Mitä te niillä munilla teette? VAi ovatko ihan lemmikkeinä, ilman hyötykäyttöä? Meillä lemmikinvirkaa toimittavat puput+marsut+naurut eli noista saisi kyllä jotain ''hyötyäkin'' olla...
Miten käytätte viiriäisten munat vai käytättekö?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Hansu
Miten käytätte viiriäisten munat vai käytättekö?
Eli tuossahan tuo tuli asia jo otsikossa... Kun mietin syitä, miksi noita viiruja itselleni vielä jättäisin... Hermoheikoista vanhemmista haudoin tuossa ihania pikkuviiruja ja hommasin myös eriksukuisen kukonkin. Vanhemmat menossa pataan, mutta jätänkö noita nuorikoita nyt talven yli
? Noita munia kun tulee käytettyä TOSI vähän... Kehtaanko edes tunnustaa, että keitän niitä vain kanoille+viiruillle ellen kerännyt haudontaan
.
Mitä te niillä munilla teette? VAi ovatko ihan lemmikkeinä, ilman hyötykäyttöä? Meillä lemmikinvirkaa toimittavat puput+marsut+naurut eli noista saisi kyllä jotain ''hyötyäkin'' olla...
-
mik
Re: Miten käytätte viiriäisten munat vai käytättekö?
mulla menis viirunmunia vaiks kuin. Kissoille semmoi 10 kpl/pvä ja enmpiki menis. Itelle olen keittänyt niitä salaattiin, ovat paljon kivampia ku tavan muna paloiteltuna.
-
flai
Ihan samoin olen käyttäny kuin kananmuniakin. Paistelen pannulla ja keittelen (1v muksun herkkua!), laitan taikinoihin, pannukakkuihin ja lettuihin, munakkaisiin, yms. Miulla on nyt 7 munivaa ja kaikki munat menee, viitisenkymmentä viirua vielä kasvamassa ja taidan siitä suurimman osan kanoista jättää vielä kotiin parven jatkoksi. 
-
Hansu
Hmm... Kyllähän sitä varmaan taikinoihin tulis käytettyä, mutta noi kananmunat siihen kuitenkin niin paljon kätevämpiä ja kun niitäkin tulee nyt yllin kyllin ja muillekin jaeltavaks
. Onko teillä noille munille omia kennoja vai missä säilytätte? Itse pitänyt ihan tavan (partaäijä)purkissa, mutta siinä menee sitten uudemmat vanhojen päälle
. Ja kun noi nyt munii tonne ulos hiekkaankin...jotenkin ällöttää ne hiekkamunat (aiheestako)?
-
mik
mä en kehtaa tunnustaa, missä mulla on säilössä 
-
Nuki
^Nyt kyllä kerrot heti, ei saa tolleen kiusata!
Eiks viirunmunia kantsis myydä, kaupassa ainakin pyytävät hirvittäviä hintoja. Siitä vaan tutuille ja puolitutuille reippaasti kauppaamaan!
Eiks viirunmunia kantsis myydä, kaupassa ainakin pyytävät hirvittäviä hintoja. Siitä vaan tutuille ja puolitutuille reippaasti kauppaamaan!
-
tinttuli
Viirunmunat ovat ravintosisällöltään tutkitusti parempia kuin kananmunat. Kolesterolia on vähemmän, vitamiineja ja kivennäisiä enemmän. Itämaissa tiedetään näillä olevan jopa mieskuntoa nostavaa vaikutusta
jos siis kollinne käyvät kuumina, johtuu se kissan ruokinnassa käytetyistä viiriäisenmunista
-
Hansu
Selvä, ukolle keitettävä kattilakaupalla...nytkin kuorsaa tuolla sohvalla ja mun on pakko seikkailla täällä muniksessatinttuli kirjoitti:Viirunmunat ovat ravintosisällöltään tutkitusti parempia kuin kananmunat. Kolesterolia on vähemmän, vitamiineja ja kivennäisiä enemmän. Itämaissa tiedetään näillä olevan jopa mieskuntoa nostavaa vaikutustajos siis kollinne käyvät kuumina, johtuu se kissan ruokinnassa käytetyistä viiriäisenmunista
Tänään vähän noita nuoria erottelin ja kyllä ne niin ihania on että pakkohan noita on talvenkin yli pitää. On se vaan kumma miten suuri ero on käytöksessä, jos pienestä asti saavat olla ihmisen kanssa enemmän tekemisissä. Ihan sääliksi käy nuo vanhemmat viirut...lentävät pitkin verkkoja jos lähelle menee...
-
smari
Riikinkukkojen ruuaksi menee meillä viirujen munat.. Tai joskus koirille. Hyviähän ne on, mutta niihinkin kyllästyy. Paljon paremmin ne tulisi varmaan käytettyä jos ei kananmunia olisi niin paljon.
-
mik
Noh, jos joku hukkuu viirunmuniin, niin niit voi sit antaa mun kolleille, jotka ovat siis ex-kolleja...
meillä menis hyötyyn, jos ois enempi munia.
meillä menis hyötyyn, jos ois enempi munia.
-
Mimi30
Mä käytän ihan samalla tavalla kuin kananmunatkin..Ne on varsinkin muksujen erikoisherkkua!
Eli keitettynä menee eniten,itelleni teen niistä välillä munakasta(vaikka niitä paljon yhteen munakkaaseen meneekin)Leivonnassa käytän yhden kananmunan sijaan välillä kolme viirunmunaa ja joskus oon koristellut voileipäkakun munanpuolikkailla,kyllä tuli nättiä! Sukulaiset ja ystävät kyselevät meiltä musta myös enemmän viirunmunia kuin kananmunia..
-
jouttela
Meille tuli just vasta viiriäisiä ja saimme kanojen mukana kaupan päälle kennollisen munia. Ne on nyt syöty... puolet keitettiin ja puolet paistoin. Mukulat tykkäs tosi paljon ja itse totesin että tollainen paistettu viiriäisen muna ilman että keltuaista rikkoo oli tosi söpö leivän päällä. Teen ens kerralla vieraille salaatilla ja kaikella hörhöllä koristeltuja viiriäisenmunaleipiä! Ainoo ongelma oli saada rikottua munat pannulle - meni hermot ja pusero