Siemenseosta viiriäisille?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Siemenseosta viiriäisille?
Mistä ja millaista siemenseosta syötätte viiriäisille? Löytyykö jostain isoja säkkejä? Jos 500 g pussukoita ostaa, niin noi pienet tirpat syö mut vararikkoon.
katsoin, et peippojen siemenseoksia sais tilattuu netistä 25 kg säkeissä, hintaa 40+ e. Oisko semmonen hyvä viiriäisille?
tai sit oisko kellään vinkkiä Turun suunnalla olevasta liikkeestä, josta sais ostettuu siemenseoksia?
katsoin, et peippojen siemenseoksia sais tilattuu netistä 25 kg säkeissä, hintaa 40+ e. Oisko semmonen hyvä viiriäisille?
tai sit oisko kellään vinkkiä Turun suunnalla olevasta liikkeestä, josta sais ostettuu siemenseoksia?
Re: Siemenseosta viiriäisille?
Mun viirut syö ihan kanojen kasvatusta tai rihla balancea, alle 20€ 40kg
Seeprapeippojen ja kyyhkyjenkin siemenseosta olen antanut mutta harvemmin. Molempia ostan 20 kg.n säkeissä.
Eli peippojen siemeniä saa isoissa säkeissä, mutta usein tilaustuote, muutamalla töötillä tuollainen säkki kestää ikuisuuden, mutta mulla neitokakdutkin tykkään siitä, oman sapuskansa rinnalla.

Seeprapeippojen ja kyyhkyjenkin siemenseosta olen antanut mutta harvemmin. Molempia ostan 20 kg.n säkeissä.
Eli peippojen siemeniä saa isoissa säkeissä, mutta usein tilaustuote, muutamalla töötillä tuollainen säkki kestää ikuisuuden, mutta mulla neitokakdutkin tykkään siitä, oman sapuskansa rinnalla.
Mistäköhän noita isoja säkkejä sit saa? Kävin tänään maatalouskaupassa ja lemmikkieläinliikkeessä, kummassakaan ei ole edes tilaustuotteena?
Lemmikkieläinliikkeistä, mutta varmaan pitäisi olla enemmän lintuvalikoimaan suunnattu liike, koska ei noita isoja säkkejä ole joka lemmikkitukussa.
Täällä Tampereella on enemmänkin valinnan varaa, mutta olisiko teidän suunnalla Faunatarta, Euro Pettiä, Lemmikkujuttua ym?
Eli sellainen jossa myydään ainakin jotain lintusia (unduja, peippoja) ihan Mustista ja Mirristä ei varmaan löydy (en oo ihan varma, en ole enää töissä siellä) Riippuu siis ihan mistä tukuista noi liikkeet lintujen ruokansa hommaa.
Tsemppiä metsästykseen
Mutta hyvin ne viirut pärjää toki ilmankin
Täällä Tampereella on enemmänkin valinnan varaa, mutta olisiko teidän suunnalla Faunatarta, Euro Pettiä, Lemmikkujuttua ym?
Eli sellainen jossa myydään ainakin jotain lintusia (unduja, peippoja) ihan Mustista ja Mirristä ei varmaan löydy (en oo ihan varma, en ole enää töissä siellä) Riippuu siis ihan mistä tukuista noi liikkeet lintujen ruokansa hommaa.
Tsemppiä metsästykseen

Tuolla verkkokaupassa näkyi olevan 20 kg:n säkki peippojen siementä. Postikulutkin vain 4,90€ aina 35 kiloon saakka
http://www.24pets.fi/index.php?option=c ... 1&Itemid=1

http://www.24pets.fi/index.php?option=c ... 1&Itemid=1
Tilasin sit Lemmikkiexpressistä, tuli kg-hinta edullisemmaks. 25 kg:n säkin tilasin. Kyl nyt viirujen kelpaa 

Mä oon syöttänyt pikkupunaheltan rinnalla ihan omaa siemen sekotusta. Olen koonnut siihen ainekset ihan perus citymatketista. esim ohra rouhe, hirssi, pellavansiemen, kuorellinen seesamsiemen, 4vilja suurimoita ja soija rouhre, niin ja peippo sekotusta. Täydennän aina kun keksin jotain lisättävää. Hyvin se on maistunut. Niin ja sit ihan herkkuna vielä jauhomatoja( niitä saa eläinkaupoista). Madoilla olenkin sitten kesyttänyt ne sellaisiksi että pyppivät syliin kun avaa häkin.
Mulla taas on ongelma toisin päin - tammikuussa 2010 ostettu pikkupunaheltta loppui juuri
Enkä ole kovin halukas ostamaan yhdelle viirulle 40kg säkkiä... niin pohdin mitä voisin ruokkia sille PIENESTÄ pussista. Eli voisko viirullekin antaa ihan vain siemenseosta? Kalkkia tietty lisäksi, mutta pitäisikö sitten antaa lihaakin jos vain siemenseosta kipossa? Olen antanut omista keittiön pusseista lisäksi jotain ryynejä sekä hiutaleita, leseitä, mitä ne nyt ovat.

Enkä ole kovin halukas ostamaan yhdelle viirulle 40kg säkkiä... niin pohdin mitä voisin ruokkia sille PIENESTÄ pussista. Eli voisko viirullekin antaa ihan vain siemenseosta? Kalkkia tietty lisäksi, mutta pitäisikö sitten antaa lihaakin jos vain siemenseosta kipossa? Olen antanut omista keittiön pusseista lisäksi jotain ryynejä sekä hiutaleita, leseitä, mitä ne nyt ovat.
Mitä on rihla balance ja missä sellaista myydään?
Mä olen pienemmälle viiriäisporukalle aikoinaan myös syöttänyt ihan omaa siemenseosta marketista - jauhohyllystä löytyy vaikka mitä
Valkuaista hernerouheesta (vaikka sitä en ole nähnyt enää pitkään aikaan missään?!) tai soijarouheesta. Erilaisia viljoja ja siemeniä, ohrarouhetta, vehnärouhetta, ryynejä, tattaria, pellavaa. Eläinruokahyllystä siemenseosta lisäksi. Jos haluaa lisää valkuaista dieettiin, niin tarjoaa välillä kananmunaa keitettynä, raejuustoa tms.
Mä olen pienemmälle viiriäisporukalle aikoinaan myös syöttänyt ihan omaa siemenseosta marketista - jauhohyllystä löytyy vaikka mitä

Suomen rehun kanojen täysrehu, myydään ainakin Agri marketeissa.siimis kirjoitti:Mitä on rihla balance ja missä sellaista myydään?
http://www.suomenrehu.fi/548.html?tid=1 ... %A4ysrehut
Tuo on munitusrehua kevyempää, rasvaa ja proteiineja vähemmän. Tehotuotannossa käytetään munituksen loppuvaiheessa, hillitsee munien kasvua. Mun kanojen munien kokoon ei ole vaikuttanut millään lailla. Tosin ne syövät paljon muutakin, plus, että eivät ole tejotyttöjä