Meillä aloitti taas tänä keväänä hanhet kotileikin kuten viime keväänäkin enkä ole juuri uhrannut ajatustakaan niiden touhuille koska aiemmin munat eivät ole olleet hedelmöittyneitä. No, tänään sieltä sitte kuului piipitystä pesästä eli jotain sinne ainakin on kuoriutunut. Vaan onpahan ongelmallista ku en yhtään tiedä että mitä tekisin niille nyt. Erotetaanko ukkohanhi pois? Se vahtii koko ajan naaraitaan ja pesiä ja naaraat hätääntyy kun uros ei ole paikalla ja minä menen pesän lähelle. Tosi hankalaa edes päästä kurkkaamaan mitä siellä pesässä on. Pelottaa mennä sinne härppimään kun polkevat vielä poikaset hätääntyessään. Nämä eivät ole kovin kesyjä.
Tahtoisin kuulla kokemuksia hanhien haudonnoista, nimenomaan niiden itse hautoessa. Miten olette toimineet, minkälaiset vesiastiat ja mitä ruokaa poikasille?
Apua, hanhenpoikasia!
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Apua, hanhenpoikasia!
Onnittelut poikasista!
Meidän skånepariskunnalla oli poikaset viime kesänä, 4 pikkuista. Ruokimme niitä Pikku-Punaheltalla ja kauroilla. Ne alkoivat sitten laiduntaa kesän aikana.
Ei me menty pesään katsomaan, kuinka monta poikasta siellä oli, hanhemme eivät ole kovin kesyjä. Itse ne ne hoitivat, huolehdittiin, että oli vesiastioita siellä ja täällä, että kaikki saivat vettä, kun oli niin kuuma. Isä-hanhi oli mukana ihan normaalisti. Laitoin kiviä mataliin juoma-astioihin, mutta aika nopeasti ne alkoivat uiskennella lasten kylpyammeessa, kunhan pääsivät reunan yli!
Vanhemmat vahtivat pikkuisiaan tosi tarkasti, ei päästy lähellekkään!
Kuvia:
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=14&t=8537
Meidän skånepariskunnalla oli poikaset viime kesänä, 4 pikkuista. Ruokimme niitä Pikku-Punaheltalla ja kauroilla. Ne alkoivat sitten laiduntaa kesän aikana.
Ei me menty pesään katsomaan, kuinka monta poikasta siellä oli, hanhemme eivät ole kovin kesyjä. Itse ne ne hoitivat, huolehdittiin, että oli vesiastioita siellä ja täällä, että kaikki saivat vettä, kun oli niin kuuma. Isä-hanhi oli mukana ihan normaalisti. Laitoin kiviä mataliin juoma-astioihin, mutta aika nopeasti ne alkoivat uiskennella lasten kylpyammeessa, kunhan pääsivät reunan yli!
Vanhemmat vahtivat pikkuisiaan tosi tarkasti, ei päästy lähellekkään!

Kuvia:
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=14&t=8537
Re: Apua, hanhenpoikasia!
Älä ota ukkoa pois! Se osallistuu jälkikasvunsa hoitoon siinä missä puolisonsa. Mulla meni viime vuonna haudonta plörinäksi ja ostin minnimannilta kolme poikasta, hienosti adoptoivat poikaset omikseen
Onnea pikkuhansuista

Onnea pikkuhansuista