kalkkujen agressiivisuus
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: kalkkujen agressiivisuus
Kyl ne vissiin alussa ainakin oli vähän hitaampia mutta tuo kaipaa nyt vähän kokeneemman kasvattajan lausuntoa mulla kun ei oo ku yhden hautoma kerran kokemus kalkuista 

Millasii noi villikalkkunat on? Oisko paha tikki, jos haluisin ostaa sulta muutaman munan parin kk:n kuluttua, jos ilkeis laittaa yhden-kaks villikalkkunaa noitten pronssien kanssa. Vai teenkö kauheen roturisteytysvirheen?
No oikeestaan en ole juurikaan eroa huomannut pronsseihin. Ja näitähän on käytetty joskus amerikassa tuomaan uutta verta pronsseihin. On näillä kuulemma vähän pitemmät jalat, kevyt rakenteisempia ja värityskin ehkä hieman eri mutta sehän riippuu iha yksilöstä. Ja mun kalkuissa esiintyy sitten myös valkoisia yksilöitä (en tiedä mistä tämäkin väri näihin ilmestyi
) En tiedä muniiko kalkku enää silloin mutta jotenkin aion nyt kuitenkin näitä munia hautoa joten poikasia luultavasti tulossa myyntiin jos vaan haudonnat onnistuu.
Ja ne olisi sitten kaikki samasta pariskunnasta joten ei saisi saada poikasia keskenään vaan risteyttää pitäisi. Olen itsekin ajatellut että pitää hankkia pronsseja jotta saan uutta verta jos kalkkunan pito vielä kesän jälkeen mulla jatkuu. 

Hmm. joo, mä voisin vaiks vaihtaa yhteen pronssiakkaan, en kait mä kolmee pronssiakkaa sit tartte, jos tulis vaiks yks villiakka sinne kans.
Mut katellaan, nii ja tuleehan mulla nyt toivottavasti noit pikkasii tuolta koneesta vajaan 4 vkon kuluttua. poikasvaihto? Ollaan niin lähekkäinkin.
Mut katellaan, nii ja tuleehan mulla nyt toivottavasti noit pikkasii tuolta koneesta vajaan 4 vkon kuluttua. poikasvaihto? Ollaan niin lähekkäinkin.
Oli ne kalkkunan munat hitaampia kehittymään, älä hätäile.
Aika hurjia kalkku tappeluita hui.. mulla on kaikki ja suloisesti sekaisin. Ainoa minkä olen huomannut on että uros nostelee joskus kanoja niskasta, pois tieltä tyyliin. Mutta jättää ne kyllä rauhaan sitten. Naaraat käyttäytyy edelleen ihan sopuisasti kanaparven seassa.
Minuakin fasunen kiinnostaa muutama villikalkkunan muna. Kunhan nyt käynnistän nuo haudonnat taas. Pronsseja mulla on , yksi valkoinen butti naaras.
Aika hurjia kalkku tappeluita hui.. mulla on kaikki ja suloisesti sekaisin. Ainoa minkä olen huomannut on että uros nostelee joskus kanoja niskasta, pois tieltä tyyliin. Mutta jättää ne kyllä rauhaan sitten. Naaraat käyttäytyy edelleen ihan sopuisasti kanaparven seassa.
Minuakin fasunen kiinnostaa muutama villikalkkunan muna. Kunhan nyt käynnistän nuo haudonnat taas. Pronsseja mulla on , yksi valkoinen butti naaras.
Mulla on tähän asti ollu kalkkuna pariskunta keskenään tuolla siirtotallissa ja sinikorvafasut siinä samassa tilassa omassa kopissaan. Eilen oli sit fasut päättäny hajottaa verkon ja olivat menneet kalkkujen puolelle. Hyvin siellä näyttävät tulevan toimeen, samalle ruokakupille aamulla tulivat kaikki eikä mitään nokkimista ollu. Einari kalkkuna on jopa tyytyväisen olonen kun hänen laumansa kasvo yhtäkkiä kahdella tyttöfasulla
Seurailen nyt tilannetta mutta jos tulevat hyvin juttuun niin puran fasujen karsinan nin saavat koko tilan käyttöönsä 

Mä nyt laitan tähän aiheeseen, vaiks kyse ei ookaan aggressiivisuudesta. Läpivalaisin nyt munat uudelleen ja 6 munassa näky alkio. En kyl sitä yhtä munaa sieltä vielä viskaa pois, jos se on vähän hitaampi vaan ku muut. muissakin näky alkio, kun "hölskytti" sitä munaa, eli ovat reilsti hitaampi ku kananmunat.
Hyvä että on lähtenyt itämään munat. Saas nähdä miten mun käy kun joudun vielä suorittamaan kalkkunoiden haudonnan tolla saamarin covatutolla ennen kuin octagon 20 ECO saapuu
Toisaalta viimeksi sain covatutto 16 koneella 100% hedelmöittyneistä munista kuoriutumaan joten jos nytkin olisi onnea matkassa 

Viimeksi muokannut fasunen, 15 Tammi 2011, 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä kyl fasunen varaan sulta jo nyt, et oon kiinnostunut ostaan 1-2 poikasta. Katotaan sit, et mitä ja kuin monta tulee.
Juu täytyy toivoa että tulee poikasia. Ajattelin että jos kalkkujen pito jatkuu voisi jättää tän vuoden poikasista pari kanaa ja sitten hankkia niille jostain pronssari ukon 

Juu ninnu on meillä se akka samassa ja tuntuu et liehittely akan ympärillä on kiivaampaa.
Pullistellaan ja röyhistellään. Hauskinta on kun tuo pään väritys voi vaihtua miltei sekunnissa sellaiseksi sanoisinko sinipunaiseksi...
Saattoipa olla että kun kävi tuon tipun kimppuun niin akka oli vieressä (meni multa ohi).
Olin niin hölmistynyt tilanteesta.
Munia ei ole vielä ilmestynyt mutta niitä pikkoin odotellessa
Pullistellaan ja röyhistellään. Hauskinta on kun tuo pään väritys voi vaihtua miltei sekunnissa sellaiseksi sanoisinko sinipunaiseksi...

Saattoipa olla että kun kävi tuon tipun kimppuun niin akka oli vieressä (meni multa ohi).
Olin niin hölmistynyt tilanteesta.
Munia ei ole vielä ilmestynyt mutta niitä pikkoin odotellessa

No nyt laitoin kymmenen kalkun munaa koneeseen ja heti alkoi lämpö nousta ja heittelehtiä kun munat sain sinne.
Ennen munia kaikki oli vakaata. Nyt en sitten ole uskaltanut mennä nukkumaan ja taidan valvoa ainakin pari tuntia vahtimassa konetta (tällä hetkellä näyttää hyvältä). Lisäksi laitan yöllä herätyksen jotta saan vahdittua lämmöt. Toivottavasti munat nyt kestää kun kalkku akkakin meni jo lopettamaan munintansa.
Nyt pitää sitten vaan saada kaikki 100% varmasti vakaaksi sunnuntaihin mennessä kun menen taas kouluun ja kone ja vanhempien hoteisiin. Toivotaan nyt kuitenkin vielä että kaikki menisi hyvin 

Nyt on sitten lämpötasaantunut mutta termostaatti pistää lampun lämmittämään niin epätasaisesti että koneessa on säännöllinen kolmen asteen heitto
Pitikin laittaa nuo munat tuonne koneeseen ennen kuin olin varma että pelittää
Taitaa nyt mennä pilalle koko kalkkujen lisääntyminen. Kaiken lisäksi tämä akka ei viime vuonna suostunut aloittamaan munintaa enää uudestaan koko kesänä lopetettuaan sen kerran. Joten en voi olla varma että se alkaisi nytkään munia enää uudestaan 

](./images/smilies/eusa_wall.gif)