reetta kirjoitti:tuosta kutsumisesta... pakko kertoa. mun KAIKKI eläimet (4 vuohta, 8 lammasta, kaks kissaa, kaks koiraa ja about 70 kanaa) ryntäävät paikalle kun vihellän koiria. ne on muutkin epelit tajunneet, että palkkio on usein luvassa kun vihelletään. paras oli kun menin hakemaan räyhäkoiria pois naapurista, ja vislasin niitä jo tiellä, niin mun tontilta alkoi semmonen eläinrynnäkkö että naapuri ei voinut kuin nauraa vaikka alunperin olikin aikonut pitää mulle puhuttelun huonosti käyttäytyvistä koirista
Mä olen ollu huolissani että jos kanat karkaa tielle kun olen poissa kotoota, miettiny että miltä se näyttää kun mun äitin perhoskoirat jouksee karussa tuolla tiellä ja mukana laukkaa komealla vaihtoaskeleella heltat heiluen muutama kana... mut toi sun seitsemänkymmenen kanan ryntäys on kyllä parasta
Meillä oli ennen Jarmo niminen pihakukko joka juoksi vaikka mistä jos sitä huusi Nykyään ei linnut kauheen hyvin kutsuja kuuntele mutta tuttipulloruokitut Roosa ja Helga lammas ovat oikeen tottelevaisia ja siskoni on niiden kanssa koittanut agilityäkin varsin hyvällä menestyksellä Ja naapurit varmaan ihmettelee mikä juoppo siitä naapurin pojasta oikeen on tullut kun joka ilta huudan Viski nimisen kissani sisään
Suvianne kirjoitti:Mulla tottelee, kun kaikkien nimi on tiputiputiputipuuuu :D
Sama täällä mutta tänään oli parasta, mun mieheni kun oli alkuun jotenkinsa vastaan koko kanaajatustakin, nöyrästi kyllä sitten tyytyi kohtaloonsa minut tuntien , mutta siis tänään kun menin itse "tipu-tiputtelemaan niin sepäs sanoikin että katoppas tätä: kotkotkotkotkotkot! repesin ihan tyystin kun koko parvi kipitti mun ohi isännän jalkoihin Se kun on melkeen kilpaillut nykyään kumpi meistä ehtii antaa niille aamu ja ilta ruuan Olisittepas nähneet sen voitonriemuisen ilmeen ison miehen kasvoilla kun kanat tulivat sen luo
Hitsi ku ihana!!
Meilläkin mies ollu vastaan ja vieläkin pottuilee..
Mutta on onneksi aina apuna jos on joku hätä tai ilmoittaa jos joku tipu huutaa eksyneenä jne.
Meillä aikaisemmat kanat pari vuotta sitten kehitti taidetta ruuan varastamisesta koiralta...Pari hämäs kauempana ja yksi kävi kupilla,ja sitten osat aina vaihtui.
Nykyinen,vielä nuorikkoikäinen kukko kulkee mun perässä pitkin pihaa ja kovasti selittää mulle jotain.Sujuvasti vastailen samalla kielellä.Ja oli NIIN hellyttävää kun ensimmäisen kerran kuulin sen kujertelevan nuorikoilleen ja ilmoittavan hyvästä makuupaikasta,kun olin just vaihtanut oljet orsien alle... Tytöt tietysti juoksivat kovaa kyytiä katsomaan.Nuo kanat valitettavasti vaikuttavat edelleen aika kananaivoisilta Ovat aika arkoja,johtunee siitä.
Juu se on totta, että mitä arempi sen pöllömmältä tuntuu.
Minä pidän kesyyntymistä myös yhtenä älykkyyden merkkinä.
Osaa ikäänkuin arvioida mikäs se oikea vaara on.
Minulla on samassa laumassa kesympiä ja arempia. Se kesyyntyminen on aika yksilöllistä myös.
Jännästi vain nuo Alhot ja kovasti Alhoiset sekarotuiset ovat kesympiä?
=viisaampia!?
Nuo isot sekarotuiset ovat paljon arempia.
Minä en kesytä aktiivisesti, koska haluan, että kanani jatkavat omia puuhiaan kun tulen terassille juomaan aamukahvia. Parasta ohjelmaa ja rentoutusta on seurata kylpyjä, ruuan tonkimista tai kanojen keskinäistä vuorovaikutusta ja tietenkin emoja ja tipuja.
Mäkin pidän siitä että minusta huolimatta kanat jatkavat omia puuhiaan ja nautin/rentoudun kun seurailen vierestä. Se on, kuten lypsy, suorastaan meditatiivista puuhaa
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Maattari kirjoitti:Mäkin pidän siitä että minusta huolimatta kanat jatkavat omia puuhiaan ja nautin/rentoudun kun seurailen vierestä. Se on, kuten lypsy, suorastaan meditatiivista puuhaa
Hyvin sanottu! Tässä on ehkä suurin syy miksi pidän kanoja
Huomasin ihan saman rentouttavan ja pääkopasta kaiken rassaavan tyhjentävän -vaikutuksen, kun istuin silloinkin eräänä iltana lähes tunnin kanatarhassa ja seurailin niiden puuhia. Vähän sama vaikutus kuin aikoinaan kun seurasin akvaariossa hiljaa lipuvien Oskareideni uintia Eläin nyt vaan on terapeuttinen oli se sitten lähes minkä sorttinen tahansa.
Mepäs otettiin tänään kanojen kanssa aurinkoa. Pistin hetkeksi pitkäkseni entisen grillikatoksen pohjalankuille ja eikös kanat kilvan juosseet luokse. Siihen ne sitten kellativat samoille lankuille yksi toisensa jälkeen siivet levällään aurinkoa ottamaan Hitsit kun ei ollut valokuvaajaa paikalla. Jos naapurit olisivat nähneet niin varmaan olisivat pitäneet minua lopullisesti kajahtaneena
Kana-aivoiset taas kerran todistivat viisautensa! Meillä on varjossa +32 ja kanaset tepastelivat tarhassaan vähän sen oloisina että taitaa olla pikkasen kuumaa hottia ... kastelin tarhan pohjan oikein reippaalla kädellä ja sinnehän ne menivät heti veteen tepastelemaan ihan onnessaan ja kun vesi oli imeytynyt lopulta maahan niin nyt ne sitten tyytyväisinä makoilevat siinä kosteassa maassa viilentäen itseään.
En ole noita viiruja kovin älykköinä pitänyt, mutta sen näkkyyvät tajjuuvan missä ovi on. Kun tulen sisälle, ne alkavat pomppia ovea vasten - seesam aukene. Onneks on väliaikanen ramppi siinä.
Mulla nukku charlotte kana olkkarin soffalla kun tulin kotiin...
Oli tosi tyttyväinen pehmeestä paikasta.
Se on iltaisin jääny tohon ovelle ja kattellu muasiihen malliin että miten voit jättää mut pihalle...
Eilen se tuli 3 kertaa sisälle ja kannoin sen aina ulos, pari kertaa koirat räksytti sen ovelta ulos.
Oli niin kuuma että oli pakko pitää takaovea auki että ilma vähän vaihtuis.
Sit kävin kahvakuulatreeneissä ja hain tilalta maitoa... näin kävi: