OT: meillä on siis vain yksi ilmiskana, kohta vuosikas ja eilen huomasin, että sille on sulkasadon myötä tullut pikkuruisia sulkia varpaiden väliin! Kuoriutunut ja kasvanut meillä täysin sileäkinttuisena.
Kaneli hautoo!!
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Kaneli hautoo!!
Jihaa! Tässä pikkuhiljaa olen odotellutkin uutisia, että mitäs "minun kanalleni" kuuluu! Hyvin on siis pullat uunissa! Laita huoleti tyrnismunia sen alle ja palataan sitten suunnittelemaan kyytiasioita, kun rouva saa adoptiomunansa vieroitettua. Kääk! Minen tartteis kyllä enää yhtään hautovaa kanaa, mutta luvattu mikä luvattu 
OT: meillä on siis vain yksi ilmiskana, kohta vuosikas ja eilen huomasin, että sille on sulkasadon myötä tullut pikkuruisia sulkia varpaiden väliin! Kuoriutunut ja kasvanut meillä täysin sileäkinttuisena.
-
tupis
Omaa saamattomuuttani ja laiskuuttani ja mitäkaikkeamuutasamaansarjaanlittyvää on, että en oo saanu sitä lähtemään minnekkään
Sori, Hilta! Mut nyt on ainaki todistettu, että se hautoo
Ja hyvin se muniikin
Täytyy huomenna kerätä tyrnisten munat sinne alle! Tyhmä minä, kun en tajunnut tämän päivän munia pistää erilleen
Ois saanut jo muutaman munan siitä.
Täytyy huomenna kerätä tyrnisten munat sinne alle! Tyhmä minä, kun en tajunnut tämän päivän munia pistää erilleen
-
Rusina
Öhöm, taitaa olla mun saamattomuuttani, että Hiltan kana on edelleen tupiksella
. Mähän lupasin järjestää sille kyydin. Mutta sitten meille saapui se kaamea kananuha ja tyhjensi mun pään niin että olen unohtanut koko jutun... kyytitarjous on edelleen voimassa. Samoin tupikselle uusi ilmiskukko, heti kun uskallan semmoisen ilman nuhanpelkoa luovuttaa...
* Ryömii pöydän alle häpeämään*
* Ryömii pöydän alle häpeämään*
-
tupis
Ei tartte Rusinan yhtään ryömiä mihinkään häpeilemään
Enpähän mää itekkään oo saanu aikaseks muistuttaa tai ees ottaa yhteyttä, että tasoissa ollaan
Sellasta hiljaiseloa on tämä talvi ollut vähän joka asian suhteen, mutta kevättä kohti uusin voimin
Ja taitaa nyt tuo kyyti vähän siirtyä tai sitte pistetään hautova kana meneen Hiltalle

-
tupis
Nonniin, nyt on eristetty omaan rauhaansa tuo Mymmelikin hautomaan, olipahan sekin kiukkunen
Hermostuksissaan hyppäs pois pesästä ja mennä kaakotti siivet ja pyrstö levällään ja kiros mennessään
Kaheksan munaa se oli jo jemmannut sinne alleen, mutta keräsin ne pois ja pistin yhen tyrniksen munan tilalle, ku vielä ei ollut enempää. Ja sinnehän se tälläyty saman tien munansa päälle niin tärkiänä
Nyt vain munimistuulia tyrniksille, että saa lisää munia Mymmelin alle
MUTTA iso kysymys paremmin tietäville! VOIKO NOITA JO VUOROKAUDEN HAUDOTTUJA MUNIA KÄYTTÄÄ NORMAALISTI, KUN NE EI SIIS OO HEDELMÖITTYNEITÄ?
MUTTA iso kysymys paremmin tietäville! VOIKO NOITA JO VUOROKAUDEN HAUDOTTUJA MUNIA KÄYTTÄÄ NORMAALISTI, KUN NE EI SIIS OO HEDELMÖITTYNEITÄ?
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Peukutuksia hautojille
Juu, voi ne vuorokauden haudotut munat käyttää. Jotkut käyttävät jopa viikon haudotut, tyhjät munat leivontaan ja ne kuulema vatkautuvat erinomaisesti
Juu, voi ne vuorokauden haudotut munat käyttää. Jotkut käyttävät jopa viikon haudotut, tyhjät munat leivontaan ja ne kuulema vatkautuvat erinomaisesti
-
tupis
Nyt on eka tyrnistipunen kuoriutunut
Keltainen tipu, jolla ruskea "merkki" päässä. Kuvia en saanut, kun ei ollut kameraa mukana, enkä osannut odottaa kuoriutumista vielä tänään. Vasta perjantaina on "laskettu aika"
Neljä munaa Hopean alla vielä oli, joten odotellaan rauhassa

-
tupis
-
harrastaja
Onnea
aikun minäkin pääsisin noin pitkälle
vasta aloittelevat ja mitä lie harjottelevat
Alisan muori ainoastaan kiltisti kököttää 
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Paljon onnea pikkuisista!
(VoiVoi...ei pitäisi näitä tipujuttuja lukea...saattaa tulla itsellekin tipukuume
)
(VoiVoi...ei pitäisi näitä tipujuttuja lukea...saattaa tulla itsellekin tipukuume
-
helleena
Onnea tipusista
. Tossa alimmassa kuvassa on kyl mammakanalla oikeeta äitiyden onnea. Kattokaa tuota ylpeyden ja onnen pilkettä simmussa
. Aivan ihana.
-
tupis
Kiitos onnitteluista
Mä oon ihan onnesta soikeana, sillä tänään on kuoriutunut vielä neljäs tipu
Se on tuossa kuvassa tuo kaikkein ruskein. Mutta KAUANKO annan viimeisen kuoriutumattoman munan olla vielä alla? Tipuista eka kuoriutui siis keskiviikkona, toiset kaks torstaina ja vika tänään. Odotettu kuoriutumispäivä oli tänään. Kana selvästi kyllä vielä hautoo tuota yhtä munaa, mutta on vähän hädissään, kun pitäisi samalla paimentaa muita ja nuo kolme ensimmäisenä kuoriutunutta alkaa olla jo aika vallattomia

-
tupis
No eipä tarvinut kauan miettiä, kauanko viimestä munaa kannattaa pitää alla, sillä tänä aamuna VIIDESKIN tipu oli kuoriutunut
Hyvin on kukko Sir Lancelot hoitanut hommansa
Viisi munaa ja viisi tipua
Ja ainakin tällä hetkellä näyttää, että kaikki tiput on sulkajalattomia
Uusin tipu on tuo vasemman puoleisin, joka seisoo pää pystyssä.

Uusin tipu on tuo vasemman puoleisin, joka seisoo pää pystyssä.