Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisteröidä
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö
Ei mitään lupia tarvita, jos ei asu taajamassa. Eli tuo on vain ilmoitus.
Kyllä on sälytetty ihan tavan lammas- ja vuohiharrastajillekin. Jos ei oo tunnuksia ostajalla niin ei voi eikä saa myydä.mik kirjoitti: Millä mä esim sen tarkastan? En usko et tollasta voidaan sälyttää tavan siipikarjan omistajan harteille.
Onko kenelläkään tullut vastaan, että kun on eläimet ollut jo pitempään (ja ilmoitukset sun muut tehty) ja sitten
kaupunki päättää siirtää taajamamerkkiä niin että ollaankin taajama-alueella??
Sittenkö haetaan "lain mukaan" erikseen lupa, että saammeko yhä olla ja elää tässä vai pitääkö muuttaa
?
(ja juu, olen menossa kysymään ihan viranomaisten kantaa asiaan, mutta tuli vaan mieleen, että onko muita?)
kaupunki päättää siirtää taajamamerkkiä niin että ollaankin taajama-alueella??
Sittenkö haetaan "lain mukaan" erikseen lupa, että saammeko yhä olla ja elää tässä vai pitääkö muuttaa

(ja juu, olen menossa kysymään ihan viranomaisten kantaa asiaan, mutta tuli vaan mieleen, että onko muita?)
jos eläimet on jo olleet niin eivät voi kieltää sitä enään vaikka muuttaisivat kaava alueeksi 

Joo-o. Mut eiks lammaksista ja vuohista ole olemassa joku reksiteri, jonne tilallisilla on tunnukset? Eli eiks sieltä pysty tarkastamaan ostajan tunnukset?Suwitsu kirjoitti:Kyllä on sälytetty ihan tavan lammas- ja vuohiharrastajillekin. Jos ei oo tunnuksia ostajalla niin ei voi eikä saa myydä.mik kirjoitti: Millä mä esim sen tarkastan? En usko et tollasta voidaan sälyttää tavan siipikarjan omistajan harteille.
Kun eihän ole mitään siipikarjarekisteriä, johon saisi tunnukset ja sieltä katsomaan, onko jollain tyypillä tunnukset vai ei...
jos se sälytetään tavan ihmisten vastuulle tarkistaa, että ostaja on reisteröitynyt siipikarjan pitäjäksi, niin sillon pitää tarjota myös työvälineet asian tarkastamiseen.
Ostotilanteessa ostaja antaa myyjälle asiakastunnuksen ja myyjä ilmoittaa lampaan siirron ko. paikkaan. Samoin ostaja ilmoittaa ostaneensa lampaan myyjältä jolloin tarvitaan myös myyjän tunnus. Kyllä tässäkin tapauksessa täytyy tunnukset ihan pyytää, ei niitä ainakaan nettisovelluksessa niin vain tarkisteta että kenellä on ja kenellä ei. Eikös näille siipikarjapaikoille nyt kanssa anneta se tunnus, lammas- ja vuohitiloilla se jo onkin?
Ohjeet löytyvät ihan omasta topiikista, joten ei tarvitse tätä välttämättä selatakaan läpi.chiking kirjoitti:oli niin pitkä viestiketju etten jaksanut lukea.eli riittääkö kun täytän rekisteröityminen eläintenpitäjäksi ja rekisteröinti-siipikarjan pitopaikat lomakkeet? muutako ei tarvitse`??

Mut joo rekisteröityminen siipikarjanpitäjäksi ja pitopaikan rekisteröinti siipikarjalle.
Mutta kun linnut ei oo rekisterissä. Ainoostaan pitopaikka. Eli mitään ilmotuksia myynneistä ei ilmoiteta minnekään. (vänkään-vänkään
)

kyllä vuohistakin piti täyttää se siirtolomake, vaikkei vielä ollut vuohirekisteriä. Ja siihen tarvittiin just tila-/asiakastunnus ja pitopaikka tunnus. Mä olen aika varma, et siihen kotona pidettävään kirjanpitoon tullaan tarvitsemaan just noi samat tunnukset. Sitä Eviran hyväksymää pohjaa odotellessa siis.
Ei tarvi lupaa, ilmotus riittää. Se nyt olis ennenkuulumatonta, jos harrastekanojen pitämiseen vielä lupakin tarvittais, kun ei mikään ammattimainen eläintenpitokaan luvavaraista ole.
Nyt on meikäläinenkin kirjoissa ja kansissa 

Hip, hei! Lomakkeet tulla tupsahti postissa ilman mitään, ihan kuin itsekseen. Maataloussihteeri oli ollu nohevana ja viellä palautuskuoren kanssa
.

Mä en oikeesti ymmärrä, miksi toiset on niin fanaattisia tämän rekisteröinnin kanssa
Eiköhän se kuitenkin, ole jokaisen oma asiansa rekisteröidäkö vaiko eikö. Todennäköisesti rekisteröimättömyys tulee jossain kohtaa kostautumaan, joten antaa nyt sitten olla. Melko varmasti tulevaisuudessa kyseisille "lainrikkojille" ei kukaan enään suostu myymään lintuja, eikä myöskään ostamaan lintuja kyseiseltä ihmiseltä...
Mä aion rekisteröityä ja pitää hyvinkin tarkkaa kirjanpitoa, toki olen tähänkin asti pitänyt jonkinmoista, mutta parannan sitä vielä huomattavan paljon.

Eiköhän se kuitenkin, ole jokaisen oma asiansa rekisteröidäkö vaiko eikö. Todennäköisesti rekisteröimättömyys tulee jossain kohtaa kostautumaan, joten antaa nyt sitten olla. Melko varmasti tulevaisuudessa kyseisille "lainrikkojille" ei kukaan enään suostu myymään lintuja, eikä myöskään ostamaan lintuja kyseiseltä ihmiseltä...

Mä aion rekisteröityä ja pitää hyvinkin tarkkaa kirjanpitoa, toki olen tähänkin asti pitänyt jonkinmoista, mutta parannan sitä vielä huomattavan paljon.

Meni jo, ja oli voitakin nokassa. Voitte lopettaa sen moittimisen
Toi koko asetus on vaan niin hätäsesti tehty, etten usko edes kaikkien pykälien olevan selviä vielä niiden säätäjillekään. Jotain sieltä varmasti vielä tulee :smt011tyyliin "Kiitoksena rekisteröitymisestänne ja vaivannäöstämme päätimme aloittaa pienkanalaverotuksen, maksettava summa on suoraan verrannollinen omiin kanakohtaisiin tuloihinne ja päivittäiseen rehunkulutuksen prosenttiyksikön tarkkuudella oheisen taulukon mukaisesti listattuna aakkosjärjestyksessä. Kaava tulojen laskemiseksi on tuo 9 merkkinen rimpsu viestin alareunassa, jota vain matemaatikot osaavat käyttää. Taulukko on lähetettävä sakkojen uhalla viimeistää eilen ja mielellään toissapäivänä. Lisäsimme tarpeelisiksi kokemamme kuukausittaisen näytevaatimuksen kanojenne tietoihin. Meitä ei kiinnosta kuinka paljon eläimet stressaavat näytteiden ottoa, kunhan saamme ensikäden tietoa eläimistänne, joista emme tiedä mitään emmekä tiedolla mitään tee. Mahdolliset valitukset tästä ilmoituksesta siirtyvät suoraan silppuriin joten onnea kanan kasvatukseen ja hyvää verovuotta 2011!" Tai jotain sinnepäin...
Mä olen niin kypsä sekä virastoihin että politiikkaan
Mun olis pitäny syntyä 1800-luvulla 

Toi koko asetus on vaan niin hätäsesti tehty, etten usko edes kaikkien pykälien olevan selviä vielä niiden säätäjillekään. Jotain sieltä varmasti vielä tulee :smt011tyyliin "Kiitoksena rekisteröitymisestänne ja vaivannäöstämme päätimme aloittaa pienkanalaverotuksen, maksettava summa on suoraan verrannollinen omiin kanakohtaisiin tuloihinne ja päivittäiseen rehunkulutuksen prosenttiyksikön tarkkuudella oheisen taulukon mukaisesti listattuna aakkosjärjestyksessä. Kaava tulojen laskemiseksi on tuo 9 merkkinen rimpsu viestin alareunassa, jota vain matemaatikot osaavat käyttää. Taulukko on lähetettävä sakkojen uhalla viimeistää eilen ja mielellään toissapäivänä. Lisäsimme tarpeelisiksi kokemamme kuukausittaisen näytevaatimuksen kanojenne tietoihin. Meitä ei kiinnosta kuinka paljon eläimet stressaavat näytteiden ottoa, kunhan saamme ensikäden tietoa eläimistänne, joista emme tiedä mitään emmekä tiedolla mitään tee. Mahdolliset valitukset tästä ilmoituksesta siirtyvät suoraan silppuriin joten onnea kanan kasvatukseen ja hyvää verovuotta 2011!" Tai jotain sinnepäin...