tee-se-itse hautomakoneen tuuletin yms.

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

vardenji

Re: tee-se-itse hautomakoneen tuuletin yms.

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mä varon tietokoneiden osia. Mä ekan tietsikan kun sain, sen käynnistysnappula jäi pohjaan eikä se sit pysyny käynnissä. Aattelin kokeilla varmuuden vuoks kaikkia nappeja ja löysin sielt takaa sellasen punasen... Se tietokone sano poks... Ja alko haista paahdetulle valkosipulille... Ja tästä syystä minä en koske tietokoneiden omituisiin nappuloihin tai niiden osiin :oops: :-" . Sekotin kaverin puhelimen joitain viikkoja sitten. Kesti neljä minuutttia siitä kun sain sen puhelimen käsiini. :smt005
Kaukokana

Viesti Kirjoittaja Kaukokana »

Haluaisin kayda rakentelemaan omia virityksiani ja viiriaisen kuvat ovat isona apuna. Yksi juttu vain on epaselvaa. Mika on kutisukka? Olen katsonut kuvia ja googletellut, mutta en vain ymmarra. En ole koskaan kuullutkaan sanaa kutisukka. :oops:
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

^ Kutistesukka. Löytyisikö sillä nimellä :smt001.
Kaukokana

Viesti Kirjoittaja Kaukokana »

Kiitos Rusina :smt001
Jo alkoi loytya tietoa. En ole koskaan kuullut kutistesukastakaan, mutta nyt ainakin tiedan mika se on.
viiriäiset

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Juu kutistesukka taitaa olla virallinen nimi :smt003
Sitä löytyy rautakaupoista yms sähkötarvike osastoilta, varmaan myös ulkomailta :smt006
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Ja ei se mikään välttämätön ole, eristysteippi (sähkömiehenteippi) ajaa aivan saman asian. Tuolla sukalla vaan saa kätevästi ja siististi. :smt002
viiriäiset

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Juu onnistuu muullakin mutta siististi kun tekee niin muutenkin kivemman näköinen :smt005
Kikki pikku johdot on vimpan päälle mutta esim huone on aika sekasortoa, pitäs ola johdot sotkussa ja huone siisti :smt003
Tuometar

Viesti Kirjoittaja Tuometar »

Kiitos näistä kuvallisista ja selkeistä ohjeista! Näillä ohjeilla sitä eilen illalla naapurin emännän kanssa tinailtiin kasaan ihan itse hautomakoneen tuuletin :) Ja tosiaan, kummallakaan ei sen suurempaa kokemusta ole tämän tyyppisestä rakentelusta, ja me tehtiin se :smt041

Varastosta "piuhoja" laatikosta löytyi vanha adapteri, joka googlettelun mukaan oli kannettavaan cd-soittimeen. Kyseistä CD-soitinta ei enää ole edes olemassa... Kyljessä luki 4,5V, eli sopii. Sitten johto poikki ja kuorittiin. Vanhassa tietokonetuulettimessa oli kolme johtoa, joista (kokeilun ja erehdyksen jälkeen) vain punainen ja musta piti kytkeä, ja se keltainen jäi sikseen. Se pyörii sittenkin! Heureka!
Vastaa Viestiin