Meillä alko siis ankat vuoden vaihteessa munimaan ja ekat 4 poikasta on kuoriutuneet jo ja seuraavat ihan muutaman päivän kuluttua
Hautomakoneeseen pääsyä odottelee tuolla nyt 8 munaa.
Onko muilla kuoriutunut nyt lähiaikoina ankkoja?
Minä en saa näille lapsukaisille täältä mistään sitä oluthiivaa. Olisiko kellään tiedossa mistä sitä voisi tilata kun täällä ei tuo paikallinen maatalousmyymälä suostu sitä näin pieniä määriä tilaamaan
Ankat on kans jotain, mitä haluaisin omalle pihalle, lampikin löytyisi, mutta traktorimyynnin piha ja vahtikoira on siinä välissä ja tie lammen lähellä... Joudun tyytymään muiden ankkajuttujen lukemiseen
Tämä asia ei kyllä tähän hirveästi liity, mutta kumminkin . Mulla on n. vuoden ikänen ankka-pariskunta. Oon keräilly munia, jo jonkin aikaa. No, kokeilin yks päivä alkaisko se akka niitä hautoa ( 9 munaa) , istu hetken munien päällä, kunnes alko syömään niitä, se kerkesi syödä 2 munaa ?? Jos joku osais kertoa syyn tai auttaa että miksi tämmöstä niin kiitos !!
Monesti on kalkin puute jos muniaan syövät. Oletko antanut riittävästi kalkkia? Myös munan kuoret silputtuna ovat jopa parempia kun kalkkirae. Meillä ainaklin se tuntuu imeytyvän paremmin niiden elimistöön.
APUA Miten huollatte ulkotarhan alustaa/pihaa? Ensin oli ihana ruohikko ja viikonpäästä sateiden jälkeen pelkkä märkä savilöllö...
Olen yrittänyt haravoida alustaa mutta eipä se kauaa siistinä pysy! Tilaa kuitenkin periaatteessa pitäisi olla kun on 9 ankkaa ja yli sata neliöö tilaa...?
Pirjo, emmä tiiä auttaako tohon muutakuin vaihtotarha, eli toinen tarha viereen ja ankat on vuoronperään aina toisessa. Meillä nurtsi kasvaa aina takaisin kesän aikana kun ankat ovat mökillä (paitsi löllööntyneemmälle alueelle, johon yritän saada hiekkamaan aikaiseksi). Ei siinä syksyisin montaa päivää mene kun ovat nurmikon myllänneet entiseksi Mä haravoin tarhan joka päivä likaisilta kohdilta (ellei sada jolloin uloste huuhtoutuu pois) sellaisella pienellä metalliharjalla. Noo.. maalla ei tarttisi ehkä niin usein, muttakun naapuritalon keittiö on meidän ankkatarhaan päin eikä halua pilata kenenkään ruokahalua