Vuoden alun suurin rakkaustarina

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Tarmokas

Vuoden alun suurin rakkaustarina

Viesti Kirjoittaja Tarmokas »

Pakko avautua teille :smt001 .
Meillä olleet äitikanat tipusineen edelleen "kindergartenissa". Joku voi muistaa, kun syksyllä kirjoittelin, että väsytystaktiikalla meidän parven "pää-äiti" ja "varapää-äiti" kimpassa hautoivat ja yhden tipusen hävittyä siirsin ne erikseen hoitamaan vauvojaan. Taisin myös elvistellä kolmella kanavauvalla :smt017 . Mikä nyttemmin on todentunut 1 kanavauvaan ja kahteen kukkoon :smt013 .
No, nämä vaavit on sen meidän pöllökukon jälkeläisiä, joka sittemmin siirtyi mureutumaan pakastearkkuun :smt023 . Tilalle hankin uudet kukot, joita tuli sattuneesta syystä kolme, koska ei oltu varmoja, kuka kukin on ja oli tarkoitus hankkia varmat 2 kukkoa :smt003.

No, kukot on ihan fiksusti kimpassa, mutta se kolmas, jota Harmikseksi värinsä perusteella kutsutaan, on jäänyt tuossa vaimojen hankinnassa nollille :smt022.

Eilen sitten tuo "pää-äiti2 oli ilmeisesti menettänyt totaalisesti hermonsa tuolla kindergartenissa. Hyppeli sanamukaisesti pitkin seiniä :oops: .
Päätettiin siltä istumalta siirtää kanat takaisin isoon kanalaan, koska epäilin noiden elokuisten kukkopoikien olevan osasyy tuohon hepuliin...
Laitettiin siis äitikanat ja Rinsessa ( siis se ainoa pikkukana), vähän sydän kylmäten isoon kanalaan. Toivoen, että äitikanat pitäisi vielä pikkurinsessasta huolta.

Tulihan siitä sanominen, joku isosta kanoista ilmeisesti yritti näyttää Rinssalle paikkansa, mutta loppupeleissä Rinsessalla oli kasa untuvia suussa, joten oli saanut joku jotain takaisinkin :smt021.

Mutta, sitten orrelta alastui Harmis, joka sillä sekunnilla varasi pikkurinsessan itselleen :smt055 .
Ei siis mitään ongelmaa palautumisessa, kiva katsella kun illalla myös Harmis ja Rinsessa kyhjötti orrella kylkikyljessä :smt057 .

Ihan liikuttui itsekin,tuota nuorta lempeä katsellessa :smt038 .
jetta

Re: Vuoden alun suurin rakkaustarina

Viesti Kirjoittaja jetta »

Onnea kanalaan :smt057 . Miten nuo eläimetkin osaavat olla niin inhimillisiä? Mukava on, kun Rinsessa ja Harmis löysivät toisensa. Melkein silmissä näen tilanteen. Juu ja herkistää se, vaikka vaan lukee näitä. Sairaussivuja juuri lukeneena toivotan sinne paljon terveitä päiviä koko porukalle :smt006 .
Maatikko

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

Ai kun ihana tarina! :smt055
Tarmokas

Viesti Kirjoittaja Tarmokas »

Kiitos.
Juu, itsekin vähän yllätyin, kun homma meni niin hienosti :smt001 .
Itseasiassa Harmis on kaapannut nyt myös nämä kaksi äitikanaa typyikseen :smt036.
Nälkä taisi kasvaa syödessä :smt060 .
Enkä ole yhtään pahoillani, sillä Harmis on ehdottomasti väriltään kaunein kukoista, kun siinä on sitä hopeaa mukana....ja nyt sillä on parhaat hautojat kanoinaan :smt041 :smt041 :smt041 .
Toivottavasti se harmaa väri ei viittaa tuhkaan :smt017 .
kuusiaita.com

Viesti Kirjoittaja kuusiaita.com »

Ihana stoori! Kanat on ihmeellisiä ja ihania; mua nauratti eilen illalla hirveästi, kun kanalassa pyörin. Mulla oli purkka suussa ja himmailin siellä lattiatasossa puhallellen purkkapalloja. Yhtä-äkkiä siinä muutaman sentin päässä mun kasvoista oli hirveä yleisö. Kanat oli rivissä katsomassa, että "Hei, kattokaa, mikä tuolla tulee suusta ja häviää sitten". Ykköskana Maire oli ekana tulossa tarkistaan tilannetta ja yritti nokkia niitä mun purkkapalloja. :smt003 :smt003 Että mua nauratti!!!
Vastaa Viestiin