Nuo kanat nököttää orrella pitkin päivää?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
jenjen
Nuo kanat nököttää orrella pitkin päivää?
Kummalliseen tilanteeseen oon nyt törmännyt, varmaan viikon verran oon yllättänyt kanat nököttelemässä orrelta, kaikki nätisti vierekkäin. On eri orsi missä nukkuvat, mutta siinä nuo istuskelee. En tiedä mikä niihin on iskenyt, toki muutoksia on tapahtunut, niinkuin jo aiemmin oon kertonut, on valta vaihtunut, ja tällä hetkellä kanalan kunkkuja ovat kaksi nuorta kukkopoikaa, jotka kaikella todennäköisyydellä kilttasivat isäpappansa. Samoin meidän "johtajakana" istuu pesässä hautomassa, mutta en sitten tiedä, aiheuttaako tälläiset kanoille niin suurta päänvaivaa? Kummastuttaa vaan, että mikä on homman nimi, yleensä eivät ole orrella istuskelleet päiväsaikaan.
-
Ehtoo-onni
Re: Nuo kanat nököttää orrella pitkin päivää?
Ehkä kanat välttelevät kukkopoikia. Eivät halua alistua poljettaviksi, joten orsi on turvallinen paikka.
-
jenjen
No aivan... Tää oiskin varsin looginen selitys. Mun pitäisi mutenkin laittaa tuo toinen kukkopoika pois, ettei tuu missään vaiheessa toista veristä sotaa. Ja sais kanatkin jonkinlaisen järjestyksen siihen, että kuka on se boss ja pääkukko talossa.
-
Tirppa
Meillä kanssa kanat nököttivät orrella pitkin päivää, kun oli liikaa noita nuoria viriileitä kukkoja tuolla joukossa
Muutamaan otteeseen näin kun kana tuli orelta alas ja kukot vuoron polkivat samaa kanaa...sääliksi alkoi kanoja käymään ja ylimääräiset kukot lähti
Nykyään on rauha maassa ja kanatkin uskaltaa liikkua lattialla ilman pelkoa joukkoraiskauksesta
Nykyään on rauha maassa ja kanatkin uskaltaa liikkua lattialla ilman pelkoa joukkoraiskauksesta