Mikä ihme tämä on?

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Mini

Mikä ihme tämä on?

Viesti Kirjoittaja Mini »

En nyt tiedä kuuluuko tämä tänne vai minne, mutta olihan tuo itse kana kyllä sairas... Eli tänään pääsi silmätulehduksesta kärsinyt 1,5v kana paremmille kuoputusmaille. Avasin sen ja mielenkiinnosta syynäsin sisuskaluja kun tähän asti on tullut avattua vain kukkoja. Ja vastaan tuli tällainen :smt104
Kuva

Tuo on täynnä nestettä ja kokoa mollukalla oli n. 12 x 4 cm. Se oli selkärankaa vasten mutta en kyllä osaa muuten sanoa miten se sijoittui ja mihin se oli kiinni. Eli viisaammat, kertokaahan mikä ihme tuo on? :smt017
Iloisten Munatalo

Re: Mikä ihme tämä on?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Veikkaisin että se on nesteentäyttämä rauhasmaha ...http://2.bp.blogspot.com/_mFITkti4vfU/S ... atomia.jpg
Viimeksi muokannut Iloisten Munatalo, 14 Huhti 2011, 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mulla ei oo koskaan tullu tollasta vastaan :smt017
Mini

Sijaintinsa puolesta se voisi mun mielestä olla ennemmin joku munanjohtimen osa, mutta miten ihmeessä kanalla voi olla yhtään mikään tuollainen nestekertymä sisuskaluissaan? Mikähän tuollaista aiheuttaa, ei kai tuo mitään normaalia voi olla?
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hui, mikä möllykkä! Mulle tuli kanssa mieleen, että sinne kanan munintaelimiin tuo sijoittuisi, kun kerran kukkoja olet ruumiinavaillut. Itse en ole availlut kukkoja, enkä kanoja, mutta epänormaalilta tuommoinen silti vaikuttaa.

Räpeltelin aikani hakukoneella ja tässä muutamia kuvaosumia, joissa olisi vähän samanmoisia nesteen täyttämiä munanjohtimia…

1. linkki

2. linkki

3. linkki

…mutta Suomessahan ei pitäisi olla IB:tä eikä psittakoosia siipikarjalla, niin eipä liene näistä mitään apua.
Voiskohan lähettää tuon kuvan eläinlääkärille tai Eviraan? Kanan raadon vissiin jo hävitit, ettei sitä enää voi lähetellä?
Mini

No se suolistettu kaveri roikkuu tällä hetkellä meidän kellarissa että siinä mielessä sen toki voisi vielä Eviraan viedä mutta sisuskalut viskottiin jo mettään villieläinten sapuskaksi. Ei taida tuosta kyllä ihmisravinnoksi olla jos tuplatulehdusta pukkasi.
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

Toi kuva on kyllä hyvä, koita lähettää se jonnekin jos sais vastausta!
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

ohi aiheen-puolella on jist kopsattu uutinen, et etelä-suomalaisesta kanalasta on löytynyt IB:tä. Mut uutinen tuskin on sun kanalasta :smt003
ja miten se teille ois tarttunut.
Mini

:smt103

Mutta joo, tuskin meiltä. Ellei STT (ja Evira) uutisoi Munanetin kuvan perusteella tuota IB:ksi. :smt002
vilpuri

Viesti Kirjoittaja vilpuri »

Luin justiinsa äsken varmaankin iltasanomien sivulta, että tuota IB:tä olisi jo suomessa :smt009
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Tosta kuvasta voi kyllä varmuudella sanoa ainakin sen, että suolistoon tuo ei kuulu. Eli veikkaisin myöskin munahohdinta. Syytä en osaa sanoa, mutta ehdottoman epänormaali on kyllä!
Vastaa Viestiin