Mun kanaset saapuivat uuteen kotiin =D

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
jenjen

Mun kanaset saapuivat uuteen kotiin =D

Viesti Kirjoittaja jenjen »

Ihanat kanaset ja niiden isäntä saapui tänään kotio, kiitos vaan Vetehiselle, jolta kanat kävin aamutuimaan hakemassa :smt006

Tuolla ne kanalassa potpottaa, ja kaks pientä kukkopoikaa seuraa mua kuin hai laivaa, kun emännät niitä vähän kouluttaa tavoille :smt001 Iso kukko harjottaa äänijänteitään, ja pari kanaa meni jo lähemmin tutustumaan omiin "munakoppeihinsa" Mä en kyllä tiärä et kuinka mä maltan olla enää sisällä ollenkaan, ja mihkä mä pistän tuan mun yli innokkaan 1,5 veen, et saan vaan istuskella ja ihmetellä noita hauskoja tätejä ja niiden arvokasta isäntää :smt003 Pitänee varmaan soittaa mummalle, et huolisko se tuata kovakouraista hoitajaa pariks tunniks hoitoon :smt002
SannaT

Re: Mun kanaset saapuivat uuteen kotiin =D

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Onnea kanaparvesta!
Hienoa, että taas on saatu yksi harraste kanala tähän maahan.
Mitä rotua saat kanalassasi ihailla?
Nuo lapset kyllä pilaa aina kaiken :smt005
Kotkottaja

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

Muistan kanssa miten ihanaa oli aluksi vain ihmetellä noita outoja siivekkäitä. Kun kaikki niissä oli uutta... miten ne syövät ja juovat jne. Mukava niitä on vieläkin katsella :smt001 . Ja kyllä kanojen seuraaminen nykyiset telkkariohjelmat voittaa :smt045
jenjen

Viesti Kirjoittaja jenjen »

Tänään me saatiin jo ihan ensimmäinen oman kanan muna :smt003 Mies hellämielisesti olisi halunnut hautoa sen tipuksi, se sanoi, ettei koskaan oo tuntenut kananmunaa kohtaan näin voimakkaita tunteita :smt057 Hahhah!

Meille tuli Ilmajokisia suurin osa, joukossa 1 tyrnis ja valkoinen rouva oli... Ööööö.... :smt017 Vetehinen valaisee, jos ketjuun eksyy, kun mun muisti ei nyt oikeen pelaa.... Ilmajokiset kulkee ihan omassa porukassaan kukkonsa kanssa, pikku kanaset hengaa vaan kahdestaan, musta tyrnis kyräilee kaikkia, ja valkoinen kana näyttää suuresti kettuuntuneelta joutumisestaan teinilauman keskelle. :smt005
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnea jenjenille uusista 'perheenjäsenistä' :smt006 Hauskoja otuksia ne ovat ja jotenkin ihan terapeuttista/hypnoottista seurata niiden puuhia ja käytöstä! Kyllä siinä moni harmi unohtuu, kun kanoja jää katselemaan. Onnea myös ekasta munasta ja terkkuja miehellesi, että vallan mainio maininta häneltä...myönnettäköön "päivän paras lausunto"-kunniamaininta siitä!
Kipinä

Viesti Kirjoittaja Kipinä »

Onnee uusista asukkaistaa :smt003
vetehinen

Viesti Kirjoittaja vetehinen »

Hienoa, että siellä on kotiuduttu! Niin ne vaan on syöty aikanaan meidänkin ensimmäiset omat kananmunat, vaikka silloin tuntui, että pitää säilyttää ne lasivitriinissä tulevienkin sukupolvien ihmeteltävinä. Ja ne ensimmäiset tiput sitten, nehän oli maailmankaikkeuden kauneimpia olentoja! Noh, nyt on nekin jo munivia kanoja.
Siis se valkoinen ei ole varsinaisesti mitään rotua, vaan hybridi, munantuotantoa varten risteytetty jaloste, dekalb white.
Vastaa Viestiin