ilmakupla munassa kertoo sukupuolen?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
kanamari

ilmakupla munassa kertoo sukupuolen?

Viesti Kirjoittaja kanamari »

Semmoista kuulin kirkonkylän vanhustenkodin mummojen haastavan, että kun siitosmunia läpivalaisee, niin ilmakuplan sijainti kertoo sukupuolen..

Nyt vaan en muista että oliko se kanatipun ilmakupla munan kärjessä vai sivussa..

Onko kukaan kuullut tai testannut? Olisi kiva kokeilla seuraavassa tipusatsissa.. Mutten vaan muista että kummin päin se meni. Tuurilla tietty valkkaan kukonpoikamunat.. Jos tää ees pitää paikkaansa.. mutta testaan! :smt003
Pirjo

Re: ilmakupla munassa kertoo sukupuolen?

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Aika jännä juttu! Olishan se aika hauskaa jos sen näkis; sit vois vaan valikoida ne ´ilmakuplat` jotka miellyttää -siis jos tarvitsis vaan vaikka kanoja :smt003
Harmi kun en voi enää avata tota haudonta konetta,kun siellä on jo reikiä kuoressa -muistaakseni siellä oli kyllä yksi sellainen jossa ilmakupla enemmän sivulla; mutta tosin on myös yksi missä kupla ihan väärässä päässä...
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mun on hiemn vaikee uskoo että pätis, koska ilmakuplahan saattaa siirtyä säilytyksen tai kuljetuksen aiheuttamana :smt017 Mut jos joku tän todistaa, mä olen valmis uskomaan :smt003
tinttuli

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Nyt ovat mummot tainneet jekuttaa :smt005 mullekin sanoivat "pysty masu, poika tulee"
höh suloinen tyttö sieltä tuli :smt003
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Joo,taitaa kuulua "vanhan kansan viisauksiin". Mahan muodostakin ennustetaan sukupuolta, ihmisillä ja eläimilläkin. "Ori oikealla, tamma vasemmalla" sanotaan hevosen raskausmahasta - eikä kyllä pidä paikkaansa :smt002
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

Niin ja jos se ois siitä nähtävissä niin eiks sit esim munintakanaloihin haudottavista heitettäis kukot jo haudontavaiheessa menemään :smt017
kanamari

Viesti Kirjoittaja kanamari »

Saattaapi olla, et on vanhan kansan viisauksia..

Mutta aion testata asian, kerron sitten kuinka käy..

Tietäis vaan et missä sen ilmakuplan tulee olla, jos kanatipusia halajaa.. mutta tehdään sitten koneellinen kukkotipuja ensin, niinhän siinä käy! :smt003 :smt003 :smt003
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Aika hauska uskomus :smt005 Kaikissa virheettömissä munissa ilmakuplan pitää sijaita tylpässä päässä. Jos se on muualla, niin munassa itsessään on jotain vikaa tai väärä säilytys/kuljetus on rikkonut munan oikean rakenteen. Sori, että olen taas kerran ilonpilaaja ;)
Vastaa Viestiin