Vauva-ankkojen sukupuolentunnistusta

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
omena

Vauva-ankkojen sukupuolentunnistusta

Viesti Kirjoittaja omena »

Onko kukaan tunnistellut noita jo vauvana, ja jos, niin mistä? Häkkiä siivotessa kun nosteltiin noita ja tietenkin se oli niiden mielestä _kamalaa_ :smt003 ja piipittivät, niin meidän mielestä selkeesti osalla oli urosmainen käheämpi piipitys ja toisilla kimakka naarasmainen. Onko ne tunnistettavissa noista siis jo pienenä?
ninnu

Re: Vauva-ankkojen sukupuolentunnistusta

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Kyllä niiden äänessä jo pienenä kuule eron :smt023 Peräpäästähän pitäisi heti kuoriutuneilla ero näkyä, mutta itse en ole lähtenyt niitä sieltä tutkimaan...tuskin osaisinkaan, ja toisaalta, ei ole mitään merkitystäkään, kun samassa ne kuitenkin kasvaa ja pian pystyy jo äänen perusteella jotain päättelemään.
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Pikku-tyttöjen ääni on monipuolisempi ja piipittelevät enemmän. Kolmeviikkoisena ero on mun mielestä jo selvä. Lueskelin tuosta sukupuolenmäärityksestä kloaakista, mutta sitä ei suositella pienille tehtäväksi jos ei ole ensin harjoitellut vanhemmilla poikasilla (3vko) ja sekin mielellään opastuksen kera. Pienet poikaset kun ovat herkkiä vahingoittumaan. Tekniikka on sellainen, että poikanen tuetaan kyynärvarteen selälleen, ja toisen käden peukalolla ja etusormella puristetaan kloaakkia vaarovasti sivuilta, toisen käden sormilla taas ylhäältä&alhaalta. Kaikki siis samanaikaisesti. Koirailla on pieni siittimenalku, naarailla taas ei. Pienillä poikasilla siitin on tosi pieni, joten sitä ei ehkä huomaa jos ei ole kokemusta.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

" Ammattiin koulutus USA:ssa kestää kolme vuotta ja taidon hankkimiseksi katsotaan vaadittavan ainakin 10 000 untuvikon käsittelyä ohjaajan valvonnassa." :smt003

Näin kertoo haudontaopas Ja saman opuksen kuvissa ankka vain roikkuu päälteen, samalla kun sitä sormilla tuetaan jaloista.

Mulla ainakaan ei ole niin hengenhätää sukupuolen suhteen, että lähtisin siittimiä edes etsimään :smt002
Vaikka hautoisi sata ankkavauvaa vuodessa, kestäisi 100-vuotta, että voisi sanoa osaavansa, plus että ei ole ohjaajaa opastamassa :smt040
tipsi
riikinkukko

Öö.. Ninnu: niin tuo varmaan on kanojen osalta. Mutta ankkaoppaassa (eng. kielinen) on valokuvat 3 viikkoisten ankkojen kloaakeista, ja ero on siinä kyllä tosi selvä näin maallikonkin silmään. TIetty ihan pienllä homma voi olla eri. Kanoillahan ei ole siitintä toisin kuin ankoilla, joten ne on varmaan huomattavasti vaikeampia. Mut joo, mä taidan jättää väliin kloaakkitunnistuksen tuon loukkaantumisriskin vuoksi.
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

Apua, en mä taida roikottaa jaloista ja tutkia peräpäätä :smt005 Meidän vaakut on nyt viikon vanhoja niin taidan tehdä siis "eläinkokeita" ja merkata itselleni veikkaukset ylös. Ei tää kovin vakavaa mullakaan ole, huvin vuoksi :smt003
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

En ole testannut tunnistusta. Eilen kuoriutuneet yritän jossain vaiheessa katsoa, josko helpolla näkee. Nyt ne on niin pieniä ja hentoja, etten uskalla lähteä tosiaankaan yhtään niitä kääntelemään ja vääntelemään ylimääräistä. Tomeria tosin ovat, piristyivät kunnolla nukutusta yöstä ja ovat aloittaneet sotkemisen :smt050

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=95074.0

Muoks, kävin iltapäivällä yrittämässä, mutta niin hentoista on untuva ja sitä on PALJON. Eli eipä osaa sanoa vielä, kokeillaan tosiaan parin viikon päästä uudelleen, kun vauvelit on vähän isompia.
tipsi
riikinkukko

Mä vähän testailin ja yrittelin n. kolmeviikkosen sukupuolitunnistusta kloaakista. En uskaltanut (vielä ) ilmeisesti tarpeeksi venyttää, sillä en saanut siitintä näkyviin vaikka olen melko varma että kyseessä on poika. Tuo pyrstön pito oikeassa asennossa on haastavaa, kun lapsukainen yrittää jäpittää sitä eri suuntaan kuin sen pitäisi olla. En muuten olisi koko operaatioon ryhtynyt, mutta olisi kiva päästä eroon ylimääräisistä (muoriskalle), kun kodinhuotohuoneessa alkaa olemaan melkoinen haju :smt083 Kahdesta tytöstä olen jo äänen perusteella varma, mutta olisi kiva jos saisin varmuudeen vaaleista, olisi ihana pitää jompi kumpi jos ne olisivat yttöjä :smt050
Vastaa Viestiin