiesi että mä nukuin ja mä olin avannut takaoven että ilma kiertäis :smt001
-enkä mä yleensä ole tolleen hunningolla ja nyt tuli sit kukolta muistutus että miten päin sitä kuuluu ihmisen elellä :smt045
Lisään tähän kuvan kun löydän piuhan että saan kuvan kännystä koneelle.
Kuullan taas.
P.s. 7 munaa joka päivä. Tutuille olen antanut muutaman kun pojat oli tän viikon isällään eikä mulla mee ihan seitsemää päivässä.
Keskiviikkona on mun syntymäpäivä, täytän 13 kerran 22. ostan itselle synttärilahjan. 2 kanaa. oisin ostanu ehkä vaan yhden mut kun saan sen päivän myöhässä niin olen kyllä ansainnut kaksi. Joo'o.
KanaRouva

Viesti Kirjoittaja KanaRouva »

Eikä! Kommentoisin jotain jos voisin lakata nauramasta! :smt044 :smt043
Korpela

niin no kyllä se muakin nyt naurattaa...
Kyl noi kanat ja kukko on tuonu mulle niin paljon onnellisia hetkiä että huhhuh.
-olis mahtavaa jos niistä sais edes murto-osan videolle.
Iloisten Munatalo

Korpela kirjoitti:Rakas päiväkirja.
Nukahdin , unen läpi kuului raapimista ja potpotusta, potpotusta...potpo... KUKKOKIEKUU!!!
Se seisoin shakkilaudalla mun olkkarin hyllyllä ja toden näköisesti huusi akkoja neuvomaan seuraavassa siirrossa tai jotain. Kuulu varmaan kiinaan ja takas se huuto.
Keskiviikkona on mun syntymäpäivä, täytän 13 kerran 22. ostan itselle synttärilahjan. 2 kanaa. oisin ostanu ehkä vaan yhden mut kun saan sen päivän myöhässä niin olen kyllä ansainnut kaksi. Joo'o.
:smt005 :smt043 :smt042 :smt005 :smt042 :smt043 :smt005 Ei ole todellista! Täällä oli taaskin vichyt näytöllä!
Korpela

Kiva että musta on iloa :)
Tai oikeestaan mun kanoista ja kukoista. Eihän niitä voi kun rakastaa :smt007
Nytkin kuuluu sen päivänen kaakatus tai oikeestaan kraakatus. niinku variksen ja kanan väliltä. Ois varmaan tarvinnu antaa jollekin nimeks bonnie tyler. (ja siis tykkään hänen lauluista :smt001 ) Väil mietin etä miks sitä munan tuloo tarttee kuuluttaa niin hirveesti mut toisaalta jos koittais itte joskus pyöräyttää munan---
Huomenna alkaa talkoot, saa kattoo mitä albus ja sen tytöt tykkää rälläköistä ja ihmisistä.
Korpela

Meil on alkanut talon skraappaus, yllättävän hyvin lähtee metalliharjalaikalla joka on kiinni rälläkässä :) Kanat ei pahemmin säikkyny, mut ei ne kyl tykännykään. Vaan kelpaa niittenkin sit kun kanalakin maalataan ulkopuolelta :) Koitan samassa hötäkässä kiinnittää tuplalasit sisäpuolelle. vaiks talveks kai kannattaa laittaa villoja ainakin toisen ikkunan väliin...
7 munaa ja hetken taas näytti siltä että Einon Kulta Pieni alkais hautoa... oli ihan lättynä niitten munien päällä...
Tässä se kuva Albuksesta Shakkia pelaamassa. Nyt se jo naurattaa :smt042
Kuva
Viimeksi muokannut Korpela, 22 Heinä 2011, 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viirupöö

Viesti Kirjoittaja Viirupöö »

Eikä! :smt050 Ihana kuva! Vielä joku päivä sinne tulee vieraita ja kattelee ku jossain hyllyn päällä kukko möllöttää ja hän sanoo; "oi, miten hieno täytetty kukko...!" ja sitten kiekaisee...
Korpela

Viirupöö kirjoitti:Eikä! :smt050 Ihana kuva! Vielä joku päivä sinne tulee vieraita ja kattelee ku jossain hyllyn päällä kukko möllöttää ja hän sanoo; "oi, miten hieno täytetty kukko...!" ja sitten kiekaisee...

:smt043
Tätä odotellessa :D
Korpela

JAhas,
Eilen sitten tuli 2 uutta maatiaskanaa. Sekarotuisia vaikka toinen on melkeen Iittiläinen. Ihan sama oikeestaan mitä kantaa. Aivan upeita :smt007 -niinku et aim in laav :smt049 -
Hiukan ne lentää paremmin kun mun aikasemmat kanat ja kukko. Tosin kukossa on silkkiä ja chaboa, mulla on sellanen käsitys että silkit ei ainakaan kauheesti lentele :D
Mulla oli eilen kanahäkin ovet kiinni että saisivat rauhassa tottua paikkoihin, etteivät lähtis rajojen ulkopuolelle. Kultainen sit otti pari juoksuaskelta ja "hyppäs" 220cm korkeen aidan yli...
Tää Kultanen jonka eino sai nimetä on Pink. (Eikka yriti pummata: "äiti otetaan sittenkin tommosia" ja osoitti kiliä. Minä sitten siihen että ei me voida vielä ottaa kun asutaan kaupungissa, mut sä saat antaa tälle kanalle nimen.) Pink on ihan lookinen Lady gagan jälkeen. Seuraavaks syliin tuli musta upean kaunis nuori kana. Musta Madonna. Jos noi saa tipuja joskus niin meille tulee lea laven, viki rost,i marion, katri helena jne... Ai niin ja Eino sanoi että jos meille syntyy kukko niin se on sitten Pekka.
Kaunis muna tuli Pinkiltä kun päästiin perille. oli vissiin matkan pidätelly. Saas kattoo koska munii seuraavaksi :)
Mä sain kuningas idean mun talvikanalan suhteen... Mul on tos autotalli mitä en käytä ja jos siit ottaa puolet ja eristää se on 2 kertaa ton kopin kokoinen ja silti jää tilaa autolle toiseen päähän. Toisaalta en oo sitä autotallia nytkään käyttänyt, kannattais varmaan eristää se kokonaan ja tehdä kerralla kunnollinen kanala :smt003
Jep jep. 8 munaa tänään.
Vastaa Viestiin