Tässä se tehomaatalous sitten nähdään. Kun yksi tärkeä linkki ryssii, niin tuhannet tilat ovat nyt boikotissa. Ja kukakohan koko "lystin" maksaa?
dioksiinia Saksassa
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
siimis
dioksiinia Saksassa
Uutisissa juuri, että saksalaisista kanoistakin on löytynyt vaarallisia määriä dioksiinia
Tässä se tehomaatalous sitten nähdään. Kun yksi tärkeä linkki ryssii, niin tuhannet tilat ovat nyt boikotissa. Ja kukakohan koko "lystin" maksaa?
-
Rosteri
Re: dioksiinia Saksassa
Ongelma syntyi, kun yksi rehun tuottaja paatti laittaa rehuun "mausteita". Tuottaja teki tuhansia kiloja
rehua, moi muutamalle paikalle, jotka taas myivat eteenpain jne... Ja syntyikin kunnon soppa..
Ihminen tuntuu toistavan omia virheitaan kokoajan uudestaan ja uudestaan... Muistattehan mista
hullunlehman tautikin aikoinaan alkoi? Ja muut ruoka skandaalit..
rehua, moi muutamalle paikalle, jotka taas myivat eteenpain jne... Ja syntyikin kunnon soppa..
Ihminen tuntuu toistavan omia virheitaan kokoajan uudestaan ja uudestaan... Muistattehan mista
hullunlehman tautikin aikoinaan alkoi? Ja muut ruoka skandaalit..
-
vardenji
Historia toistaa itseään. Ahneimmat päättää että viis terveydestä kunhan he saa rahaa... Toiset sitten tietämättään ostavat tollasia myrkkyjä ja menettävät pahimmassa tapauksessa kaiken 
-
Mimm@
Mie luulin että tää on levinnyt suomeenkin kun joku meidän naapuri tuli tänään käymään miun luona, ja halusi väkisin ostaa meidän kanojen munia kun kuulemma kaupasta ei enää uskalla ostaa.. Olin aluksi vähän, että mitä?! mut sit hokasin tän dioksiinijutun. Mummeli vissiin päätti että on parempi ostaa ne munat meiltä, kun eihän sitä tiedä jos suomessakin kohta munissa on jotain myrkkyjä. Lähti tyytyväisenä kotiinsa kahden ison munakennon kanssa.. 
-
jenjen
Mun mies oli ihan paniikissa, ja melkein pakotti mut soittamaan tai mailaamaan kananrehun valmistajille, ettei vaan mekin syötetä kanoille jotain dioksiini-shittaa 
-
harrastaja
Mä olin ite melkein paniikissa kun en uutisten alkua kuullu koko jutusta ja sit lukemaan missä se dioksiini juttu oikein on
-
jetta
Niin ain. Tämä uutinen laittoi minun kanahaaveille taas vauhtia, vaikka mies vielä vastustaakin. On kuin tuolla jonkun motto, emäntä on kuin kuttu tms., jollei tee pahhaa, aattelee kummiskin
.
Sais ainakin luomumunia, kun ite kasvattais kanasia. On ihmisten ahneus huipussaan. Puhuinkin jo nuorille asiasta, jos he olisivat innokkaita asiassa. Mä tietysti kaikkein innokkain oon
.
Tämä munis on kerrassaan ihana foorumi. On kaikenlaista tietoa ja mukava fiilis kaikilla
.
Tahtoo kanoja
.
Sais ainakin luomumunia, kun ite kasvattais kanasia. On ihmisten ahneus huipussaan. Puhuinkin jo nuorille asiasta, jos he olisivat innokkaita asiassa. Mä tietysti kaikkein innokkain oon
Tämä munis on kerrassaan ihana foorumi. On kaikenlaista tietoa ja mukava fiilis kaikilla
Tahtoo kanoja
-
suikku
Aamulehdessä luki, että Suomessa ei ole pelkoa dioksiinista, mutta entäs sitten jos ostaa Liidelin ihanaa Brathwurstia?
-
mik
Ei kait kukaan järkevä ihminen osta liidelistä mitään? kolme kertaa olen käynyt ja aina tyhjin käsin pois. Siellä ei ole ruokaa, ainoastaan eineksiä...
-
suikku
Harvoin minäkin käyn, mutta on siellä jotain sellaista mitä ei naapurikaupassa ole, esim. makkaroita. Mulla kun ei sitä omaa possua vielä ole ... ja saippuantekoon sain joskus halvalla öljyä ym. Ei siellä oikeata ruokaa olekaan. Samaa mieltä.
-
Muusa
Dioksiiniskandaalin ravisuttamasta Saksasta on tuotu Suomeen miljoonia kiloja sianlihaa. Alasaksilaisesta siasta löytyi tiistaiaamuna dioksiinia.
Järkevänä en itseäni pidäkään mutta Lidlin ykkönen on ihan ykköstä saunaolueksi
Herkkuihinhan siellä usein sortuu, niinkuin marinoituihin oliiveihin ja pitaleipiin ja älyhalpoihin ranskanperunoihin ja vegaanisiin suklaisiin joita siellä on hirmu valikoima, mutta on siellä myös ihan hyviä luomuvihannespakasteita laiskalle kokkaajalle... Ja kausitavaroista kaikki työkalut on ihan uskomattoman hyviä hintaansa nähden!
Järkevänä en itseäni pidäkään mutta Lidlin ykkönen on ihan ykköstä saunaolueksi
-
vardenji
Sokerihirmuna ostan liidelistä lähes pelkkää KARKKIA
jota sit ahmin monta päivää.... Ruuista en oikein välitä, kun suomalaista ruokaa saa lähempää. Noihin työkaluihin olen myös tutustunu
JA LEIVOKSIA
mä RAKASTAN LEIVOKSIA! Musta tulee joskus lyhyt ja leveä
Vanha sanonta(alla) kertoo hyvin kuttujen leikkisän luonteen mun mielestä.
Täällä kun tuppaa sekä kuttu että emäntä keksimään kaikkee niin älyvapaata, jotta veljet ja kaverit saa pudistella päätään meidän tempauksille
Toinenkin sanonta on, mutten muista sen tarkkaa sanamuotoo
JOtain sinnepäin et: jossei muuta harmia niin hanki kuttu.
Vanha sanonta(alla) kertoo hyvin kuttujen leikkisän luonteen mun mielestä.