Kukko vai kana; vanha leikki

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kalle
bankiva

Kukko vai kana; vanha leikki

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Kumpihan lienee kyseessä; 6kk vanha, arvuuttelua meikäläisellä jatkunut jo kuukausia.
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Iloisten Munatalo

Re: Kukko vai kana; vanha leikki

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Meikäläinen vetäsee ihan tuurilla ja teoreetikon onnella että vartalon rakenteesta, pyrstön muodosta ja liikkuvista osista päätellen sanoisin että KUKKOhan se siinä tepastelee :smt023
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

Kukoksi sanoisin myös. Musta harja on liian iso kanalle ja pyrstösulat jo pidempiä.
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Millä perusteella ajattelist, että olis kana :smt017 Minusta se kyllä näyttää ihan kukolta, vai muniiko se?
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Täältäkin pointsit kukolle :smt023
SannaT

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Niin just, millä perusteella ajattelit että se voisi olla kana :smt017
Kukolta se näyttää ihan joka kantilta katsottuna :smt001
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Eikös Kallella ole alholaisia? Sitten tuo kanaepäilys johtuu varmasti väristä. Väritys on täysin alhokanan väritys, yhtään kukkoa tuollaisella värillä ja värinkehityksellä en ole itse ainakaan nähnyt. Mulla oli niissä ensimmäisissä kantakanoissani Mocca niminen kaunis kana, joka oli tuon näköinen harjoineen kaikkineen. Kana se oli, sillä se muni noin yhden munan vuosivauhtia. Se ei hautonut koskaan, mutta ei se kiekunutkaan. Sanoinkin sitä leikilläni kuknaksi ja arvelin, että jos parven kukko olisi kuollut tai otettu pois parvesta, se olisi varmaan ottanut kukon aseman parvessa.

Eli villi veikkaus: jos tämä on alholainen, se on kana. :smt002
Kalle
bankiva

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Kyllä Mimmi oli harvinaisen oikeassa; nuorempana kun tuota katselin velipoikansa vieressä, arvaukseni/tietämykseni = kaksi kukkoa. Totuus selvisi vasta myöhemmin.
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Ylläplevassa kuvassa sitten se velipoika; kiekuilee komeasti ja muutenkin täysi kukko, tosin Moilasen asettamissa rajoissa. Varsinkin ensimmäinen muna vahvisti "tietämykseni". Olin nimittäin siinä vahvassa uskossa, etteivät kukot muni. Oikeassa olin.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Katsos mokomaa! Pitäisköhän tavoista poiketen lotota tällä viikolla? :smt003
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

Ohoh, aika luonnonoikku :smt003
Vastaa Viestiin