Pakko antaa periks!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
kanamummo

Pakko antaa periks!

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Jäärä kana päätti hautoa näillä kylmillä! Onhan siellä kanalassa toki öljytäytteinen patteri, mutta...
Nökötti sitten pesässä viikon päivät enkä enää raaskinu poiskaan ajaa. Siirsin sen eilen hir-vit-tä-vän näköseen haudontasviittiin jonka kiireessä ja flunssassa rytistin, pistin oven kiinni ja nyt jännättää mennä kurkkimaan, onko frouva pelannut munilla vaan jalkapalloa vai onko asettunut paikoilleen.
tupis

Re: Pakko antaa periks!

Viesti Kirjoittaja tupis »

Ei siinä muu auta, jos ne sen pään ottaa :smt003 Toivottavasti kaikki menee hyvin :smt023
Böödi
nuorikko

Viesti Kirjoittaja Böödi »

Sama täällä, kolmas kana hautoo ja kahdella jo tipit. Patteri mullakin kanalassa, tirpat äkkiä käyvät syömässä
ja kiirusti emon alle lämpöseen.
Alhoja, silkki, valkohuntu, orpington ja paduan.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

No, olikos kanamummon kanalle uusi haudontasviitti kelvannut vai menikö jalkapalloiluksi?
Huoh! Mun on kai kanssa annettava periksi, kun kolme "kottaraista" eli kääpiökanaa on tipukuumeessa. Kimpassa nyhjäävät ja toisiaan koettavat ohjailla mahojensa alle, kun munat olen kerännyt pois.
Xaus

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Mulla on kans kana viihtynyt koko päivän pesässä. Ei vielä "turpoa", mutta käsille käy, jos munia koittaa alta. Saas nähdä, alkaako hautoa.
kanamummo

Tää rakkarikana oli murtautunut sviitistä pihalle ja kökötti taas siinä pesässä jonka olin laskeskellut olevan toisten munintaa varten. No, antaa kykkiä siinä. Luonnetta näillä piisaa!
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Meillä kökki orppi viikon tyhjässä pesässä, laitoin munat alle, kolmen päivän jälkeen alkoi jalkapallon pelaaminen joten otin ne eilen pois ja kana oli orrella illalla. Tämä sama kana sössi viime kesänäkin kummatkin haudontansa, silloin meni vielä nuoruuden piikkiin, saa nähdä jaksaako keväämmällä istua loppuun asti. Mun puolesta vois tyytyä vain munimaan, siinä hommassa tosi hyvä, tasaiseen tahtiin pukkaa 6 munaa viikossa.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
kanamummo

Loppu hyvin kaikki hyvin!
Meillä on nyt alivuokralainen kellarissa. Kanalassa elämä oli niin vilkasta että joku tuli aina kyöräämään hautojaa pois, ja se munintapesä jonka mä rakensin varalle, oli niin susiruma, jotta kanatkin pelkäs ja tukkivat munimaan hautojan kans samaan :smt005
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Vastaa Viestiin