Onko muut ostaneet "huijarilta" siitosmunia?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Tirppa

Re: Onko muut ostaneet "huijarilta" siitosmunia?

Viesti Kirjoittaja Tirppa »

Suwitsu kirjoitti:
pipsa kirjoitti: Jos tiput ovat väärää sukupuolta niin vaihto onnistuu...jne...
WHAT? No jos tällaiseen palveluun on tottunut niin sittenhän tämä kalkkunoiden siitosmunien myyjä olikin täyshuijari!

Siis oikeesti, ei munille voi antaa takuuta. Ja piste.

Juurikin näin. :smt023 Kyllä se vaan valitettavasti niin on, että kananmunista kuoriutuu huomattavasti enemmän kukkoja kuin kanoja. Kalkun munista mulla ei ole mitään kokemuksia, joten en tiedä pystyykö niistä päältä näkemään jo tulevan tipin sukupuolen.. :smt005

Itse olen kyllä jokusen tipun myynyt kanana ja jos se onkin osoittautunut kukoksi, niin sellaisen olen luvannut vaihtaa. (1 kerran on näin tapahtunut)..asia on silloin ok, kunhan se on sovittu kaupantekohetkellä. Jos ostaja itse valitsee tipunsa ja itse tekee sukupuolitunnistuksen, silloin en tipuja vaihda vaikka osoittautuisivatkin vääriksi sukupuoliksi :smt001
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Myskin munissa on toisinpäin.
Ja koska näitä kasvatan lihaksi niin ottaa päähän :smt005
Mulla on joka poikueessa 1-2 urosta loput akkoja.
Ja ne kasvaa varmaan kolme kertaa pienemmäksi kuin uros. Joten ennemmin kynii sitä isompaa kuin pieniä tyttöjä..
Niin tai näin, aina väärinpäin...
mustahäme

Viesti Kirjoittaja mustahäme »

Joku sananen tähän keskusteluun. Mulla on pronssikalkkunakukko ja kana. Säilyttelen munia( en niin älyttömän tarkasti) jääkaapin ovessa olevassa kennossa ja siitä huolimatta kehittymään on lähtenyt 10 munasta noin 7. :smt045
annemari

Viesti Kirjoittaja annemari »

Nostampa tätä vanhaa ketjua kun alkaa taas olla ajankohtainen.
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Millä tavalla ajankohtainen?
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Kyllä täytyy olla tavan ummikko jos kuvittelee että myyjä pystyy millään lailla valvomaan että kukko polkee kaikkia kanoja, jos kukolla onkin lempikana niin myyjä vahtii kuka kana minkäkin munan pyöräyttää, ja että varmasti on itämiskelpoinen!!! Eihän myyjä voi vastata sellaisesta mihin ei voi vaikuttaa :smt013 Kökkö sentään miten idioottimaista käytöstä, anteeksi vaan, nyt ymmärrän miksi monet monet monet ei myy munia! Meiltäkään ei tosiaan lähde tän ketjun luettuani yhtään munaa myyntiin :smt009

Minusta tää aihe ei ole ajankohtainen vaan naurettava... Pipsan kannattaa jättää munat ostamatta jos niille takuun haluu. Minusta on enemmän kuin ylen anteliasta kun joku sanoi laittavansa uudet munat postikulujen hinnalla jos on nollatulos haudonnassa. Houkuttelee niitä toisen puolen huijareita vaatimaan uudet munat vaikka tipuja olis tullutkin. Yleinen sääntö, että, jos ostat niin omalla vastuulla, ilman mitään takuita, ei valitusoikeutta, olis ihan paikallaan :smt023 En usko että munanetissä ainakaan aktiiviporukassa yksikään myy tieten huonoja munia, posti niitä pilaa eniten, ei niitä paketteja silkkihanskoin kanneta...

puuh... okei aihe kuumensi aika tavalla, kun on ollut halukas ostamaan munia ja juuri tälläisen takia ei myydä...
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Itseäni kyl ihmetyttää nuo siitosmunien myynti-ilmoitukset. Miksi niihin ei voi suoraan laittaa, mikä on ollut hedelmöittymisprosentti, kuoriutumisprosentti, parven alkuperä jne. Mä en ainakaan jaksa alkaa kyseleen esim noissa kalkkunan munissa, kun niissä nuo hedelmöittymisprosentit heittelee aika tavalla ja pronssejakin tuntuu olevan rajattu määrä, et tietää onko sukulaisia vai ei. Onneks sain nyt hommattua kahta eri sukua itselleni lisäksi, et ei tuu sukusiitosta, kun omia jälkeläisiä jätin parveen. Eli kanat ovat 3 eri suvusta ja kukot kahdesta.

ts, en ole kiinnostunut siitosmunien myynti-ilmoituksista, jos niissä ei ole suoraan laitettu tarvittavia tietoja. Niistä ilmoituksista kun tulee joskus mieleen, et koitetaan vaan myydä tavallisia munia kalliimmalla, nimittäen niitä siitosmuniksi.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Mulle riitti, että Meto66 ilmoitti, mikä oli hedelmöitysprosentti ja paljonko kuoriutui... ja eikun SIWAAN ettimään samalla leimalla munia :smt005 , ihan reilusti avasin rasian kannet ja tarkastin numeron :smt005, enkä tullut huijatuksi :smt043 , tosin tuollakin laidunkauden alettua laski ton leiman hedelmöitys % tosi alas, toinen satsi ei oikein itänyt, mut niillä onkin kukkopojat omassa parvessa pihalla sillon..(pitihän sitä ahneuksissa ladata munia myös kanojen alle)

Mut oon mie joskus myynyt ankan munia.. ihan tuttavalle .. ja luulen, että hänen hautominaan niistä kuoriutui aika tavalla vaakkuja.. vähän olin rivien välistä lukevinani joskus vuonna öööö neljä vuotta sitten, että taitaa olla aika monella meidän ankkojen jälkeläisii. Muistaaksen niissä oli kuoriutumis% silloin yli 50, joka musta on aika hyvä kuivalla maalla leimatuiksi muniksi. Hinta munille oli sillan sopiva..kummallekin osapuolelle
Jekku

Viesti Kirjoittaja Jekku »

Mie ainanki pystyn antamaan luumäkeläisten munille täyden takuun, ettei niistä tule mitää :smt044 jos tulee ni kaikki on vaan plussaa :smt045 Ne on niin hankalia tapauksia:smt013
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Jekku kirjoitti:Mie ainanki pystyn antamaan luumäkeläisten munille täyden takuun, ettei niistä tule mitää :smt044 jos tulee ni kaikki on vaan plussaa :smt045 Ne on niin hankalia tapauksia:smt013
Jekulla reilu meininki! :smt043
Jekku

Viesti Kirjoittaja Jekku »

Annoin iikalle haudottavaks noita hankalia luumäkeläisiä ja niissä on useammassa munassa elämää :smt041
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minä ostin vasta siitosmunia. Ja haudotan ne koneella, ellei joku kananen saa sopivasti hautomakuumetta. Nyt ne on koneessa.
Hautomakone on tällaisessa tapauksessa mainio!!
Rahkeet ei riitä lähtä eteläsuomeen ostamaan eläviä kanoja ja säilyttäjänä haluan pitää parveni eläväisenä.
Ja tietenkään en harrasta värien valintaa, mutta kun nämä munat tulee UPEISTA Alhoista :)

Munat oli pakattu ihan älyttömän hyvin. Nyt vain jännätään ja jännätään...

Itse en ole vielä koskaan ostanut huijarilta siitosmunia, kaikki on olleet asiallisesti pakattuja ja hedelmöittyneitä.
Kaikki on kyllä menny aina pieleen, mutta se on vain johtunut minun sairaan huonosta tuurista koskien Alhoja.
Huomaan kyllä, että tänä kesänä kaikki on mennyt vähän paremmin! Hirviösiilitkin on pysyneet poissa :smt005
pipsa

Viesti Kirjoittaja pipsa »

Kyse oli alunperin siitä että munat mätivät ja poksahtelivat koneessa.
Kysyin myyjältä olisiko hän TULLUT VASTAAN uusissa munissa.
Niin eipä vaivautunut edes vastamaan/keskutelemaan.
Jää nk.paska maku suuhun
Kuka vaan voi myydä mitä vaan ja miten vaan.

Tyhmäkin tajuu ettei munille voi antaa takuuta kumpia ne on tai paljonko tipuja niistä kuoriutuu!
Mutta hei jos myy NIIN PITÄÄ OLLA REILUA KAUPANKÄYNTIÄ JA KESKUSTELUA ASIASTA....
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Joo mutta ymmärräthän Pipsa että vaikka kerään kanalasta munia omaan koneeseen niin joku siellä koneessa voi alkaa haisemaan, enkä itselleni kuten muillekaan moista toivoisi! jos munan kehitys päättyy alkumetreillä niin se alkaa mätänemään, kuten voi olettaa 37-38 asteen lämmössä... kyllä on välillä meinannut yrppä tulla kun koneen avaa ja auta armias kun haisevan munan vie kompostiin ja se hajoaa niin lemu leviää kilometrin matkalle :puke:
Hellan lettas

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Tuon takia kannattaa valaista munia välillä,ja kerätä mädät pois.Samankin päiväinen muna,jonka koneeseen laittaa alkaa pilaantua jos alkio kuolee varhain.
Tuo on kyllä totta ,että kun on "kunnon rehellisiä ihmisiä"asiassa,kuin asiassa,joukkoon mahtuu aina myös niitä,jotka käyttää asiaa/tilannetta hyväkseen huijjaamalla tai muulla tavalla. Kannattaa kuitenkin se riski tiedostaa,kun munia ostaa ja ottaahan se päähän,jos omalle kohdalle sellainen mäntti sattuu.
Mun mielestä kaikessa "pentutehtailussa" ja tämmösessä munienki myynnisstä,jos on oikeita todisteita asiasta,kannattaa jotenkin estää sellaisen ihmisen toiminta,eikä hyssytellä.
Vastaa Viestiin