Orava kanalassa

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
awokoch

Orava kanalassa

Viesti Kirjoittaja awokoch »

Onko oravasta kanalassa haittaa, kun menevät välillä sisälle avoimesta luukusta ?
Kaksi kanaa hautoo ja kunhan tiput syntyvät, niin piipitys voisi kiinnostaa pesärosvoa.
Topi antoi kyytiä oravalle, kun meni sisälle, orava pitkin seiniä ja Topi perässä.
Orava teki varmaankin oman ennätyksensä, kun viimein osui luukulle ja loikkasi pihalle.
Maattari
lindell

Re: Orava kanalassa

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Eikös orava ole luonnossa melkoinen munarosvo?
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Oravat syövät sekä munat että poikaset :smt009 Häätäisin pois pikimmiten :smt021
Lainaus wikipediasta:
Pohjoisella havumetsävyöhykkeellä, kuten Suomessa, oravien pääravintona ovat kuusen siemenet, huonoina käpyvuosina oravat turvautuvat myös männyn siemeniin. Syksyllä sienet ovat tärkeä ravinnonlähde. Sen lisäksi oravat voivat syödä kukkia, marjoja, hedelmiä, vihreitä kasvinosia ja nilaa. Eläinravintona kelpaavat toukat, hyönteiset ja linnunmunat ja -poikaset. Etelämpänä lehtimetsävyöhykkeellä, missä kasvaa runsaasti pähkinäpensaita ja tammia, pähkinät ja tammenterhot ovat oravien tärkeimpiä ravinnonlähteitä. Baltian maiden sekametsävyöhyke on luonnostaan oraville suotuista aluetta, sillä siellä esiintyy metsissä runsaasti sekä tammea ja pähkinäpensasta että kuusta.

Oravat järsivät toisinaan luita ja pudonneita hirvieläinten sarvia kalkintarpeeseensa. Asutusalueiden ”city-oravat” taas hyödyntävät pääosin lintujen ruokintapaikkojen antimia, pääasiassa maapähkinöitä, auringonkukansiemeniä ja talia. Niiden tiedetään myös kaivelevan ulkoroskapönttöjä ruoan toivossa. Joskus orava voi tulla jopa sisälle rakennuksiin ruoanhakuun[5] tai jopa rakentaa pesän ullakolle.[6]
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mun äitillä on poikamiesorava vintillä :smt005 Parissa vuodessa ei oo kumppania löytyny, se nukkuu päivät ja rymyää ulkona yöt :smt003 Yksinään se ei saa pahemmin tuhoo aikaan, mutta jos se tyttöystävän löytää, saadaan varautua häätämiseen :smt018 Mä pitäisin oravista pihalla saisivat syödä noiden rastaiden munat ja poikaset :smt013
tepatsu

Viesti Kirjoittaja tepatsu »

Yksi ihana lintumies sanoi kerran että "orava on vain nätimpi versio rotasta". :smt001

aika hyvin pitää paikkansa.
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mä taas olen kuullut että orava on rotta kauniissa vaatteissa
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Vastaa Viestiin