Kalkkunoiden tuplamuninta

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
mik

Kalkkunoiden tuplamuninta

Viesti Kirjoittaja mik »

Mulla on kaks tämmöstä koria kalkkunoilla munintapesänä. Jostain syystä noitten on pakko munia samaan pesään ja näköjään ei haittaa vaiks siellä ois toinen jo munimassa.

Kuvassa vasemmalla Klaara Kalkkuna, oikealla Sofia Tummasiipi:

Kuva

Toi Sofia Tummasiipi munii monta tuntia, eilen luulin sen karanneen, ku näin vaan, et Ukko Pronssi Kalkkuna ja Klaara Kalkkuna olivat kalkkunalassa ja vielä nimetön kalkkuna munimassa. Sit parin tunnin päästä tuoksettoman etsinnän jälkeen Ukko ja nimetön olivat kalkkunalassa ja Klaara munimassa. Mä olin jo ihan paniikissa, ku alko hämärtämään ja Sofiaa ei missään. Sit osu silmään, et tuoltahan pilkisi kaks pyrstöä ja Sofiahan siellä. Miksköhän sen muniminen on alkanut kestään monta tuntia? Alussa noi vaan pyöräytti munan suht nopsaan pesään, mut nyt toi yks tekee munaa kyl hartaasti.

(keksikääpä Klaara Kalkkunan ja Sofia Tummasiiven kaverille nimi. Mä en oo saanut mitään nimeä mieleen tuosta yhdestä.)
ninnu

Re: Kalkkunoiden tuplamuninta

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Jos suunnittelee jälkikasvua :smt002
ninnu

Pitääkö olla kaksiosainen nimi ja käykö kalkkuna hällekkin sukunimeksi? Vai tuollainen tummasiipi-tyyppinen?
ninnu

Sofian ja Klaaran kamulle nimiehdotuksia:
Aada
Aino
Eini
Iida
Hulda
Hilda
Saimi
Valma
Kielo
Olivia
Vieno
Iiris
Siiri
Selma
Ursula
Ulpu
Pulmu
Irmeli
Sohvi
:smt003

Mulla on aina jotain teemoja omissa nimien annoissani kuten kalkkunat: Mauno, Tellervo ,Kaarle, Kustaa, Silvia jne
Tai sitten rodun nimellä alkava kirjain, esim silkit: Seppo, Sakari, Sinikka, jne...
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Mielellään kaksioisainen eli sukunimi kans. kalkkuna voi olla sukunimi. Sofiasta tuli Tummasiipi, kun erotin noi siivistä, ja puhuin Sofiasta ennen nimeämistä tummasiipenä.

Oisko Muori Säävirkku hyvä nimi?
Vastaa Viestiin