Lisää ankkoja?????
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Lisää ankkoja?????
Ankkapariskunnan kanssa olen syksystä asti pärjäillyt ihan mukavasti. Naaras munii uskollisesti munan joka päivä vaikka tiedän että taukonsakin jossain vaiheessa pitää.
Siitä ei mulla kokemusta, miten ankat suhtautuisi lauman lisäykseen. Käykä "haaremi", jos toisen naaraan hankin sinne, tai sitten toisen parinkunnan samaan tilaan. Mites on käytäntö, tai jos sitten kanojen puolelle toinen pariskunta???????????
Siitä ei mulla kokemusta, miten ankat suhtautuisi lauman lisäykseen. Käykä "haaremi", jos toisen naaraan hankin sinne, tai sitten toisen parinkunnan samaan tilaan. Mites on käytäntö, tai jos sitten kanojen puolelle toinen pariskunta???????????
Re: Lisää ankkoja?????
Minullakin oli syksyllä ensin vain kolme ankkaa; kolme naarasta -talvella sain joukkoon kukon ja emännät ensin muutaman päivän ´komentelivat`yksi jopa röykyyttikin Kalle parkaa, mutta kyllä ne jo muutaman päivän päästä hyväksyivät tulokkaan joukkoonsa. Nyt Kalle jo selvästi johtaa naaraslaumaansa. Ei kait ne ankat kuitenkaan niin kovasti reviiriään puolusta että hengenvaaraksi toisilleen olisivat...?
Naaraita kannattaisi olla enemmän kuin koiraita, koska koiraiden paritteluyrityksiä satelee muuten turhan tiuhaan jokaiselle naaraalle. Ja ankoilla esiintyy "joukkoraiskauksia" eli useampi koiras saattaa yrittää polkea samaa naarasta yhtäaikaa. Tämä saattaa johtaa naaraan hukkumiseen tai vahingoittumiseen 

Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Tuota joukkoraiskausta kyllä ilmenee
, mutta näyttää ilmenevän vaikka eukkoja olisi yllin kyllin. Yksi ukko hyppää selkään, niin muiden on samaa tytsyä kanssa just samaan aikaan haluttava, vaikka lähistöllä pörrää useita muitakin naikkosia...ei ymmärrä...Kalkkunoilla on tuota ihan samaa...
Mun ruotsinsininen otti ja kuoli, todennäköisesti vanhuuteen, oli jo iäkäs herra. Jäljellä on yksi tavallinen ukko ja yksi juoksija. Juoksija on kyllä siitä mukava, että ei harrasta tuollaista sikailua lainkaan. Aku saa ihan rauhassa hommailla, juoksija näyttää polkevan (ainakin mun aikana) vain omaa juoksijaa naikkostaan

Mun ruotsinsininen otti ja kuoli, todennäköisesti vanhuuteen, oli jo iäkäs herra. Jäljellä on yksi tavallinen ukko ja yksi juoksija. Juoksija on kyllä siitä mukava, että ei harrasta tuollaista sikailua lainkaan. Aku saa ihan rauhassa hommailla, juoksija näyttää polkevan (ainakin mun aikana) vain omaa juoksijaa naikkostaan

Meillä kans toivottavasti tää lauma saa jatkoa tässä kunhan munat kuoriutuvat ja tiput ensin kasvaa..
Tässä kanssa itsekkin mietin, että miten nää suhtautuu uusiin ja toisinpäin. Meillä kun vielä pupu on näiden vanhempien seurana pomppimassa
Tässä kanssa itsekkin mietin, että miten nää suhtautuu uusiin ja toisinpäin. Meillä kun vielä pupu on näiden vanhempien seurana pomppimassa

Lisää kvaakkuja meille <3
Meille muutti muutama päivä sitten pari naaras ankkaa lisäksi meidän Repen ja Rebeccan seuraksi
nyt sitten nämä kaksi uutta kvaakkua Justiina ja Miina yrittävät käydä Rebeccan kimppuun
,mutta onneksi Repe hoitaa hommat ja puolustaa (paimentaa näitä uusia rouvia) Rebeccaa .On se niin ihanan näköstä kun on ankka laumassa elämää..ties vaikka tipusiakin saatas keväällä
niin ja meidän Rebcca alkoi muuten munimaan 7.2.2011 on muuten hyvänmakuisia munia 

Re: Lisää kvaakkuja meille <3
Ai teilläkin on Rebekka-niminen ankka!
Meillä on kanssa. Ja aiotaan ottaa naaras ja pari lisää, kun Typy tyttönen on ankkojen vihreillä lammeilla!

Ankkoja, kanoja ja lampaita.