Eli ongelma on nyt seuraava. Mulla hautoo jo kaks viiriäistä, ovat sikin sokin samassa nurkassa muniensa kanssa. Kolme munaa olen poistanut, yksi oli nokittu rikki ja siellä melko valmis kuollut sikiö. Yhden munan poistin, joka oli rikki ja siellä saman kokoinen kuollut sikiö. Kolmannen munan poistin äsken, kuori rikki, mennyt aikasessa vaiheessa kesken ja sisällä hometta! (ja sikiökin, tai verimössöltä se näytti)
Meenkö nyt siivoomaan ton 150 l akvaarion, tuon sen sisälle työhuoneeseen ja metsästän molemmat rouvat sinne munineen? Ei noi saa tuolla viirulassa noit haudottuu, on liian kylmä ja ukot käy niit panemassa ku rouvat hautoo. Mä niin haluisin, et onnistuis tuo luomuhaudonta...
Mitä mä teen noille viiriäisille?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Mitä mä teen noille viiriäisille?
Saattaahan ne viirurouvat nokkaantua haudontapaikan siirrosta ja lopettaa hautomisen, mutta eipä tiput taida noilla 'entisillä eväilläkään' onnistua.
Yksi vaihtoehto olisi rajata niille oma, muista erillinen alue, mutta olikos se niin, että kaivavat pesäkuopan kylmään lattiaan asti? Eli ainakin lattia pitäisi lisäeristää reilusti.
Ehkä siis helpompi kokeilla siirtoa silläkin riskillä, että haudonta tyssää siihen.
Yksi vaihtoehto olisi rajata niille oma, muista erillinen alue, mutta olikos se niin, että kaivavat pesäkuopan kylmään lattiaan asti? Eli ainakin lattia pitäisi lisäeristää reilusti.
Ehkä siis helpompi kokeilla siirtoa silläkin riskillä, että haudonta tyssää siihen.
Meillä on nyt viimeyönä yks viirutipu kuoriutunut. Molemmat hautovat rouvat kököttää nurkassa ja sit kolme muuta akkaa yrittää tunkee sinne väliin. Viirutipu on ainakin vielä hengissä. Meen koht keittään viirunmunia ja varmaan vaan tuuppaan pari keltuaista sinne nurkkaan. Ja sit vaan toivotaan parasta, et rouvat ei liiskaa pikkusta ja näyttää miten syödään. Kylmä ei näköjään pääse tuleen, ku varamammoja on jonoksi asti. Ja loppuviikoksi luvattiin plussa-asteita, eli kriittisin vaihe lienee menee lämpimässä säässä.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Jihaa! Onnea pikkuruisesta tipusta
Ei sillä ainakaan emoehdokkaista pulaa ole 

Onnittelut viirutipusta! Kannattaisikohan laittaa lämpölamppu varmuuden vuoksi? Vai oonko mä vaan hysteerinen.