Tipujen sora?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Tipujen sora?
Mitä hiekkaa olette käyttäneet tipuilla? Meillä on 2 kanarialintua, joilla on oma kuppi hienolle hiekalle. Kävisiköhän sama hiekka (eläinkaupasta) pikkutipuillekin? Ja minne se laitetaan, ruuan sekaanko? Kolmisen viikkoa kymmenpäisen ilmajokispesueen tuloon ja koetan opiskella tipumammaksi siihen mennessä 

Re: Tipujen sora?
Mä ostin 7e puhallushiekkaa raekoko 1-2mm rautiasta. Sopii pienille oikein hyvin eikä maksa paljon. Toi 3mm taitais kans sopia mutta en itte halunnu niin isoo antaa kovin pienille. Torstaina kuoriutuneet tiput on saanee perjantaista tota 1-2sta ja hyvin menee.
Tota samaa puhallushiekkaa käytän viiriäisille kanssa. Huomasin että sullakin on irkku. Onko sillä kova metsästysvaisto vai luuletko että tulee toimeen kanojen kanssa? Meillä toi teini kuolaa viiriäisten perään ja kanitkin saa kuopimaan häkin vierustaa. Meidän hermeliini herra vaan ei osaa lainkaan pelätä irkkua, vaan menee nenineen heti tervehtimään, kun näkee 

Re: Tipujen sora.
Kiitos vastauksista! Puhallushiekka haettu
. Meidän irlis on vuosi ja 10 kk vanha. On sillä jonkunverran viettiä, rusakko saa kyllä kyytiä - mutta ei se vielä ainakaan ole mitään muuta jahdannut. Nämä tulevat tiput ovat meidän ensimmäisiä, joten nähtäväksi jää miten mielenkiintoisia ne ison tytön mielestä ovat. Minne te olette sen hiekan laittaneet pikkuisille ja isommillekin? On tämä vain niin kiva paikka, kun tohtii kaikkea kysyä 

Teini angsti sitten teilläkin kun noi irlikset kasvaa niin hitaasti
´ja mä olen laittanut sen semmoseen muovivatiin missä on korkeet reunat, koska pöllyyttävät aika tavalla kylpiessään. Toki sitä voi vaan syötäväksi laittaa, mutta viirut rakastaa kylpemistä puhtaassa hiekassa. Mä siivoan kerran viikkoon viirut, mutta hiekkaa lisäilen vähän pitkin viikkoa kun pöllyyttävät niin paljon.