Tarttuva henkitorven ja kurkunpääntulehdus?

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

ninnu

Re: Tarttuva henkitorven ja kurkunpääntulehdus?

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Niimpä :smt002
Paitsi jos vie jo porteille vastaan penkin ja suojavarusteet. Ja porttiin teksti: STOP! Vaihdathan suojavaatteet päällesi, ennen kuin astut porteista pihaan :smt002
Meillä on porteilta 50 metriä itse navettaan.
teijaR

Viesti Kirjoittaja teijaR »

jeps, onhan tuo aika hankala mokomilta tautisilta välttyä. Toki aina voi yrittää parhaansa mukaan. Ei vaan tosiaan viittis ihan täys karanteeniin tilaansa laittaa ettei kukaan pääse kun kokovartalo kortonki päällä desinfioinnin kautta kanalaan tallusteleen :smt017
en sanokkaan että kaikilla olisi ib jolla on nuha oireita ja tutkimallahan tuo selviää, mutta kuten tässä on jo huomattu että joillakin nämä oirettomatkin linnut joita on testattu ja ib:stä ei ollut tietoakaan, onkin ib kantajia :smt009
minäkin luulin että meillä on jokin bakteeriperäinen flunssa ja sain varoksi eläinlääkäriltä antibiootit siihen mutta sitten selkis tilanne toisin kun tuli tulokset.. :smt010
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mulla 6-viikkonen orppikana on räkäsen kuulonen ja se aivastelee :smt009 JOs se on ib, pystynkö mä helpottamaan sen oloo millään? Se on saman ikäsen kukon kanssa. Tarviiko mun erottaa ne?
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Se on varmaankin jo tarttunut jos on tarttuakseen...
vardenji

Nyt ei ainakaan aamulla kuulostanu niin räkäseltä :smt017 Olisko voinu vaan vilustua? Läträävät vesikupissa melkein ku ankanpojat... Aluset kastuu kastumistaan... Ovat kuitenkin ulkoeteisessä. Ripulia molemmilla, josko olis vetoa... Siirrän häkkiä ja tarkkailen miten vointi edistyy...
vardenji

Nyt valitettavasti nostan tätä topiikkia, kun toi hakukone ei huoli pelkkää ib:tä.
Mutsikalla on toisen silmän vieressä sellanen pullistuma. Meneillään on sulkasato, mutta vaikutti vähän huonolta syömään aamulla. Nyt kanalassa on ihan hyvä lämpö, eikä räkäisyyttä tai aivastelua kuulunu. Oli vaan tosi miettivä syömisestään ja harkitsi pitkään ennen kun edes söi vähän kauroja. Johtuuko siitä et pullistuma olis näön tiellä?
Sulkasato alkaa olla siinä pisteessä et on karun näkönen piikkeineen ja puuttuvine sulkamassoineen. Olisko voinu sen takia vilustua ja mä panikoin pelkän flunssan takia... Ennen pehkun syttymistä siellä on kuitenkin ollu viileitä öitä, eikä mutsikka oo menny muiden kans orrelle nukkumaan, vaan on nukkunu yksin.
Vastaa Viestiin