Kiitos kaakatin vastauksestasi.
Perjantaina ja lauantaina olin kuulevinani muutamasta munasta koputusta. Eilen ja tänään, kun olen mennyt katsomaan munia, ne ovat olleet ihan viileitä, eikä mitään ääntä kuuluu mistään

Ja kana on siis juuri itse noussut munien päältä/olen nostanut kanan pois. Tänään tajusin katsoa pesän pohjaa, kun pähkäilin, että miten ne niin kylmiä voivat olla (munat siis), niin eikös se korin alusta olekin ihan märkä. Kanat hautovat siis pärekopassa, minkä pohjalla on purua ja jonka alla on ehkä n. 5 cm kerros pehkua betonilattian päällä. Luultavasti lattia on sit niin kylmä, ettei haudonta nyt onnistukaan.
Otin sitten yhden munan ja heiluttelin ja sisällä liikkui ihan kuin eloton möhkäle. Yllätys olikin, kun munan rikoin, että sisältä valui vaan sekoittunutta keltuaista ja valkuaista?!? Ehkä tää muna ei siis ollut hedelmöittynyt lainkaan, tai sitten se on mennyt kesken heti alussa. Noilla kahdella kanalla on nyt siis allaan 5 vihreää munaa ja 2 horniolaisen munaa ja olen melko varma, että yhtään tipua ei nyt sit tuu!