Ankkoja ankkoja ankkoja

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
hellu

Ankkoja ankkoja ankkoja

Viesti Kirjoittaja hellu »

Meillä alko siis ankat vuoden vaihteessa munimaan ja ekat 4 poikasta on kuoriutuneet jo ja seuraavat ihan muutaman päivän kuluttua :smt001
Hautomakoneeseen pääsyä odottelee tuolla nyt 8 munaa.
Onko muilla kuoriutunut nyt lähiaikoina ankkoja?
Minä en saa näille lapsukaisille täältä mistään sitä oluthiivaa. Olisiko kellään tiedossa mistä sitä voisi tilata kun täällä ei tuo paikallinen maatalousmyymälä suostu sitä näin pieniä määriä tilaamaan :smt012
Xaus

Re: Ankkoja ankkoja ankkoja

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Onko lähellä heppaliikkeitä? Niissä voisi olla.
kurinamasu

Viesti Kirjoittaja kurinamasu »

Ostin apteekista ihan ihmisille tarkoitettua, sieltä ainakin löytyy.
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Ankat on kans jotain, mitä haluaisin omalle pihalle, lampikin löytyisi, mutta traktorimyynnin piha ja vahtikoira on siinä välissä ja tie lammen lähellä... Joudun tyytymään muiden ankkajuttujen lukemiseen :smt054
hellu

Viesti Kirjoittaja hellu »

On täällä valjasliike ja pari tallia sekä oriasema. Käympäs niistä kyselemässä. Kiitoksia :smt006
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Hellu, Kärkkäiseltä heppahyllystä löytyy oluthiivaa :smt006.
koivu

Viesti Kirjoittaja koivu »

Tämä asia ei kyllä tähän hirveästi liity, mutta kumminkin :smt001 . Mulla on n. vuoden ikänen ankka-pariskunta. Oon keräilly munia, jo jonkin aikaa. No, kokeilin yks päivä alkaisko se akka niitä hautoa ( 9 munaa) , istu hetken munien päällä, kunnes alko syömään niitä, se kerkesi syödä 2 munaa :shock: ?? Jos joku osais kertoa syyn tai auttaa että miksi tämmöstä niin kiitos :smt002 !! :smt003
Mimm@

Viesti Kirjoittaja Mimm@ »

Monesti on kalkin puute jos muniaan syövät. Oletko antanut riittävästi kalkkia? Myös munan kuoret silputtuna ovat jopa parempia kun kalkkirae. Meillä ainaklin se tuntuu imeytyvän paremmin niiden elimistöön.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Hellu, Kaustisen agrimarket tilaa oluthiivaa tarvittaessa, vaikka taitaapi olla Kärkkäinen lähempänä..
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

En tiedä sopiiko tämä tämän otsakkeen alle :smt017

APUA angry9: Miten huollatte ulkotarhan alustaa/pihaa? Ensin oli ihana ruohikko ja viikonpäästä sateiden jälkeen pelkkä märkä savilöllö... :smt010
Olen yrittänyt haravoida alustaa mutta eipä se kauaa siistinä pysy! Tilaa kuitenkin periaatteessa pitäisi olla kun on 9 ankkaa ja yli sata neliöö tilaa...?
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Pirjo, emmä tiiä auttaako tohon muutakuin vaihtotarha, eli toinen tarha viereen ja ankat on vuoronperään aina toisessa. Meillä nurtsi kasvaa aina takaisin kesän aikana kun ankat ovat mökillä (paitsi löllööntyneemmälle alueelle, johon yritän saada hiekkamaan aikaiseksi). Ei siinä syksyisin montaa päivää mene kun ovat nurmikon myllänneet entiseksi :smt003 Mä haravoin tarhan joka päivä likaisilta kohdilta (ellei sada jolloin uloste huuhtoutuu pois) sellaisella pienellä metalliharjalla. Noo.. maalla ei tarttisi ehkä niin usein, muttakun naapuritalon keittiö on meidän ankkatarhaan päin eikä halua pilata kenenkään ruokahalua :smt005
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Vastaa Viestiin