Helmarin munat
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
hellu
Helmarin munat
Oisko kellään kuvaa helmarin munasta? Mä luulen et meidän helmarit on alkaneet munimaan, mutta kun ne on kanojen kanssa samassa tilassa, niin en voi olla varma.
-
ninnu
Re: Helmarin munat
Ne on aika teräväkärkisiä ja ihan kivikovia, kokeileppa rikkoa, ei meinaan mene sitten hevillä rikki 
-
hellu
Joo. Terävä kärkisiä on ja todella kovakuorisia
Noi on tommosia ruskeita. Onko toi värikin oikea?
Ajattelin lykätä nuo munat hautomakoneeseen ja kattoo mitä niistä tulee. Sillälailla kait niistä varmimman selvyyden saa
kun en voi noita helmareita erottaa tosta kanaparvesta.
Ajattelin lykätä nuo munat hautomakoneeseen ja kattoo mitä niistä tulee. Sillälailla kait niistä varmimman selvyyden saa
-
ninnu
Mulla muni jo joulukuussa, heinäkuussa kuoriutuneet. Mutta nuo aikuiset aloittavat munimaan vasta keväämmällä. Värieroja on ollut aikalailla, ihan vaaleasta kermasta, todella tumman ruskeaan.
Niillä on sitten viikkoa pidempi haudonta-aika, kuin kanoilla.
Muistaakseni monnilainen täällä joskus kirjoitteli, että vaikka munia nyt tulisikin, niin eivät talvella parittele. Mutta törkkää ihmeessä koneeseen, Onnewa haudontaan
Niillä on sitten viikkoa pidempi haudonta-aika, kuin kanoilla.
Muistaakseni monnilainen täällä joskus kirjoitteli, että vaikka munia nyt tulisikin, niin eivät talvella parittele. Mutta törkkää ihmeessä koneeseen, Onnewa haudontaan
-
hellu
Kyllä nuo helmari kanat kantaa täällä kukkoa selässään
Mutta jospa ne vasta harjoittelee
Mä ajattelin koettaa nyt sillälailla et, jätän noi helmarin munat sinne pesään, jonka ne on ite väsänny. Katon sit et alkaako joku noista tyypeistä hautomaan.
Oon käsittänyt et noi helmarin poikaset ei ole mitään maailman yksinkertaisimpia hoidettavia, joten jospa se niitten oma emä osais homman paremmin, mikäli alkaa hautomaan.
Mä ajattelin koettaa nyt sillälailla et, jätän noi helmarin munat sinne pesään, jonka ne on ite väsänny. Katon sit et alkaako joku noista tyypeistä hautomaan.
Oon käsittänyt et noi helmarin poikaset ei ole mitään maailman yksinkertaisimpia hoidettavia, joten jospa se niitten oma emä osais homman paremmin, mikäli alkaa hautomaan.
-
monnilainen
Helmeri munii helposti parikymmentä munaa, ennekuin alkaa hautomaan. Läpivalaisu kannattaa tehdä myöhemmin kuin normaalisti, noin viikon ikäisitä rupeaa kunnolla näkemään. Harvemmin hautovat sisällä, joten jos löytyy innokasta kanaäitiä, työnnä munat sille, tai ainakin osa niistä. Lisää vaan huutaja-helmereitä maailmaan! Ilman niitä elämä olisi tylsää ja hiljaista. Ja johan nyt tähän aikaan paritellaan, niillä on kevät vaikka meillä vielä sukset jalassa.