Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisteröidä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
max3

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja max3 »

Xaus, mihinhän oot ilmoittanut? Ei riitä, et linnut on ilmoitettu vuohi- ja lammas pitopaikkaan, mut jos oot ilmoittautunut munintakanalan pitäjäksi, niin se kai riittää... (?)
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Kyllä mullakin oli niissä pitopaikka planketeissa tai jossain omat kohdat kaikille linnuillekin. Jätin ne silloin tyhjäksi, kun ajattein etten ilmoita ellei ole pakko.
Xaus

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Mulla on pitopaikassa munintakanat ja viiriäisetkin, jos nyt oikein muistan. Siis kun tulee ne laput Evirasta, niin mulla näkyy kanatkin siinä.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Xaus: sulle riittää sen 'Rekisteröityminen siipikarjan pitäjäksi'-lomakkeen täyttäminen, jos kaikki sun linnut on jo siellä pitopaikkalomakkeessa.

Muoks. Laitanpa tähän jatkoksi sen em. luonnoksen, joka olisi tulossa pysyväksi tiedotteeksi, että miten rekisteröityminen sujuisi:

"Siipikarjan rekisteröinti

Maa- ja metsätalousministeriön asetuksen mukaan on nyt
yhdenkin siipikarjaan kuuluvan linnun/kyyhkyn/riikinkukon pitäjän rekisteröidyttävä, jollei hän ole jo aiemmin rekisteröitynyt munintakanalan pitäjäksi.

Jos sinulla on jo (tila/asiakastunnus ja) pitopaikkatunnus ja olet ilmoittanut pitopaikkalomakkeella myös pitämäsi lintulajit, niin nyt tarvitsee rekisteröityä vain siipikarjan pitäjäksi tämän nimisellä lomakkeella:
Rekisteröityminen siipikarjan pitäjäksi

Jos sinulla ei vielä ole tila/asiakastunnusta eikä pitopaikkatunnusta, niin täytä myös tämän niminen lomake:
Siipikarjan pitopaikat, rekisteröinti-/muutosilmoitus

Huom! Jos sinulla on (jo tila/asiakastunnus ja) pitopaikkatunnus (esim. vuohien, lampaiden, sikojen tai nautojen vuoksi), mutta et ole ilmoittanut siihen lintujasi, niin niiden ilmoittaminen on nyt ajankohtaista. Sinulle on annettu/lähetetty pitopaikkarekisteriote, josta näet mitkä eläimet olet jo aiemmin ilmoittanut pitopaikkaasi. Pitopaikkatunnuksen alle voit ilmoittaa uusia eläinlajeja tämän nimisellä lomakkeella: Eläinten pitopaikat, rekisteröinti-/muutosilmoitus
tai täyttämällä tämän lomakkeen:
Siipikarjan pitopaikat, rekisteröinti-/muutosilmoitus

Huomaa, että tämä rekisteröitymisasia on niin uusi, ettei siitä välttämättä olla tietoisia juuri siellä sinun kotikuntasi maatalousviranomaisten luona…nämä lomakkeet löytyvät osoitteesta:
http://www.evira.fi/portal/fi/evira/lom ... sterointi/

Ja MMM:n asetus löytyy tästä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2010/20100867"

Kommentoikaa, että meneekö se teidän mielestä näin??? Minun tietsikka ei suostu tekemään suoria linkkejä em. lomakkeisiin, joten voisiko joku ystävällisesti auttaa?
Xaus

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Ok, kiitos. :smt001
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Kyllä on erikseen rekkauduttava lampaita varten. Mulle tuli just maaseutusihteeriltä se lammaslappu jolla ilmotan että alan pitää lampaita. Kaikki elukathan on sen saman asiakastunnuksen alla (meillä ei oo tilaa) mutta jokanen eläinlaji pitää ilmottaa eri lappusella :smt001
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Tuossapa sitä onkin vasta-alkajalle pohtimista ... No luotan että täältä löytyy apuja :smt041 :smt045
tepatsu

Viesti Kirjoittaja tepatsu »

:smt027 Voi tsiisus tätä byrokratiaa!
Mun yhdellä ystävällä on yksi naurukyyhky kerrostalossa, ei muuta kuin rekisteröitymään :smt023 !

Miksi muuten riikinkukot ilmoitetaan erikseen noissa teksteissä? Eikö ne kuitenkin pohjimmiltaan ole fasaaneja?
Siis sen ymmärrän että ne pitää luetella omana lintulajinaan, mutta miksi se on kaikissa otsikoissa mainittuna, eikö siinä voisi lukea fasaanit?
Muoks. Wikipedia sen kertoikin ettei riikinkukko ole fasaani, oon aina vaan luullut niin.
Tuulia

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mä vihaan kaavakkeita :smt013
Saakos tässä tehdä niin kuin kelankin kassalla että lyö kaavakkeet tiskiin ja sanoo että täyttäkää mä en osaa ?
Multa puuttuu keskittymiskyky kaavakkeiden suhteen ja multa palaa hihat saman tien, enkä sitten enään ymmärrä luettua tekstiäkään.

Mulla on ilmeisesti piilevä ADHD mikä tulee esille kun näen kaavakkeen tai sen täyttöohjeet. :smt118
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

siimis kirjoitti:Jees :smt023 Entäs jos mä olen jo rekisteröitynyt vuohien pitäjäksi, niin tarviiko erikseen vielä ilmoittautua lammaksien pitäjäksi? Vai riittääkö että tekee asianomaiset ilmoitukset lammas- ja vuohirekisteriin..?

terveisin: mies ei hypännyt kattoon, kun sanoin että meille taitaa sitten tulla pari lammasta tänä kesänä :smt005
Pitää :smt012
Luulin olevani molemmissa,koska sen nimi on lammas ja vuohi, mutta ne onkin silti erikseen...

Juurikin torsataina soitin ja yritin saada vihdoin lampaitani rekkariin ja karitsoille merkkejä...
Sain kuulla, että olen VAIN vuohitilallinen...
Ne pitää molemmat rekisteröidä erikseen.
Riittää kun tulostan lapun eviran sivuilta ja lähetän kunnan maaseutusihteerille ja hän lähettää mulle mailin kun on sen näpytellyt ja sitten saan korvamerkit. ne on jo tilattu, mutta en saa ennenku olen tilallinen.

Maaseutusihteeriä vaan metsästin neljän ihmisen kautta!!??
Sekin toimi on alihankinnassa, ennen ruukissa ja nyt tyrnävällä...
Tässä linkki lammasrekisteriin,mikä tulee täyttää
http://www.evira.fi/attachments/elaimet ... evira3.pdf
suikku

Viesti Kirjoittaja suikku »

Lempäälän maaseutusihteeri oli lukenut lehdestä lintujen rekisteröimispakosta, mutta ei tiennyt siitä mitään muuta. Listassa näytti olevan monta sihteeriä, että ehkä joku muu tiesi paremmin. Kun kysyin ihan huvikseni, että mitäs sitten, kun meidänkin kylässä on pari mummoa, jotka eivät ole varmaan kuulleetkaan koko hommasta eivätkä rekisteröidy, niin hän sanoi, että: " Tämähän perustuu kokonaan vapaaehtoisuuteen. Aina niitä rekisteröimättömiä takapihakanaloita on ollut ja tulee aina olemaan."
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Ihana maaseutusihteeri :smt040 Jos noin on, en kyllä jaksa vain ton asian takia ottaa palkatonta vapaata vaan muutaman minuutin homman takia!
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

vardenji kirjoitti:Jos noin on, en kyllä jaksa vain ton asian takia ottaa palkatonta vapaata vaan muutaman minuutin homman takia!
Mihin sitä vapaata tarvitaan :smt017 ? Mä tulostin ja täytin eilen paperit, ei täyttämisessä tosiaan kauan mennyt. Nyt ovat jo postissa.
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Koska lähin käytettävissä oleva tulostin löytyy kunnantalolta niinkun maaseutuviranomanenkin. Mun oma kone ei edes avaa tota tiedostoo, enkä hallitse noiden ohjelmien asentamista. Kone oli taas vaihteeks korjattavana isoveljellä, kun yritin asentaa ite :-"
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Soita sille maaseutuviranomaiselle että lähettää sulle tarvittavat lomakkeet.
Vastaa Viestiin