Miten kauan itse kuoriutuminen kestää? kuvia?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Hansu

Miten kauan itse kuoriutuminen kestää? kuvia?

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Meillä taisivat ekat kaksi ensikertailaissilkeille (toukokuussa täyttävät vuoden) laittamani munat tuhoutua :smt009 . ELämää niissä olin läpivalaisun mukaan ja tänä aamuna oli toisen munan toiseen päähän tullut särö... Nyt kurkkasin illalla kanan alle ja se muna oli toiselta puolelta kokonaan ilman kuorta, mutta se kalvo paikallaan ja ihan rutussa :shock: . EI sieltä mitään tipua näkynyt :smt009 . Onko tuo emo ''istunut'' sen lyttyyn? Ekakertalaisiahan nuo ovat...istuneet marraskuun lopulta pesässä... Nyt h-hetkellä toinen silkki siirty toiseen pesään ja tämä uskollisempi hautoja hautoo näitä kahta...

Miten paljon se kuoriutuminen voi siitä 21 päivästä ''heittää''? Meillä tuli sunnuntaina täyteen tuo 21 päivää... Mutta tosin kun hautoivat kimpassa, niin välillä muna saattoi olla siinä kanojen välissäkin :smt017 .. Lämpimässä toki, mutta ei nyt ihan samassa lämmössä kuin jos olisi siinä paljaan nahan alla...

Huoh...harmittaa, vaikka asennoiduinkin niin etteivät vielä klaaraa tuota...lapsille ainakin iso pettymys. Ja olisi NIIN halunnut niiden lopettavan hautomisen. Siksi lähinnä nuo munat sinne alle tyrkkäsin... Niin ja muuten ei tuolta mitään piipitystäkään kyllä kuulu... MIlloinkas siivoan pesän ja lasken mamman muiden joukkoon? (VAikka eihän se mihinkään mene, kun istuu lättynä pesässä :smt013 )
Hansu

Re: Miten kauan itse kuoriutuminen kestää? kuvia?

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Tänään sitten availin tuon munan ja ihan hienosti kehittynyt poikanenhan siellä oli, kuolleena. EI ollut edes yrittänyt avata kuorta eli lienee kuivinut sinne (?). Nuo emot kun välillä pyörittelivät niitä munia tosiaan siinä toistensa välissä ja ehkä se kehitys siitä viivästyi ja johti kuivumiseen...tiedä häntä. Nyt en oikein tiedä annanko alle uudet munat (kun ei tule kun yksi päivässä...) vai pimennänkö koko kanalan ja koitan katkaista tuon hautomakuumeen. Tuo innokkaampi kun oikeasti alkaa olemaan ihan maaninen :smt009 . Pysyisi nyt hengissä (voiko ne oikeasti kuolla tuohon hautomiseen?) ja hautoisi sitten kesämmällä, kun ilmankosteuskin suurempi...
Vastaa Viestiin