NEUVOA kaivattaisiin nyt!

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Nii

NEUVOA kaivattaisiin nyt!

Viesti Kirjoittaja Nii »

Hei kaikki viiriäis asiantuntiat osaatteko auttaa?
Olen vasta ostanut päälle viikko sitten yhden viiru kukon ja 3 kanaa. Nyt viime päivinä olen seurannut yhtä "kanaa" ja sen touhuja,(ei muni). Se välillä astuu kukkoa ja kukko välillä sitä,siis kumpi tuo oletettu kana on?kukko vaiko kana?ovat siis vasta munintansa alkavia kanoja,yksi kana muni jo tänne tullessaan ja nyt 11 vuorokauden jälkeen munii jo toinenkin. Mutta askarruttaa että kumpiko tuo yksi on?tappelua en häkissä ole nähnyt. Voisiko joku auttaa kun en osaa noita tutkia enkä erottaa.
mik

Re: NEUVOA kaivattaisiin nyt!

Viesti Kirjoittaja mik »

miten ne kaks ääntelee? Ne jotka polkee? Kukkojen kiekasut on semmosii hauskoja kaksosasia huutoja ja kukon soidinhuuto on kimeähkö kiljuminen. Kanat ovat hilajisempia, kujertelevat hiljasella äänellä.
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Jos et saa molempia "kiroilusta" kiinni, niin tarkista niiden peräpäät. Kukolla on sellainen punertava pallura. Vertaile vaikka keskenään kukkoa ja sitä kukoksi epäilemääsi.
Nii

Viesti Kirjoittaja Nii »

Mik
Ovat melko hiljaisia päiväsaikaan,liekö johtunut tästä lämmöstä. Mut ei juurikaan ääniä kuulu,joskus kanat"visertää"vienosti,kukot öisin/aamuvarhain,vaikeemennä sanomaan kuka siellä"kiroilee" vaikkakaan en sitä itse kiroiluksi luonnehtisi.

Max3
Peäpäitä en ole tutkaillut kun myyjä ne ennen kaupantekoa tutki,niin kana sen piti olla. Mietin vain että käyttäytyykö nuoret kanat joskus noin? Eiväthän ne aina kuulemma edes muni,vaikka kanoja ovatkin. Mene ja tiedä:-) kiitti kuitenkin teille vastauksista.
pulina

Viesti Kirjoittaja pulina »

Kyllähän tuollaiset arvoitukset aina selviää ennemmin tai vähän myöhemmin. Yleensä ennemmin. Joskus kana saattaa aloittaa muninnan vasta vähän myöhemmin tai sitten kukon kiekuminen alkaa jälkijunassa. Niinkauan kun kukaan ei tappele ehdotan malttia ja tarkkaavaisuutta :smt001.
Nii

Viesti Kirjoittaja Nii »

Juu Pulina,malttia löytyy kyllä. Oli vaan se juttu,että voisin vaihtaa "kukon" kanaan jos näin on että tuo olisi kukko. Vieläkin ne vuorotellen astuskelee toisiaan:) mutta rauhassa katselen,kun ei mitään hämminkiä vielä ainakaan ole synynyt ja kaikki elävät sovussa keskenään. Kiittää vastauksestasi :0)
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Mulla on yhdessä ryhmässä 5viirukanaa ja 4viirukukkoa, et ei välttämättä tule mitään ongelmia. :smt002
Nii

Viesti Kirjoittaja Nii »

Mietin vaan sitä,että joutuuko nuo kanat liian koville,ahkerista polkijoista. :smt017
Vastaa Viestiin