Ankkojen kylmän kesto

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
pulina

Ankkojen kylmän kesto

Viesti Kirjoittaja pulina »

Mitä olette mieltä kun olen kuullut vähän kahdenlaisia neuvoja. Jotkut sanoo ettei ankkaa voisi pitää nollaa alhaisemmissa lämmöissä, kun taas toiset ovat sitä mieltä että ankka voi paremmin kun se voi olla ulkona läpi vuoden? Kertokaa kokemuksianne. Olisi kiva kuulla miten ankkanne viettävät talven :smt001
ninnu

Re: Ankkojen kylmän kesto

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mun ankat ulkoilee läpi vuoden, mutta sisälle pääsee luukun kautta halutessaan. keväästä syksyyn on ulkona tarhassa yöt, muuten vapaana ja talvisin navetassa yöt. Kovillakin pakkasilla ne mielummin on ulkona, kuin sisällä. Lämmintä vettä kannan niille sitten pihalle.

Uskon, että saavat vaihtelua ihan eritavalla, kun pääsevät ulkoilemaan, kun että möllöttäisivät pakkaskelit vaan sisällä. Ja toinen on tuo vedellä pluttaus. Sisätiloihin en todellakaan niille kantaisi ammeeseen vettä, vaikka betonilattia ja viemäri löytyykin. :smt003
hellu

Viesti Kirjoittaja hellu »

No kun ankkahan on kesysorsa, niin siitä on aika helppo päätellä minkälaisissa olosuhteissa ankka viihtyy.
Kyllä minä olen huomannut että luonnon sorsat -20 asteen pakkasellakin seistä napottavat tyytyväisinä ulkona tai uivat sulissa vesissä.
Meillä viimetalvena, ja se talvihan oli todella pitkään kylmä, ankat halusivat väen vängällä ulos. Hirmu juoruaminen ja kaakatus alko jos ankkoja ei pihalle päästetty, ja pakkasta saatto olla tuo -20 astetta.
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mä luulen että avainasemassa on totuttautuminen, jos ankat eivät ole tottuneet viilenevään ilmaan ja kylmään niin kyllähän etenkin räpylöitä voi palella jos ne yhtä-äkkiä kylmään joutuvat. Tärkeää on se, että niillä on sulaa vettä, ja mä laittaisin olkia tms. lämmikettä jossa ne voivat seisoskella jos räpylöitä paleltaa.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Vastaa Viestiin