wilma-juulia kirjoitti:Laitoin ensimmäiset kanan munat mini advanceen 30.4.11 Yksi oli mätä huomasin sen melko pian,nyt on 20 päivä ja ensimmäisessä on pieni reikä ja piipitystä kuuluu kai jostain toisistakin en viitsi koko ajan niitä häiritä että kosteus ja länpö pysyis hyvänä.Meneeköhän nyt vielä monta päivää kun kaikki kuoriutuu.
Oletko W-J jossakin tässä lähinaapurissa? Meillä on molemmilla sama sijaintipaikka
Äh, ilmeisen tyhmä kysymys kun ei noita taideta myydä kuin yhdessä paikassa koko suomessa. Ne on nyt loppuneet sieltä, eikä niitä tietty saa mistään ja mulla ois tossa siitosmunia... just niin miun tuuria...
No nyt on minunkin kaikki tiput kuoriutuneet ja ovat vilkkaita ja hyvin voivia 6kpl.niillä on sellainen roikkavalaisin villamyssyn sisällä keinoemona .Kahta piti auttaa kun näytti siltä ettei kuoriutuminen edisty.Viimeinen oli kuoriutunut viime yön aikana.Täytyy muistaa että tuohon roikkaan täytyy laittaa tarpeeksi pieni tehoinen lamppu.
Meilläkin reikä jo kuudessa.Eilen illalla oli reikä jo yhdessä.Pitäsikö sitä jo auttaa,kun ei mitään tapahdu?Kosteudet pysyy kyllä hyvin siinä 75 paikkeilla.
kauanko tää prosessi yleensä kestää?Siis reijästä>kuoriutumiseen.Vai oonko vaan turhan hätänen?
Nyt on kaksi kuoriutunu ja kissa tuijottaa haltioituneena haudontakonetta. .
Taisin olla vain hätänen.Kahdessa muussa on iso viilto ja varmaan aamulla on lisää poikasia.
Pakko mennä nukkumaan,kun aamulla töihin vaikkei millään malttaisi.
Minä oon nyt reissussa, ja mies hoitelee siellä mun tipusia... Yks on kuulemma ihan voimaton ja heikko, ei syö eikä juo. Mies oli kädestä pitäen sitte syöttäny sitä ja antanu vettä, mut meinas ettei se varmaan kovin kauaa elä... En oo vielä tänään soitellu et miten jaksaa.. Kaikki muut neljä on ihan virkkuja ja syövät ja kylpevät ja säntäilevät eestaas
Mikä on kun tipu toisensa jälkeen hiipuu pois? Kaks enää hengissä. Kaikki samalla tyylillä, lopettavat syömisen ja kyhjöttävät ja menevät ihan heikkoon kuntoon ja sitten kuolevat. Ruokaa on ja vettä, lämpöä ihan oikein... Kädestä on koitettu syöttää ja juottaa lopuksi ku eivät ite oo menneet syömään. Ruoka ja vesi on kaikkien saatavilla ja kaikille on varmasti ainakin riittänyt. Ja lämpötilankin ovat saaneet itse valita sopivan, kun häkissä on tilaa etsiä sopiva paikka. Missä vika?
niitä poikasia on niin vähän, et pakko tivata vielä lämpöjä. Ne kun eivät saa toisistaan semmoista lämpömassaa, kuin jos niit ois enempi. Eli mikä on ympäröivän huoneen lämpötila? Ja millanen lämmitin? Onko häkissä yhtään yhtenäisiä seiniä?
Ei olla vielä annettu muuta ku keltuaista ja välillä vähä raejuustoa. Kyllä ne kaikki aluksi aina tuli syömään ja söivät ku sormella naputteli sitä ruokaa, ja joi ne myös kaikki. Nyt ne kaks mitkä on jäljellä, on ne kaikkein reippaimmat ollu koko ajan.
Hmm, mä oon aina miettinyt, et tapoinko ne mun ekat viirut siihen, et syötin niille keltuaista. Loput oon syöttänyt rehulla ja selviytymis% on ihan eri luokkaa.
Välillä meinaa kyllä noi tiput huijata sen syömisen kanssa. Ne käy ruokakipolla ja nokkii, mut mitään ne ei niele. Kannattaa seurata, et täyttyykö kupu kans ruokailessa. Tuollaisia muka syöjiä oon pakkojuottanut veteen liotetulla rehulla ja parin kerran jälkeen ne on yös alkaneet syömään.
Pitää hakee heti huomena sitä rehua! Kyl niillä mun mielestä se kupu täyttyy... Se häkki on muovinen kirkas laatikko, jossa on siis kiinteät seinät eikä pääse vetämään.