Miksi kanat eivät muni?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

chicken

Re: Miksi kanat eivät muni?

Viesti Kirjoittaja chicken »

Mulla kans ollu sulkasadosta saakka (olisko huhtikuun alku..) kolme kanaa munimatta, nyt yksi niistä on muninut pari viikkoa yhden munan päivässä. Meillä romahti talven aikana ulkotarha kun unohdin fiksuna ottaa kattoverkon pois ja lumi painoi koko tarhan kasaan :smt013 Niin on uuden tarhan rakennus edessä.. Luulen että alkavat jo tylsistyä sen verran. Olis kiva pitää vapaana mutta meidän kaksi kissaa on kenties eri mieltä :smt017 Oon kyl miettiny et tykkäisköhän ne ulkolla valvotusti ennen kun sen tarhan parin viikon sisään saa tehtyä? Vai pelkääköhän ne kissoja nii paljon et lähtee sit karkuun ties minne.. Mut vois se maiseman vaihdos auttaa. Rehua, kalkkia ja kotiruokaa kuitenkin päivittäin saa..
hilla

Viesti Kirjoittaja hilla »

Minä hankin jo kaksi kuukautta sitten 9 kanaa ja kaksi kukkoa. Munia on tullut 1-2 päivässä...
Ruokinta; jatkuvasti kanan rehua tarjolla ja viljaa, silloin tällöin ruuan loppuja (lähinna pastaa).
Vettä on myös tarjolla. Ajattelin että olisiko osa niistä jo niin vanhoja etteivät sen takia muni?!

Nyt ne pääsevät ulkoilemaan jos se sitten vaikuttaisi munintaan.. Tiedä häntä, onko nuo nyt sitten vain seurakanoja :smt043
kesaheina

Viesti Kirjoittaja kesaheina »

meillei muuten kissat tohi kanoille tehä mtn. vaikka isoja kolli ja erittäin saalistusintonen narttukissa.. vaan ne sai kanalta kerran lähöt ja sen jälkeen yhteiselo on sujunut ;)
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Meillä hellyyttävä hiirentappokone Nalle tuli hyvin juttuun kanojen kanssa. Noi tehohybridit luuli sitä kerran ruuaks kun se hyppäs parven keskelle ja kävi sen kimppuun. Nalle ei enää koskaan lähestyny kanoja... Se ei eläessään ollu kanaa nähny ennen meille muuttoo, mut sitten kanalliselta tilalta tullu kollipoika alko ajamaan kanoja kynsien kanssa. Sit se haasto riitaa ton laikan kans. Sen pituinen se, nyt ei oo ulkokissaa lainkaan, jos tota pahuksen ilvestä ei lasketa...
Vastaa Viestiin