Kuinka kauan ennekun kanat kotiutuu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Gainsay

Kuinka kauan ennekun kanat kotiutuu?

Viesti Kirjoittaja Gainsay »

Kuinkahan kauan kestää ennenkun uudet kanat kotiutuu paikkaan niin että ne voi laskea vapaaksi taapertamaan?Ystäväni kyselivät tätä,kun heille on tulossa kanalähetys kesäkuulla.
Omani vaeltavat pihapiirissä kaiket kesät ja joskus pitkälle syksyyn,Yöksi menevät häkkiinsä minkä oven laitan illalla kiinni.
vardenji

Re: Kuinka kauan ennekun kanat kotiutuu?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Itse pitäisin kolme viikkoa sisällä tottumassa paikkoihin ja sitten vasta valvotusti ulos. Kun selvästi tulevat takaisin sisälle itse, luottaisin että pysyvät kotona.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Sanotaan, että kana sopeutuu kahdessa viikossa uuteen ympäristöönsä (tai parveensa tms.). Toki sinäkin aikana voi totuttaa niitä pikkuhiljaa ulkoilemaan, kun on itse vähän päältä katsomassa.
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Tarkoittaako tämä "totutteleminen" nyt vapaana pihalla ulkoilevia kanoja vaiko myöskin suljetussa tarhassa ulkoilevia? :oops: Ei sen puoleen ettenkö tiiraa sitten kanojani vaikka tahassa olsivatkin :smt005
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Tarhaan voi päästää heti
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Iloisten Munatalo

Maattari kirjoitti:Tarhaan voi päästää heti
:smt045 :smt048 Kiitos
helleena

Viesti Kirjoittaja helleena »

Ja ei niitä kanoja kyl mikään ees tähän vuodenaikaan saatikka kesemmällä sisällä pitelekkään, jos ovat ulkoiluun tottuneita :smt004 . Kyl ne vaan on niin töpinöissään jo auringonnousun aikaan sen ulospääsynsä kans :smt035 .
Pikkukana

Viesti Kirjoittaja Pikkukana »

Kuinka kauan teillä ovat kanaset kärsineet muuttostressistä ja pitäneet munintataukoa? Meidän kuusi kanaa pyöräyttivät kaksi munaa noin vuorokausi muuton jälkeen, mutta sen jälkeen ei munia ole kuulunut. Ovat nyt meillä neljättä päivää. Ilmeisesti nuo munitut munat ovat olleet kehittymässä ja siksi ne saatiin noin pian muuton jälkeen. Olen kyllä nähnyt kanojen kurkkivan munintapesistä ja pesää sinne on jo kuoputettu, mutta munia ei ole näkynyt.

Maalaisjärjellä ajateltuna alkavat kyllä munia kunhan ovat kotiutuneet, mutta malttamaton luonne kun olen, niin haluaisin tietää kauanko muilla on mennyt. Edellisessä kodissa munivat hurjaa tahtia. Koetin etsiä haulla, mutten löytänyt suoranaista vastausta asiaan.
kesaheina

Viesti Kirjoittaja kesaheina »

meillä on päästetty ulos seuraavana päivänä tulosta. ja ilman ongelmia muun lauman matkassa :)
Iloisten Munatalo

Meille tulivat eilen ja tänään olivat ulkokatoksessa koko päivän, ihan ulkotarhaan asti eivät vielä uskaltautuneet menemään, vaikka ovet olivat ihan selällään .... mutta tulivat illalla sisään pehkulle ihan omineen ja alku näyttää hyvälle :smt007
Vastaa Viestiin