sisätilojen koosta ja lämpötiloista???

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

chiking

sisätilojen koosta ja lämpötiloista???

Viesti Kirjoittaja chiking »

:smt040 APUA TARVITAAN TAAS :smt040
:smt017 elikkäs tarkoitus ois jättää ihan vakiasukeiksi pari hanhia,ankkoja,viiruja ja kanoja :smt049
Millaiset talvisisätilat tarvitsevat kukanenki rotu?
lämpö ja neliö ala?
Ois tilaa heppatallissa(eristetty,muttei lämmitystä),leikkimökki(eristetty,muttei lämmitystä)toki noihin saa laitettua esim niitä lämpölamppuja jne ja lämmin talousrakennus plus meiän yläkerta talossa on ihan käyttämättömänä--esim viirut sinne??
ninnu

Re: sisätilojen koosta ja lämpötiloista???

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Hanhet ja ankat pärjää kylmemmissäkin oloissa. Kunhan on lämmintä vettä, kuiva pehku ja tietenkin sateen- ja tuulen suoja. Pehku tarvitsee jatkuvaa siivousta, kertopehkua en itse edes kuvittelisi. En usko, että toimisi, sen verran nuo läträä ja sonta on vetelää.
Kanoilla pehku toimii ja on paljon siistimpiä. Tarvitsevat myös lämpöisemmän tilan.

Pitäisi hanhet ja ankat samassa, mutta erillään kanoista ja viiruista.

MMM:n sivuilta voi käydä minimivaatimukst katsomassa, mutta sen verran onnettomat on kyllä mitat, että mielummin hurjasti enemmän tilaa, kuin mikä on lain minimivaatimus.

Montako kanaa ajattelit jättää? Entäs ankkoja?

Siivouksesta kantsii tehdä itselle mahdollisimman käytännöllistä. Että mahtuu hyvin kulkeen kottareilla, avaraa ja tilavaa, ei mitään turhia mutkia ja ahtaita paikkoja.

Hanhet ja ankathan tykkää ulkoilla myös talvisin, että kannattaa sekin asia miettiä, miten ja mistä ne ulkoilee, millainen tarha jne. Ja miten järjestää niille vesipaikka ulos ja sen tyhjennys.

Talon ylläkerrassa noista vaihtoehdoista menee nuo viirut, mutta kantsii siinäkin miettiä siivousjutut kunnolla. Mutta toisaalta viirut voisivat hyvin olla tallissa. En mä ainakaan hanhia taloon ottaisi :smt005
chiking

Viesti Kirjoittaja chiking »

Mietin ite ihan samaa että tallin puolelle ankat ja hanhet ja talousrakennukseen lämpimään kanat ja viirut.jos nyt jättäs vielä sen leikkimökin käyttämättä ;)mutta viesti ketjuja lukien nuo lintumäärät näkyy paisuvan kaikilla :smt005
määriä en ole vielä päättänyt,mutta ei hirveitä kuitenkaan pari kolme ankkaa ja hanhia,viiruja ja kanoja sitten enemmän,saa nähä sitten syksyllä raaskinko laittaa pakkaseen yhtään,jos on ylimääräsiä :smt010 saati vielä syömään niitä :shock: ukko on kyllä onneksi maatalon poika ja metsämies jos tarve tulee vähentää :smt022
Niin ja tallista voi tehä luukun ulos josta pääsee talvisinkin ulos,sinne tulee aituus muutenkin ankoille ja hanhille.Hmm ois 20-30 neliöä tallissa ylimäärästä tilaa.Luulis sen riittävän? Mietin tuossa vaan että jos siirtäs/tekis ponille uuden karsinan isommalle puolen ja laittas noi lintuset sen 12 neliön boksiin?onko se liian pieni noille,jos 6 lintusta jättää?
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

En tiedä, paljonko ankat ja hanhet sotkee, mut mulla on 12 (vai oliks se 14) neliön tilassa 4 kalkkunaa ja kyl se on niin riittävän iso, et eivät törmäile toisiinsa ja mahtuvat liikkumaan hyvin. Et kyl liikkumisen puolesta sanoisin, et 12 m2 on riittävä. Ja jos noi sotkee yyber-paljon, niin siivoomallahan siit pääsee.

Mä oon siis laiska siivoomaan ja katson tilantarpeen myös siivoomisen kannalta.
Vastaa Viestiin