Oonko mä noiden hylkiöiden "kukko"?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
jenjen

Oonko mä noiden hylkiöiden "kukko"?

Viesti Kirjoittaja jenjen »

Samaa parvea kukko ja kolome kanaa, liikkuvat vaan yhdessä, ei paljoa ihmiset kiinnosta. Loput eri parvesta tulleet kanaset joukon hylkiöitä, mutta heti kun mä meen kanalaan, ne pyörivät mun ympärillä, perässä ja jaloissa, ja kuopsuttelevat mun ympärillä, tulevat syömään kädestä jne... Muut kanat pysyvät kaukana "meidän parvesta" kun oon paikalla, eivätkä tuu hylkiöitä nokkimaan, paitsi jos joku kanasista lähtöö vahingos vähän kauemmas musta. Yhdistyyköhän tuo parvi ikinä, kun noi kaks kanasta ja pari kukkopoikaa pyörii vaan mun kimpussa? Hyväksytäänkö niitä parveen ollenkaan, kun ovat näköjään ottaneet musta oman parven kukkonsa :smt003
vetehinen

Re: Oonko mä noiden hylkiöiden "kukko"?

Viesti Kirjoittaja vetehinen »

Siihen saattaa mennä parikin viikkoa, ennen kuin ovat jotakuinkin samaa parvea. Ruokaa kannattaa laittaa tarjolle useampaan paikkaan ja järjestää piilopaikkoja, joihin "hylkiöt" voivat pakoilla nokkijoita. Mutta olen kyllä ollut ymmärtävinäni, että isoina kukkoina meitä ihmisiä pidetään. Multa on jopa yritetty nokkaista suusta ruokaa niin kuin kukolta - hampaat vaan ei onneksi lähteneet ihan helposti irti :smt043
jenjen

Vetehinen: Mikä se valkoinen kana olikaan rodultaan? Nyt meillä jo kukkokin syö kädestä, rohkaistui kun sen lempirouvakin uskalsi :smt001 Hirveen villiä menoa ei oo ollu, hyvin on selvillä kuka saa nokkia ja ketä, eikä mitään takaa-ajoja oo syntynyt, ja kaikki pääsee syömään ja juomaan, ruokapaikkoja on ny 3 eri kohtaa, mutta tuo "pääpaikka" näyttää silti olevan suosituin. :smt003 Ja muniakin ollaan jo saatu, 3kpl, ja tämänpäiväiset vielä munimatta :smt001
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mulla ja mammalla nuo adoptoidut tehorouvat tuntuvat ainakin pitävän ihmisiä kukkoina. Ne kun tuppaa asettumaan yhtäkkiä eteen ja kyyristyvän ihan ku polkemista odottamaan. :smt005
Ensin luulin että ne vaan pelkää että mä kävelen yli, mutta mamma kerto että ne vaan luulee mua kukoks. Luulee edelleen, vaikka Vauhti omi ne omaan parveensa ja polkee niitä.
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mun kanat ei kyyristele edessä, kai niillä on kukkoja ihan riittämiin saakka, mutta buttikalkkunat on kyllä tosi kovia itsensä tyrkkääjiä :smt003 luulen että kalkkunaukolla on omat suosikkinsa joita aktiivisemmin polkee, osa puteista selästä poljetun näköisiä ja sulkapeite ei puhtaan valkoinen, toiset butit ihan vitivalkoisia eikä merkkejäkään polkemisesta.

Eiköhän tuo lauma ajan kanssa tuosta yhtenäisty :smt023
jenjen

Musta Elsa mua huolestuttaa tällä hetkellä kaikkein eniten, se on aika jännittynyt koko ajan, ja vaikka kuinka yrittää päästä laumaan, niin sitä ei huolita. Nokkii sitten vettuunuuksissaan pikkuisia oikein urakalla, kun nämä ovat syömäs tai muuten vaan tekemäs kanajuttuja. Pikkuisilla nyt kuitenkin on seuraa ja turvaa toisistaan, mutta Musta Elsalla ei oo ketään :smt022 Toivotaan, että muut huolii Mustan Elsan joukkoon, niin se varmaan jättäis kiukkunsa purkamisen noihin pikkupiiperöihin.
Vastaa Viestiin