Tipun hinta

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
epuna70

Tipun hinta

Viesti Kirjoittaja epuna70 »

Missä haarukassa on suomalaisten maatiaiskanarotujen hinnat tipuilla ja kananuorikoilla? :smt017
saralele

Re: Tipun hinta

Viesti Kirjoittaja saralele »

minä olen maksanut 10-15e muutaman viikon ikäisistä..
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Kun sukupuolet erottaa 3-4 viikon iässä, maatiaiskanojen hinta on kait yleensä 25-35 € ja hinta nousee siitä iän myötä. Nuoret kukkotiput lähtee usein vitosella tai kaupan päälle. Moni muukin asia vaikuttaa toki kanan hintaan, joku haluaa myydä säilytykseen kanoja halvemmalla, joku pyytää enemmän rodun harvinaisuuden takia jne. Myyntiaika ja paikkakuntakin vaikuttaa.
saralele

Viesti Kirjoittaja saralele »

Taisin parista tirpasta maksaa 20e kpl, parin viikon ikäisistä :smt001
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Ekat sekarotuiseni ostin 1e kpl nuorikoina ja nyt orppipariskunta vähän vaille vuotiaana 50e. Mielipide asiasta, että laadusta maksan mitä pyydetää, mutta ekojen kanojen myötä tuli myös väiveitä ja runsaat poikaskuolemat(oudoista jaloista puhumattakaan), joten olivat ihan hintansa väärti. Rakas lemmikki toi viimeinen elossaoleva niistä on! Hautoo jos huvittaa, munii kun haluaa eikä tykkää ihmisistä :smt005 kesällä 4 v.
epuna70

Ok, olen siis saanut omat piikkiöläiseni todella kohtuuhintaan! :smt048
kanamari

Viesti Kirjoittaja kanamari »

mie oon pyytänyt ihan pienistä 5 € kappale, nuorikot 20 € kappale ja aikuiset kanat 35€ kappale. Kyse on Iittiläisistä maatiaisista. Meneeköhän aikuiset liian halvalla?

Jotenkin tuntuu et ihmiset pitää noitakin hintoja liian kalliina kun kaupungista saa isosta kanalasta hybridejä 6€/kpl.. Ja munia tulee kuin tykin suusta päivittäin sen yhden kesän ajan..

Mutta laatu maksaa ja ihan kesäkanoiksi en edes halua kanojani myydä..
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Kanoja myydään muihin lemmikeihin nähden erittäin halvalla. Hybridit on tuotantotavaraa, jos näin voi sanoa elävästä eläimestä, ja mun kokemuksella lyhytikäsiä maatiaisiin nähden. Niistä en minäkään paljoa maksaisi, mutta puhdasrotuisesta maatiaisasemassa olevasta kanasta maksaisin hieman enemmänkin. Tosin harvinaisia säilyttäjiä kaipaavia rotuja kai tarttisi halvemmalla myydä jotta rotu leviäisi. Onhan näistä täällä puhuttu, mutta hintoja ei pahemmin kai oo mainittu. Kanaanhan pätee kans että kallista kanaa ei ihan heti huvin vuoks vaan hankita lasten leluks kerrostaloihin( :smt002 )
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

vardenji kirjoitti:harvinaisia säilyttäjiä kaipaavia rotuja kai tarttisi halvemmalla myydä jotta rotu leviäisi. Onhan näistä täällä puhuttu, mutta hintoja ei pahemmin kai oo mainittu
No mä ajattelisin justiin päinvastoin; korkea hankintahinta nostaa ostokynnystä eli ostaja todennäköisemmin sitoutuu yhtä lailla säilyttämään kantaa/rotua kuin hoitamaankin eläimensä hyvin, kuin jos hankinta tehdään hetken mielijohteesta halvan hinnan houkuttelemana. Maatiais- tai rotukanoja ei kukaan kasvata määräänsä enempää, kysyntään vastaamisessakin tulee rajat väkisinkin jossain kohtaa ja aika piankin vastaan.
Laatu saa, ja pitää maksaa!
kaakatin kirjoitti:3-4 viikon iässä, maatiaiskanojen hinta on kait yleensä 25-35 € ja hinta nousee siitä iän myötä. Nuoret kukkotiput lähtee usein vitosella tai kaupan päälle.
Mun mielestä varsin asiallinen hintahaitari.
epuna70

Vaikka minä sainkin piikkiöläistipuni edullisesti, niin hoidan niitä takuuvarmasti yhtä hyvin kuin jos ne olisivat olleet puolta kalliimpia - tosin silloin olisi ehkä jäänyt kokonaan aloittamatta! :smt018 Ei mitään kesäkanoja, vaan tärkeitä lemmikkejä, kanamaiseen tapaan. :smt054
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Jos ei tuhansien eurojen hinta koirissa, tai kymmenien tuhansien hinta hevosissa vaikuta niiden saamaan hoitoon, niin mitenhän sit muutaman kympin ero tipun hinnoissa??? :smt004
Gisli

Viesti Kirjoittaja Gisli »

Maksoin omista kanasista ja kukkosista 5e/kpl. Olivat silloin n.2vk ikäisiä ja sukupuolista ei ollut vielä varmuutta. Ovat ihan puhtaita tyrnäväläisiä, mutta kaikilla on sulkajat. Tuo hinta oli minulle kyllä se "ratkaiseva tekijä" kanojen hankinnassa. Toisessa paikassa kun olisi ollut myynnissä silosäärisiä tyrnäväläisiä 35e/kpl. Meille kanat ovat ensisijaisesti lemmikkejä, ja ne saavat lemmikin ansaitsemaa hoivaa ja huolenpitoa, kasvoi niillä sulkia jalassa tai ei. En voi itseäni rikkaaksi sanoa, joten valitsin vaihtoehdoista halvimman. Halpuudesta huolimatta sain terveitä, munivia ja elinvoimaisia tyrniksiä, 4 kanaa ja 2 kukkoa :smt049
Vastaa Viestiin