Meillä syntyy ilmajokisia, viiriäisiä ja sitä sun tätä!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
max3

Re: Meillä syntyy ilmajokisia, viiriäisiä ja sitä sun tätä!

Viesti Kirjoittaja max3 »

Rusina, se tipukuva keltainen-sinisellä on ainakin kulta-hopea (tosin siitä olis voinut tulla myös valkoinen, eli hopea, jos oli tarpeeksi vaalea). Ja tuo kullan värinen "haalistettu" saattaa kans olla. Minkä värinen oli tipuna?

Se multa sulle tullut kukko on mun mielestä ihan vain vaalea kulta, mut tiedä sit, kun kyllähän se ainakin hopeaa kantaa. :smt003

Omena laita ihmeessa kuvia!

*Lisään vielä. Mun mielestä kulta-hopeassa se pohjavärikin on hopeampi (voiko noin sanoa? :smt005 ) Mulla oli se Chinnamon-kukko... (jossain on sen kuvia)
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Onnea viirusista omena :smt038, eikö ne oo ihania kun kuoriutuvat sillai poks-poks-poks :smt031 !!! Kyllä tipuista näkee perusvärin jo pienenä, mutta sävyjen kanssa tulee aina näitä yllätyksiä. Sulle taisi tulla riistanväriä, kultaa(?) ja valkoista ainakin.
Ja pidä se kone mulle varattuna :smt003 .

Max, mä luulen että tuolla haalea kulta on ihan se "tavallinen" diluutio. Mulla on niitä ennestäänkin ja niillä musta kuvio on haalistunut keskiruskeaksi.
Jännityksellä odotan mitä sun kukkojen jälkeläisistä tulee, toivottavasti noita kivoja kulta-siniraitaisia :smt007 . Tosiaan ne pienenä nuupahtaneet olivat untuviltaan vaaleampia kuin nämä isoiksi selvinneet :smt017 .
Viimeksi muokannut Rusina, 03 Maalis 2011, 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

No just sillai ne tuli! :D Kiitos! Otin kuvia jo, käyn laittamassa :) Varaan koneen sulle! En laittanutkaan myynti-ilmoa kun mietin että pitää vielä kysyä sulta :)
Rusina

Ai niin, "haalistettu" kullanvärinen oli tipuna selvästi kultainen, mutta ruskeilla raidoilla.
Rusina

Kuvassa uunituoreita tipusia, cream legbar -viisikko. Kivasti on eri värisävyjä :smt041 . Ekan tunnistuksen mukaan 3 kukkoa ja 2 kanaa. Saa nähdä oonko katsonut oikein...
Näiden lisäksi on pari piikkiöläistä söpöläistä, musta ja splash, mutta niitä en viitsi vielä häiritä salamavalojen räiskeellä :smt001 .

Kuva
Rusina

Siniviiriäisillä on jo yksi jälkeläinen. Lisää kuoriutuu toivon mukaan huomenna.
Tässä eka pikkuinen japsiviiriäistipun kainalossa :smt001 .
Kuva

Meidän isäkukkoja. Edessä ilmajokinen Taavi von Binkkula räjähtäneine pystöineen, takana rokkikukko Black Sabbath.
Kuva

Lutru kuivattelemassa kylvyn jälkeen. Kuvassa ikää yksi kuukausi. Lutrusta on tullut kaunis sininen villivärinen ankkapoika :smt050 .
Kuva
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

Ihan paras nimi rokkikukolla :smt023 Meillä on eilen illalla ja aamun aikana kuoriutunut kasa viiruja sun munista :smt003
Rusina

Rasiallinen siviviiriäistipuja, yöllä kuoriutuneita. Tuli yllättävän kirjavaa porukkaa tummista vanhemmista :smt007
Kuva

Tuoreita japaninviiriäisiä. Näissäkin tuli ihan uusia värejä, noita harmaanvalkoisia sinertävällä päällä :smt038 .
Kuva
hernande9

Viesti Kirjoittaja hernande9 »

No niin Rusina, onnea paljon !
lpn :smt003 :smt040
Mimi30

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Ihania!! :smt060 Toivottavasti meilläkin on huomenna noita tai viimeistään ensi viikolla! :smt001
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Voi kuinka ihania pikkuisia :smt050 , onnittelut! Rusina keksii aina niin hauskoja nimiä, että niistä tulee hyvälle tuulelle ihan näin lukiessa ja kuvia katsellessa.
max3

Rusina, joko näkyy japskeissa, et minkä väristä höyhentä pukkaa noille vaaleille, tuleeko valkoisia???
*en yhtään hätäinen tai utelias* :smt003
Rusina

Max, japsilapsilla on valkoiset höyhentupet :smt023, muuta ei ole vielä näkyvissä. Kyllä mä niistä tuplahopeisia oottelen, jännä vaan miten niistä sellaisia tulisi. Tirpukoiden vanhemmat ovat kaikki kaneleita tai kanelituxedoja. Valkoisissa tipuissa oli pari sammakkoa (ne lopetin), liittyyköhän väriin????
max3

Rusina kirjoitti:Valkoisissa tipuissa oli pari sammakkoa (ne lopetin), liittyyköhän väriin????
Mullahan oli kans kaikki valkoiset enemmän tai vähemmän jalka vammaisia. Ajattelin, et yks kukko olis periyttänyt sitä, mut sen kukon toisen väriset jälkeläiset on jaloistaan ok. :smt017
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

max3 kirjoitti:
Rusina kirjoitti:Valkoisissa tipuissa oli pari sammakkoa (ne lopetin), liittyyköhän väriin????
Mullahan oli kans kaikki valkoiset enemmän tai vähemmän jalka vammaisia. Ajattelin, et yks kukko olis periyttänyt sitä, mut sen kukon toisen väriset jälkeläiset on jaloistaan ok. :smt017
Mitä tarkoittaa nämä "sammakot" , LÖTKÖJALKAISIA VAIKO RÄPYLÄT VARPAISSA? :smt017
Vastaa Viestiin